wachten op behandeling KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 16 december 2010, 19:28

Hallo, hier ben ik weer.
Ik kreeg net telefoon van mijn gyneacoloog. Hij gaf me het nummer van de fertiliteitskliniek en morgen moet ik opbellen om een afspraak te maken voor een gesprek en de bestelling!!! :D Ik begrijp wel niet waarom hij me dat al niet 4 weken terug kon geven??? :? Maar allé, het komt inderdaad ook steeds dichterbij. Ik ben enorm benieuwd. Hoe zal dat kiezen precies gaan?

Ik had inderdaad ook dat lichamelijke onderzoek waarbij er contrastvloeistof wordt ingespoten om de zien of er niets mankeert aan de eileiders of aan de baarmoeder. Ik vond dit niet echt pijnlijk maar eerder ongemakkelijk. De verpleegster en mijn dokter hadden alles wel heel goed uitgelegd wat er zou gebeuren. Ze maakten zelfs een grapje dat het kan pijnlijk zijn maar dat de baby er ook langsdaar uit moet dat dat nog veel pijnlijker zal zijn.
Ik kan niet wachten om dat gevoel te kennen. Een eigen baby op de wereld zetten en die dan in je armen houden ... het mooiste op de wereld ...

Leuk op deze manier wat ervaringen uit te wisselen,
Groetjes en succes. :wink:

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 18 januari 2011, 18:58

Hallo,
Gisteren had ik mijn intakegesprek op de fertiliteitskliniek. Ze waren daar heel vriendelijk. De procedure werd overlopen, wanneer je contact moet opnemen, wanneer je langs moet komen voor bloedafname en echo en wanneer de inseminatie dan precies kan gebeuren. Ook werd een aanvraag voor sperma opgemaakt. De enige keuzes die er waren zijn kleur haar en ogen, bloedgroep, blank of zwart. Zij geven er de voorkeur aan het fenotype van jezelf te gebruiken, maar als jij een ander idee hebt dan kan dat ook. Ik had gehoopt enkele erfelijkheden van mezelf te minimaliseren door bv aanleg voor kaalheid uit te sluiten maar dat kon niet.
Er werd ook bloed getrokken om de immuniteit op rode hond, hepatitis te checken. Om te kijken of ik seksueel overdraagbare ziektes zou hebben, hoe het zit met de katteziekte, enzo.
Vanzodra ik nu gestort heb, word de bestelling doorgegeven en kan ik bij mijn volgende cyclus al bevrucht worden. Ik moet zeggen, ik kijk er al naar uit.
Groetjes. :lol:

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 18 januari 2011, 19:13

Hallo vicky r,
Leuk om te lezen dat je ook volop bezig bent met je plannen en dat het goed vooruit gaat hé..Ik zit momenteel in de wachtfase want ik moet nu bericht afwachten van het CRG centrum met de bevestiging dat de staaltjes zijn geleverd,komen vanuit Denemarken.Dan aftellen tot mijn volgende menstruatie en 12 dagen bijtellen tot de vruchtbare periode en dan eindelijk! de 1ste inseminatie!!!Spannende weken!!
Alvast véél succes gewenst met je 1ste poging!
Groeten :D

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 23 januari 2011, 15:46

Wat heb ik een pech. Maandag hebben ze mijn bloed laten testen bij CRG en donderdag kreeg ik telefoon dat ik niet immuun genoeg ben voor rubella. Vrijdag kreeg ik bij mijn huisdokter al een inenting maar nu moet ik wel drie maand wachten om verder te doen. :x

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 24 januari 2011, 19:23

Hey,

Och dat is inderdaad minder goed nieuws hé,maar het is toch goed dat ze er nu op uit gekomen zijn,want dit is toch wel gevaarlijk naar de foetus toe.
Verlies er de moed niet bij hé,maar ik begrijp het wel 3maanden kan een eeuwigheid lijken hé..
Sterkte!! :shock:

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 28 januari 2011, 19:28

Mietje, je hebt gelijk dat drie maanden wel vlug voorbij zullen zijn maar toch, normaal zou ik ook geinsemineerd worden bij mijn volgende cyclus en dan is het toch even slikken als je hoort dat het wordt uitgesteld, maar uitstel is zeker geen afstel.
Het komt ook heel dichtbij hé voor jou, leuk hé, de droom die nu wel werkelijkheid gaat worden. Ik wens je in ieder geval veel succes toe ook.
Groetjes, Vicky. :wink:

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 28 januari 2011, 21:05

Hoi Vicky,

Leuk je terug te horen!Ja,voor mij komt het inderdaad dichter en dichter,k'mag nu op 7februari langsgaan voor een echo te laten nemen,en te kijken of er een follikel aanwezig is,en dan zal de dokter beslissen wanneer de 1ste inseminatie zal plaatsvinden..!!Maar ik denk dat we wat realistisch moeten zijn en dat we moeten beseffen dat meerdere pogingen wel kunnen nodig zijn hé..maar je weet toch nooit dat het van den 1ste keer "raak" zou zijn hé.. :D
Zit je soms ook bij een mailinglijst van Bam?
Groetjes en sterkte. :)

peaches
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 juli 2009, 19:47

Bericht door peaches » 31 januari 2011, 19:04

Dag allemaal

Het is bij mij een tijdje geleden dat ik nog iets heb geschreven maar heb een moeilijke periode door gegaan tijdens het wachten voor de start van onze kid wij moeten 9 februari nog eens naar de gyneacoloog en dan wachten op mijn maanstonden en dan hoop ik dat we kunnen starten want die 6 maanden zijn de langste van mijn leven geweest verschrikelijk.
En aan iedereen die nu bezig zijn met hun kinderwens allemaal veel succes ik wens het jullie allemaal!!!

Groetjes Peaches

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 2 februari 2011, 19:41

Hallo Mietje en Peaches,
Ik heb net een aanvraag voor mailinglijst (KID en BAM) gedaan, ik weet wel nit hoe dit precies werkt maar dat zie ik dan wel.
Amai, zo tof dat jullie al echt kunnen beginnen. Ik verlang er ook al naar.
Je hoopt inderdaad dat het van den eerste bingo zal zijn omdat het theoretisch dan ook wel kan. Ik hoop het met jullie maar ze raden ook aan om je er niet téveel op te focussen hé.
In ieder geval, laat me weten hoe het gegaan is en veel succes.
Grts, VickyR.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 2 februari 2011, 22:22

Hoi VickyR,

Ah tof,dan zullen we je binnenkort wel tegenkomen op die mailinglijst hé, ik ben daar ook aangesloten.
Ja, het is inderdaad gezonder om je niet te véél te focussen op dit gebeuren,maar het is soms sterker dan je denkt hoor..


Groetjes.

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 21 februari 2011, 10:54

hallo mietje en Vicky

Ik ben momenteel ook bezig om te kijken voor een spermadonor.
Nu donderdag moeten we op psychologisch gesprek in het AZ Brugge.

Kunnen jullie ons vertellen wat er ons te wachten staat op dat gesprek?
Nadien moet ik ook nog een onderzoek krijgen van mijn baarmoeder enzo...
Gelukkig kunnen we in februari nog gaan en krijgen we dan het antwoord de eerste vrijdag van maart.

Groetjes

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 21 februari 2011, 11:22

Hoi Nalatje,
Ik ben daar ook eens gaan informeren bij een dokter maar k'heb dan toch gekozen voor Kortrijk,toch dichter bij mijn woonplaats.
Wat kan je daar verwachten?In kortrijk was dat 1gesprek,maar heb al gehoord dat er soms een 2de en3de gesprek nodig is.Ze doorlopen eigenlijk je volledige privésituatie,hoelang je al een kinderwens hebt,of je al serieuse relaties hebt gehad,waarom je er alléén wil voor gaan,of je al zwanger bent geweest,je financiele situatie,naar je werksituatie,of je steun hebt van vrienden en familie..enz. En dan wordt dit besproken met een medisch comité die het goed of afkeurt.Dus je moet wel een wachttijd van een maand rekenen,allé dat was bij mij zo hé!alvast véél succes met het gesprek,en laat nog je iets weten hoe het gegaan is.. :wink:
Mietje

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 21 februari 2011, 11:27

Hoi VickyR en peaches,
Hoe gaat het met jullie dames? Is er nog nieuws bij jullie?
Ik heb dus mijn 1ste inseminatie gekregen op 10febr.,dus eind deze week mag ik testen... :D
Groetjes,
Mietje

Olijfje
Berichten: 639
Lid geworden op: 10 november 2009, 19:25

Bericht door Olijfje » 23 februari 2011, 14:58

Heyla ladies,

Ik botste vandaag op jullie gesprekstopicje en wil me graag toevoegen aan jullie groepje.
Mijn man en ik hebben in samenspraak met onze prof beslist om onze kinderwens, na 6 mislukte icsi pogingen, op een andere manier te vervullen nl door IUI met donorsperma.
Ik heb nu nog een cryootje liggen en deze wordt begin maart teruggeplaatst, tenminste als hij/zij het dooiproces overleefd. Mocht deze poging niet lukken, start ik bij volgende cyclus ook met IUI Kid.

Mietje, lukt het wachten nog een beetje? Die wachtweken zijn verschrikkelijk he? Zou het gelukt zijn of niet? Hoop en wanhoop die elkaar in snel tempo afwisselen. Tis precies of je op een emo-rollercoaster zit hé? Ik duim alvast mee voor een dikke + op je testschermpje ;-)

Nalatje, veel succes met je gesprek morgen.

Peaches, hoe gaat het met jou? Ben je ondertss al gestart?

VickyR, al meer nieuws over je aanvraag?

liefs,
Olijfje

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 23 februari 2011, 18:54

Olijfje, er is onder het 'IUI' forum ook een topicje IUI-KID. Misschien kan je daar ook eens gaan piepen om nog meer lotgenootjes te vinden? Meid, ik hoop dat deze nieuwe weg jullie geluk brengt, want dat hebben jullie echt verdiend!!
Good luck!! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten