wachten op behandeling KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
peaches
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 juli 2009, 19:47

wachten op behandeling KID

Bericht door peaches » 14 augustus 2010, 11:30

Hey,

Zijn er nog koppels of alleen staande dames die aan het wachten zijn op een kid behandeling wij hebben al een lange kinderwens maar die kan spijtig genoeg niet beandwoord worden daarom gaan wij voor donor sperma we zijn nu nog naar de phygologe aan het gaan de eerste keer was heel goed gegaan nu nog de 2 de keer en dan afwachten op een goedkeurig.
wil iemand met mij samen aftelen naar onze start?

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 14 augustus 2010, 12:09

Hey peaches,
Ik ben een alleenstaande,en heb sedert kort ook beslist om met KID te starten,maar het staat nog allemaal in de startblokken..Heb eind september afspraak met gyneac.in waregem en hoop dat ze me daar wat op weg kunnen helpen,want ik weet niet zo goed waar je juist moet starten en waar ze je kunnen helpen?Waar zijn jullie in behandeling?
Spannende dagen komen eraan

Véél succes! :wink:

Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 14 augustus 2010, 20:03

hej mietje en peaches,

wij weten sinds oktober vorig jaar dat wij als koppel geen kindje van ons beide kunnen krijgen en zijn sinds maart dit jaar gestart met iui-d in uz leuven. nu zijn wij met de voorbereidingen van onze 6de iui-d (vaak ook kid genaamd) gestart.

onder de rubriek iui is er een clubje iui & kid. daar zijn een aantal vrouwen verzameld die allemaal in behandeling zijn. misschien kan je daar wat vragen stellen, antwoorden en/of steun vinden... jullie zijn meer dan welkom én hopelijk wordt het lijstje met zwangeren dan spoedig langer!

'k wens jullie allebei veel liefde, geduld en goede moed!

hamster, x

peaches
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 juli 2009, 19:47

Bericht door peaches » 15 augustus 2010, 8:26

Hey Mietje en Hamster

Wij zijn in uz leuven bezig wij zijn ook nog niet zo lang met kid bezig hoor wij zouden in okteber weten of wij kunnen beginnen met de behandelingen en dan is het nog een 6 maanden wachttijd dus we moeten nog geduld hebben maar soms is dat toch lang en andere momenten gaat het dan wat beter.
Maar we komen er wel we hebben hier naar toe ook al een lange weg van icsi behandelingen maar het mocht niet zijn dus dit is zowat onze laatste hoop .
Maar Mietje eens je gestart ben gaat dat wel sneller vooruit hoor het is alleen altijd het wachten tussen in er moet altijd een maand tussen de psyghologische afspraken en dan nog eens een maad eer je weet of je mag starten maar dat is in leuven zo op een ander kan dat misschien sneller gaan .
Dank u hamster voor uw uitleg ik hoop dat het snel voor jullie mag lukken .

Goede moed en vooral niet opgeven en hopelijk komen we er dan!

peaches
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 juli 2009, 19:47

Bericht door peaches » 26 augustus 2010, 18:43

Hey Dames

Morgen moeten we weer op gesprek bij de psyhologe weer afwachten welke vragen ze weer in peto hebben en hopelijk zeggen ze dan al iets meer over wanneer we mogen opstarten want het wachten en niet weten is wel zwaar.

Groetjes
Peaches

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 26 augustus 2010, 19:00

Hey Peaches,

Van de psy moet je niet teveel schrik hebben hoor. Het enige wat ze doet is even checken of jullie over bepaalde dingen al hebben nagedacht. Ha, ik zie net dat je al een keertje bent geweest.
Als het je tweede gesprek is, zal je dossier waarschijnlijk volgende week, of de week nadien goedgekeurd worden. Ik duim met je mee dat het zo snel mogelijk gebeurd.
Wel stom he dat je dan nog moet wachten door de lange wachtlijst. Kan je nergens iemand vinden die donor wilt zijn voor UZLeuven (niet voor jezelf hé), dan moet je 'maar' 3 maand wachten ipv 6. Misschien een vriend of broer... Daarvoor moet je het wel vertellen aan je omgeving, maar ik had toch de indruk dat er veel mensen voor openstaan en je graag uit de nood helpen...

Liefs,

repelsteeltje

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 26 augustus 2010, 21:07

Hey peaches,

Hola spannende uren voor het volgende gesprek,alvast véél succes morgen!
Ik heb mij ondertussen ook eens laten informeren door de zus van mijn beste vriendin en zij werkt als verpleegster op de fertiliteitsafdeling van het sint-lucas in gent.
Ze vertelde dat er daar blijkbaar géén wachttijden zijn aangezien ze met Noorse en Deense donors werken,dus heb ik daar een afspraak gemaakt voor in oktober,ze zei wel dat ik ook zeker 3keer een gesprek met de psychologe zal moeten doorstaan..
Afwachten wat dat gaat worden?!

Groetjes

peaches
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 juli 2009, 19:47

Bericht door peaches » 29 augustus 2010, 8:04

Hey

Bij de psy is alles goed verlopen nu nog afwachten tot 6 okt. vind het wel lang afwachten maja niets aan te doen zeker.

Repelsteeltje we gaan zeker eens uw advies om iemand als donor aan te brengen proberen hopelijk wil iemand dit doen voor ons dat zou al echt de wachttijd een stuk korter.

Mietje voor u zullen het dan ook nog spannende maanden worden en dat is natuurlijk wel goed dat daar geen wachtijden zijn dan kan je er direct met beginnen als ge uw gesprekken gehad hebt en die vallen wel heel goed mee mijn psychologe was echt wel een lieve dus niet teveel schrik voor hebben wij zijn ook 2 keer moeten gaan je moet dus maar 1 keertje meer.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 21 september 2010, 20:10

Hoi allemaal,
Ik wou even verslag uitbrengen,ik ben vandaag op gesprek geweest bij in het AZ in Brugge,ik had al héél wat informatie en inlichtingen gekregen via internet en via andere lotgenoten maar wou toch nog wat meer te weten komen..Blijkbaar werken ze daar enkel met anonieme donors,dus je krijgt totaal géén informatie,ze zoeken wel een donor die een beetje overeenkomt met je persoonlijk profiel,qua bloedgroep,uiterlijke kenmerken..Je bent verplicht om 6staaltjes in een keer te bestellen en dit kost 100 euro per inseminatie.De wachttijd zou ook vrij goed meevallen na een maand of 3kan je al van start gaan nadat je zelf ook wat lichamelijke onderzoeken hebt doorstaan en een psychologisch gesprek.Wie heeft ook nog ervaring met KId proceduren te Brugge?Alle info is welkom! :D

Zij en haar
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 mei 2010, 16:41

Bericht door Zij en haar » 23 september 2010, 16:53

Hoi Mietje,

Ikke...

Vraag maar raak... :wink:

Liefs x

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 25 november 2010, 20:29

Hoi Peaches,

Hoe ver staan jullie nu met de procedure? Ben je al gestart met inseminaties? Ik ben onlangs bij psych.
langs geweest en gesprek is nog goed verlopen,nu afwachten tot in december voor een goedkeuring :cry:
en hopelijk een positief antwoord zodat ik het nieuwe jaar ook goed in kan gaan met nieuwe plannen hé...

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 1 december 2010, 20:53

Hallo,
Ik ben ook bezig met KID.
Ik had een psychologisch gesprek en ook al een lichamelijk onderzoek. Nu zou ik naar AZ St Jan in Brugge moeten voor de bestelling van het zaad.
Groet.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 9 december 2010, 20:17

Hoi VickyR

Hoelang bij jij al bezig met de procedure?
Hoe is dat psychologisch gesprek voor jou meegevallen?
Heb je al je goedkeuring gekregen om door te gaan met de inseminaties?

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 13 december 2010, 16:19

Hoi hoi,
Op 17 september had ik een eerste afspraak met mijn gyneacoloog. Daar stelde ik mijn vraag en hij legde een beetje uit hoe de procedure werkt. Hij gaf me het nummer van de psycholoog waar ik een gesprek mee zou moeten doen. De vergadering waarop wordt besproken wie wel en wie niet in aanmerking komt voor KID gaat iedere keer de eerste vrijdag van de maand door. Dus ik meteen bellen en ik had geluk, ik kon nog net op 30 september naar de psycholoog gaan.
Dit gesprek ging vrij vlot. Ikzelf werk in de sociale sector, met kinderen, dus ben wel gewoon met psychologen om te gaan. Ik vond het een lieve rustige man en hij stelde me enkele vragen. Eigenlijk wou hij gewoon eens horen of ik me wel heel bewust was van de keuze om BAM te worden en of ik bij alles had stilgestaan.
De maandag erop belde ik mijn gyneacoloog om te vragen of ik erdoor was en we maakten meteen een afspraak voor het lichamelijke onderzoek. Dit moest gebeuren in de eerste 10 dagen van de cyclus.
Doordat ik er toch wel mee bezig was of er misschien iets zou mankeren aan me, was het langer wachten op mijn menstruatie dan normaal en moest ik het onderzoek uitstellen. Dit is dan uiteindelijk kunnen doorgaan op 17 november. Alles is in orde.
Mijn dokter zei me dat hij papieren ging opsturen voor de volgende stap en daar wacht ik nu nog op. Ik heb al wekelijks gebeld maar blijkbaar moet de info van de fertilteitskliniek komen.
Nu de laatste keer dat ik belde leek hij zelf embetant ervan dat ik die informatie nu nog niet heb gekregen en hij ging dat eens uitpluizen dus hopelihjk komt het deze week in orde.
Zo, dat is de weg die ik al ben gegaan, nog niet zo ver dus, maar er is hoop en dat alleen heeft al rust gebracht.
Groetjes. :D

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 14 december 2010, 19:23

Hoi,
Fijn dat je reageerde,ja zo te lezen zit je ook volop in de procedure hé,kan je een beetje om met de spanning? Bij mij is het ook spannend want volgende woensdag mag ik opbellen naar het CRG labo om te weten of ik verder mag met procedure,en dan zou het wel allemaal eens héél rap kunnen gaan,dat hoop ik tenminste hé!!Heb je ook dat onderzoek (hystroscopie)
moeten ondergaan? Toch maar een pijnlijke zaak hé??
Maar ja het moet gebeuren hé zo weten we tenminste of we nog vruchtbaar zijn..
Laat je nog eens horen hé,en alvast véél succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten