wachten op behandeling KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 5 april 2011, 22:16

Bedoel je HSG onderzoek? Is om de doorgankelijkheid van de eileiders te testen. Dus lijkt me wel nodig ondanks zwangerschap via PGD-ICSI.

Een tip... een goede pijnstiller nemen een half uur à uur op voorhand!

Groetjes, Hamster

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 14 april 2011, 11:52

@ Hamster: Dat bedoelde ik inderdaad.

Maar ik heb geluk: ik moet het niet doen van de prof.
Op 2 mei hebben we ons 1ste gesprek met de psycholoog en nadien volgt nog een gesprek voor de praktische zaken.
De prof zei dat ik de 1ste poging rond juli mocht verwachten. We zullen wel zien... Ik heb er goede hoop in.

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 2 mei 2011, 20:58

Ik hoorde vandaag dat UZ Jette niet meer zal werken met de donorbanken van Denenmarken aangezien er een nieuwe Belgische wet is die dat verbiedt.

De Deense banken kunnen immers geen geranties geven dat een spermadonor maximum 6 Belgische vrouwen heeft bevrucht.

Concreet wil dit zeggen dat UZ Jette de stalen zelf niet meer aankoopt. Particulier kan je het natuurlijk steeds wel doen maar dan wel met een ferme meerkost. Ze rekenden dat even voor ons uit en je betaalde, naast het rietje natuurlijk, ook voor een administratieve kost (eenmalig €250), een opslagkost (van €90 per rietje per jaar) en voor de telefoongesprekken naar Denenmarken (volgens de medewerksters moest je toch op minstens 2 rekenen).

En ander concreet gevolg is dat de wachttijden in UZ Jette voor KID verdubbeld zijn. Op dit moment zit de wachttijd praktisch rond de 6 maanden (enkele weken geleden nog 3 maanden)en men vreest voor wachttijden tot meer dan 1 jaar naar de toekomst toe.

Heeft iemand meer nieuws over hoe andere ziekenhuizen met deze nieuwe wet omspringen?

Eva

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 16 mei 2011, 11:02

E+P,

Ik had daar ook al iets van opgevangen,en heb die vraag rechtstreeks aan mijn gyneaco gesteld in Kortrijk,en hij heeft inderdaad bevestigd dat deze wet in de toekomst opnieuw zal veranderen,maar momenteel is dit nog niet het geval omdat er nog géén nieuwe regering is!!Dus is het géén probleem om nog samentewerken met Denemarken via een Belgisch ziekenhuis,wel zei de gyneaco dat er wel véél mensen zullen blijven zitten met een verlangen naar een kind,als zij enkel moeten beroep doen op een Belgische donor,want die zijn er immers véél te weinig...hopelijk ben ik tegen dan toch al mama.. :wink:
Succes!

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 24 juli 2011, 20:15

Hallo iederen,

Lang geleden dat ik hier ben geweest.

We zijn al heel veel verder in onze 'behandeling'.

Onze bestelling is sinds juli 2011 doorgegeven.
Nu wachten tot ik mijn maandstonden doorkrijg en dan kunnen we even later beginnen aan de eerste insiminatie.

Na lange tijd wachten is het eindelijk zo ver.
Nu hopen we dat we vlug in blijde verwachting zullen zijn :)

Groetjes Nala'tje

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 24 juli 2011, 21:23

Nalatje,

ik vermoed dat jullie besteld hebben in Denenmarken?

Mag ik vragen hoe dat ging? Was dat praktisch te doen? En viel de prijs mee?

Groetjes van Eva

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 30 december 2011, 23:34

Hallo iedereen,

Hierbij wil een update doen van ons leven :) .
Begin januari gaan we voor de 6de insiminatie via kid en tenslotte ook onze laatste keer volgens voor er een heel deel onderzoeken komen.

Daarna wordt het hoogste waarschijnlijk ivf.
Maar we zijn nog niet zo ver en hopen dat het de laatste keer wel lukt.

Groetjes Nala'tje

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 30 december 2011, 23:34

Hallo iedereen,

Hierbij wil een update doen van ons leven :) .
Begin januari gaan we voor de 6de insiminatie via kid en tenslotte ook onze laatste keer volgens voor er een heel deel onderzoeken komen.

Daarna wordt het hoogste waarschijnlijk ivf.
Maar we zijn nog niet zo ver en hopen dat het de laatste keer wel lukt.

Groetjes Nala'tje

shanekimberly007
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 november 2016, 15:39

Re: wachten op behandeling KID

Bericht door shanekimberly007 » 10 november 2016, 16:29

hallo zijn hier
ook nog recent mensen die in het
uzi Leuven behandelend worden alle berichtjes lijken alle van zo lang
geleden sorry alles ik verkeerd over kom
:oops: :oops: :oops:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten