volledige anonimiteit

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
lien78
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2011, 15:25

volledige anonimiteit

Bericht door lien78 » 14 mei 2011, 15:53

Hallo,

Als 32jarige heb ik onlangs beslist om Bam te worden. Zo heb ik een afspraak gemaakt in het uz-gent om verdere informatie te krijgen. Alles klonk heel positief... enkel met de volledige anonimiteit van de donoren heb ik het wat moeilijk. Ik begrijp wel hun standpunt en voor mij zou dit geen enkel probleem zijn maar ik ben bang voor mijn kind later wel. In Nederland zijn ze van mening (heb ik ook ergens op een forum gelezen)dat het een basisrecht is van een persoon om zijn afkomst te kunnen achterhalen. Zo kan een 'donorkind' als hij/zij 12 of 16 jaar is gegevens krijgen over de donor als hij/zij dat wenst. Maar volgens de arts in uzg werkt geen enkel belgisch ziekenhuis nog met buitenlandse donoren. Zijn er mensen die andere ervaringen hebben of die willen delen hoe hun kind, van een anonieme donor, het ervaart, weten dat ze nooit hun afkomst langs 'papa's zijde'zullen kennen?

MVG Lien

pol80
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 augustus 2009, 8:20

Bericht door pol80 » 16 mei 2011, 9:25

Lien,

Uit erg betrouwbare bron weet ik dat er wel nog Belgische ziekenhuizen met goede connecties in Denemarken. Dus Gent spreekt met een gespleten tong op het op zijn Jommekes te zeggen.

Nog een vraagje: wil jij als moeder meer weten over je donor of handel je uit belang van je kind? Sommige vrouwen zoeken bewust een donor via internet en niet via een ziekenhuis omdat ze dan tenminste weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Letterlijk te interpreteren. In een ziekenhuis weet je niet of je donor een lelijkaard is, via internet kan je dit wel controleren.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 16 mei 2011, 11:11

Dag lien,

Ik ben ook bezig met de behandelingen om Bam mama te worden,maar dan in west-vlaanderen. Mijn ziekenhuis werkt enkel met buitenlands donoren,er is immers een groot tekort aan belgische donoren..Maar zover ik weet zal je in Belgie géén enkel ziekenhuis vinden die met open donotie werkt hoor..Ze willen absoluut de donor beschermen en vandaar dat het allemaal anoniem gebeurt..Het enige wat ik weet over de donor zijn enkele uiterlijke kenmerken,voor zover dat al belangrijk is..kleur ogen/haar,leeftijd,lengte,gewicht,bloedgroep,studies of beroep..
Als je wilt dat je donor bekend is,dan zal je richting Nederland moeten gaan,vrees ik..
Er is een aparte mailinglijst voor IUI behandelingen en KID,daar zal je nog wel andere verhalen kunnen oppikken.

Véél succes!!

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 3 juni 2011, 15:09

Hallo,



Er is ook een mailinglijst BAM. Hier zitten mensen die willen BAM worden, bezig zijn met behandelingen of ze achter de rug hebben.

Hiervoor mail je ook naar DVO en dan krijg je verdere info.


Groetjes
Ingrid

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 5 juni 2011, 9:56

hallo, ik wil ook bam worden. ben ruim al twee jaar bezig. mijn donorsperma komt ook uit een spermabank in Denemarken (gebeurd via mijn ziekenhuis in west vlaanderen). voor mij was het geen struikelblok dat hij anoniem is. weet wel wat zijn uiterlijke kenmerken zijn. voor mij was het voornamelijk belangrijk dat alles op ziektes werd gecontroleerd en dat de vader niet opeens voor de deur staat en je kind opeist via rechtbanken en zo.

lien78
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2011, 15:25

Bericht door lien78 » 16 juni 2011, 8:10

Hoi Veerle,
Ik ben het helemaal eens met uw redenering. Ik vind het ook belangrijk dat de donor getest wordt op ziektes en vind het aan de ene kant (mijn kant)ook een groot voordeel, die anonimiteit... zoals je zelf zegt: niemand die plots voor de deur kan staan en je kind komt op eisen.Maar dan is er ook nog die andere kant hé (de kant van het kindje) Hoe zal hij/zij daar later mee omgaan? Zal hij/zij niet altijd met een leegte zitten, zal die nooit beantwoorde vraag: 'wie is mijn papa' later niet zorgen voor emotionele problemen? Je zegt dat je al ruim twee jaar bezig bent... Lang op een wachtlijst gestaan mss? of lukt de bevruchting niet? Alvast veel succes en hopelijk volgt er vlug een zwangerschap!
groetjes Lien

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 26 juni 2011, 10:02

hoi lien, natuurlijk zal het kind vragen naar zijn vader, dat is zeker, maar dan is het aan jezelf om die leegte in te vullen. misschien heb je dan al iemand anders ontmoet en neemt die de plaats in van de biologische vader. het is ook zeker van belang dat er mannelijke figuren in het kind zijn leven zijn (zei mijn psychologe voor het gesprek), het is ook van belang dat je niet constant verandert van partner!
nee, ik ben al twee jaar bezig omdat het niet lukt bij de bevruchting. heb wel al een keer zwanger geweest, maar heel vroeg een miskraam gehad. voor het donorzaad sta ik niet op een wachtlijst, nu in jullie ga ik voor de derde keer vier "rietjes" bestellen, en op 8 augustus worden ze geleverd. sperma van een belgische bank , daar zijn er wel wachtlijsten vermoed ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten