En dan wou ik spermadonor worden...

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Stefaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 februari 2011, 21:49

En dan wou ik spermadonor worden...

Bericht door Stefaan » 23 februari 2011, 22:04

Komt dat tegen... Al geruime tijd loop ik met het idee spermadonor te worden. Op 't internet alle info gezocht én ook gevonden. Dan nam ik gisteren (dinsdag 22/02/11) contact op met het UZ. Ze doen donaties op maandag-, dinsdag-, donderdag- en vrijdagnamiddag. Dat komt goed uit denk ik en wil meteen een afspraak vastleggen. Ik werk de vrijdag tot 15u, als ik dan meteen naar het UZ vertrek ben ik er omstreeks 16u. HELAAS, de laatste donatie is reeds omstreeks 15u. Dat wil dus zeggen dat ik speciaal verlof zou moeten nemen om te doneren. Dat zie ik nu niet meteen zitten... De (vriendelijke) mevrouw aan de andere kant van de lijn zegt dat ze het ook spijtig vindt. Ze zegt me nog dat, als ik niet op geregelde tijdstippen kan langskomen ik er misschien zelfs beter niet aan begin.
Ik hoef niemand uit te leggen denk ik dat ik ENORM ontgoocheld het telefoongesprekje afgerond heb.
Ik vind het zó jammer. Men heeft al 'n tekort en dan wil je eens je goed hart tonen... Echt toegankelijk voor mensen die dagwerk doen is het niet hé?
Mocht men nu de zaterdagvoormiddag ook donaties doen, dan zouden er toch meteen meer donors zich aanmelden, niet?

Groeten,
een ontgoochelde, would-be-donor...

Stefaan.

sylvani
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 februari 2011, 13:25

Bericht door sylvani » 24 februari 2011, 15:51

is da het uz in gent? het is misschien omdat het labo dan niet meer open is en dat ze dan moeten wachten tot de volgende dag om het te kunnen testen. en als ze moeten wachten tot maandag dan is de kans groot dat de zaadcellen al dood zijn voor ze het kunnen testen.

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 24 februari 2011, 16:34

Hoi Stefaan,

Ten eerste: super dat je wil doneren!
Ik vermoed dat sylvani haar argumentatie correct is: waarschijnlijk zal het labo na 15u geen tijd meer hebben het staal te wassen. Dat werkt inderdaad drempelverhogend.
In het CRG van Brussel echter, kan je ook op zaterdag doneren: http://spermadonor.uzbrussel.be/index_nl.html
En ik ken de procedure in het UZA in Edegem niet, maar ik vermoed dat ze daar ook coulant met de uren omgaan:
http://www.uza.be/UZA/Medisch+Aanbod/Di ... mabank.htm
Je kan een onkostenvergoeding krijgen, waarmee je je vervoerskosten waarschijnlijk wel gedekt hebt. Hopelijk word je van would-be donor weer een to-be donor!

pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

Bericht door pol80 » 25 februari 2011, 9:16

Jette is inderdaad de zaterdagvoormiddag open maar als je speciaal van Gent naar Jette moet om een donatie te doen, veel courage maar allesbehalve praktisch. Ik pendelde vroeger minimum 1* per week naar Jette tijdens mijn lunchpauze. Ondanks dat ik in Brussel werk, was ik nog twee uur per donatie kwijt. Dat is wel een groot probleem met al die spermabanken, absoluut niet praktich gericht tov donoren. :evil: :evil:

POl

Stefaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 februari 2011, 21:49

Bericht door Stefaan » 29 maart 2011, 12:53

Ondertussen zijn we reeds enkele weken verder en heb ik het toch kunnen regelen om de afspraken, die tijdens de week moeten gebeuren, te plannen. Eerste staal is reeds binnen en binnenkort de tweede afspraak. Eens die afspraken gedaan zijn én als ik goedgekeurd word dan is het ietwat praktischer want dan kan ik in het weekend gaan doneren. De afstand is niet van de poes maar dat heb ik er voor over!

Groeten,
een hopelijk bijna-donor.

Stefaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten