wachten op behandeling KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 28 februari 2011, 10:14

Hallo iedereen,

Olijfje: ik ben aangesloten op mailinglijst KID en BAM en dat is echt een aanrader. Het doet deugd te lezen dat anderen net hetzelfde meemaken en heel goed begrijpen wat je doormaakt.

Nalatje: Hoe is je gesprek ondertussen geweest? Had je er een goed gevoel bij? Dat baarmoederonderzoek viel bij mij goed mee hoor, ze zeiden dat het pijnlijk kan zijn maar het hangt echt af van persoon tot persoon, of je zelf gevoelig bent of niet. En we mogen niet vergeten dat dit allemaal nog niets zal zijn in vergelijking met de bevalling natuurlijk.

Mietje: jou nieuws vernam ik al via de mailinglijst.

Ikzelf moet nu wachten tot eind april om verder te gaan. Dat is dus nog twee maand, wat kan de tijd toch traag gaan als je zou willen dat die vlug gaat en omgekeerd.

Groetjes, VickyR.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 28 februari 2011, 20:09

Hoi Olijfje,

Hier ondertussen géén goed nieuws gekregen want ben al terug ongesteld geweest, dus 1ste inseminatiepoging is mislukt.. :(
Had toen wel een mindere dag maar k'heb me ondertussen toch al herpakt hoor,kan niet anders hé.
Volgende maandag is al een nieuwe follikelmeting en hopelijk ook dezelfde week een nieuwe inseminatie,dus we denken vooruit en positief!!!
Heb je al een nieuwe terugplaatsing gehad?
Groeten.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 8 maart 2011, 11:47

Hoi Nalatje,

Hoe heb je dat gesteld in Brugge?
Al meer nieuws?

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 9 maart 2011, 22:41

Hallo iedereen,

wij zijn momenteel bezig met onze laatste PGD-ICSI-poging. Om de druk van dat "laatste" te verminderen zijn mijn man en ik al aan het denken aan alternatieven. Aangezien er bij ons een genetisch probleem is, is natuurlijk zwanger worden geen optie.

En dan komen we uit bij KID. Zowel mijn man en ik zien het zitten maar aangezien we nog bezig zijn met PGD informeren we enkel nog over KID. We hebben nog geen concrete stappen gezet.

't Was daarom leuk om jullie verhalen te lezen. 't Gaf ons wat meer info over wat we kunnen/mogen verwachten.

Wel enkele vraagjes: heeft er iemand ervaring met UZ Jette (daar zitten wij nu voor de PGD)? Zo ja, hebben zij daar ook wachttijden? En welke mogelijkheden zijn er naar de keuze van de donor?

Alvast bedankt en veel succes aan allen die al bezig zijn!

Groetjes van Eva

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 10 maart 2011, 10:21

Ik schrijf helemaal niet zo veel op dit forum, maar aangezien wij ook aangewezen zijn op een spermadonor om zwanger te kunnen worden (mijn man is 100% onvruchtbaar) doet het idd wel deugd om zo wat te kunnen meelezen!

Wij hebben binnen 3 weken een afspraak in Jette, en we hebben ook specifieke vragen over hoe de 'keuze' van de donor daar werkt, dus dan zal ik je hopelijk wat info hierover kunnen geven!

Hoe werkt die mailinglijst eigenlijk? Wordt dan ook echt verwacht dat je regelmatig zelf actief schrijft? Ik heb geen probleem om mijn verhaal te vertellen, maar om zo regelmatig te schrijven, dat ligt me minder... Ik ben meer een lezer dan een schrijver :)

Groetjes!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 10 maart 2011, 20:12

Hey,
Wij hebben gisteren met onze gyn ook over KID gesproken en de wachttijd van een half jaar in UZ Leuven aangezien wij ook bijna uitgewerkt zijn met eigen materiaal. Zou ook wel eens willen weten of dit in Jette ook zo is die wachttijd en hoe ze omgaan met donorkeuze, ' k zal hier eens regelmatig komen meelezen se,
Vele groetjes
Tinne

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 10 maart 2011, 22:24

Hey Tinne,
Hoe is het in Gasthuisberg geregeld?
Heb je wat info over de keuze van de donor daar?
En de wachttijd zou dus 6 maanden zijn?
Wij twijfelen nog tussen Jette en Gasthuisberg, vandaar...
Gr!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 11 maart 2011, 23:57

Hey,

In Leuven GHB is het zo dat je eerst 3 maanden uitbehandeld moet zijn dan ga je naar de psycholoog en dan is het nog eens 3 maanden wachten voor een tweede gesprek bij de psych en dan kan het doorgaan. Als je zelf een donor kan aanbrengen die de bank kan aanvullen dan spreekt men over 3 maanden dacht ik ongeveer. Men houdt rekening bij donor (veel hebben ze daar nog niet over gezegd) met het fenotype, dus ik geloof wel lengte,ogenkleur, haar -en huidskleur en bloedgroep in de mate van het mogelijke. Mijn vriend is nogal een zuiders type dus dan zullen ze geen blonde donor met blauwe ogen nemen. Laat ons weten hoe ze er in Jette over denken he. Zeg ik heb ook gelezen dat donors zich in een bepaald register kunnen laten inschrijven zodat het kind dit later indien de donor zich ingeschreven heeft kan inkijken Heb dit ergens gelezen maar weet niet of dit waar is en of dit bv in Jette kan. Wij zijn ook nog niet uitbehandeld maar ook al wel heel fel over KID aan het nadenken.
Groetjes
Tinne

pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

Bericht door pol80 » 14 maart 2011, 9:32

In jette kan je je inderdaad als spermadonor laten registeren maar de proffen raden dit zelfs af! Ik als donor heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen!

POL80

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 16 maart 2011, 20:25

Hallo VickyR,

Amaai, sorry dat het zolang duurde voor ik reageerde...
Maar krijg nx in mijn postvak in en vond dit niet meer terug...

Wel, we staan ondertussen al een stap verder.
We zijn naar de psycholoog geweest en hebben daar amper 10 minuten binnen gezeten.
Ons gesprek is goed verlopen en de week nadien (na de stafvergadering) kregen we het nieuws dat we toestemming hebben om verder te gaan in onze procedure. :D

Nu maandag ben ik naar de gynae geweest voor een bloedafname hormonaal bilan.
Nu wachten tot mijn maandstonden doorkomen en de week na dien voor een HRG onderzoek naar het ziekenhuis.
Daarna terug een gesprek in het ziekenhuis met de dokter.

De enigste vraag dat ik eigelijk nu heb is...
De dokter had mij verteld dat het op 600 € kwam voor 6 insiminaties. Maar de secretaresse vertelde mij vorige week dat het op 1000€ zou komen voor 6 insiminaties.

Weet jij soms welkeen van de 2 correct is??
Groetjes Nala

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 24 maart 2011, 19:16

Ja Nalatje, bij mij was dit ook zo. Die €600 zou enkel voor de aankoop van de 6 donorstaaltjes zijn, de bijkomende €400 voor de verschillende consultaties en onderzoeken die nodig zijn tijdens de procedure.
Ik schrok ook wel wat toen ze me dit bedrag meedeelden.
Groetjes.

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 24 maart 2011, 19:45

Merci voor je reactie VickyR.

Maar hoe gaat dat dan als je ze wilt bestellen?
Moet je dan 600 € of 400 € storten?

Het is misschien een beetje een rare vraag.

Heb mijn maandstonden te laat gekregen voor het HRG onderzoek. Dus het zal nog een weekje later plaatsvinden.

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 27 maart 2011, 16:41

Hoi,
Op het intake gesprek hebben ze me het rekeningnummer gegeven en het is de bedoeling dat je de €1000 daarop stort. Eenmaal ze dit hebben ontvangen, dan pas geven ze jouw bestelling door, niet eerder omdat ze al hebben meegemaakt dat mensen afhaakten en dan zaten ze daar met dat zaad.
Blij dat ik kan helpen.
Groetjes, Vicky.

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 27 maart 2011, 18:11

Hey,

Maar de consultaties en de behandelingen krijg je toch voor een deel terug van de ziekenkas? Of niet?

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 28 maart 2011, 11:31

Ik dacht als BAM dat je niet kan rekenen op de ziekenkas. In geval dat er als koppel bij iemand een foutje zit van de natuur, dan zou het wel kunnen denk ik. Anders een navragen bij de ziekenkas?
Grts. Vicky.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten