Dit is mijn eerste keer !?

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
leen alleen
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2011, 19:58

Dit is mijn eerste keer !?

Bericht door leen alleen » 1 december 2011, 20:44

hallo,

Al jaren heb ik voor mezelf uitgemaakt dat als ik geen vriend - man tegenkom , er alleen aan zou beginnen (BAM). Van mijn vrienden heb ik nog geen negatieve reacties vernomen, of ze zwijgen er dan toch goed over. Wat mijn ouders er van vinden ,weet ik niet. ik weet niet goed hoe erover te beginnen. Ik weet dat ze weten dat ik mijn leven tot hiertoe heel anders had gepland ... ik mag toch zeggen dat ik het allemaal goed voor mekaar heb, goede baan , eigen huis ... maar ik zou graag iemand hebben om voor naar huis te gaan - om voor te zorgen , ...
Al meermaals heb ik al eens gesurft voor meer info, maar nooit iets concreet gevonden. Nu via m'n beste (zwangere) vriendin ( die het me ook gunt) deze website gekregen. en dus ook meteen de knoop doorgehakt om er werk van te maken. Wie kan me helpen met de nodige info te verzamelen( procedure van BAM, praktische kant, financiële kant, emotionele kant, ... ). Waarschijnlijk mis ik nog een hoop, maar... dat zal wel volgen zeker.

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 1 december 2011, 22:32

Hoi,
Ik denk dat je best eens gaat kijken onder het IUI-forum. Wij hebben bijvoorbeeld met donorsperma gewerkt via het ziekenhuis. Dat is dan anonieme donatie. Onder het IUI & KID topic vind je meer informatie terug over de procedures enz.
Ik heb wel geen informatie over BAM, want ik heb wel een partner.
Alleszins, succes ermee!

birgit2
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 januari 2012, 0:27

herkenbaar!

Bericht door birgit2 » 5 januari 2012, 0:47

Dag Vooron,

Zit in hetzelfde schuitje .. & heb voor mezelf een plan B uitgedokterd, om deze essentiële wens misschien waar te kunnen maken. Voor mij is het geen bewuste keuze om het alleen te doen, omdat ik het graag met iemand had gedaan. Maar dat is nu gewoon niet het geval. Over 2 maanden word ik er 37 - dus ik wil er constructief mee omgaan.
Ik ben al zover in het zoeken in het forum (wat een doolhof) en heb L.I.F.E. te Leuven gevonden waar je terecht kan. Daar wordt bepaald door een team of je al dan niet geschikte kandidaat bent (iets dat mijn haren doet rijzen). Want wie heeft het recht om je dit al dan niet te ontzeggen?

Ik voel dat ik nog even moet zoeken ... in mijn hoofd en in het hart welke weg ik best bewandel. Maar ik voel mijn wezen spreken zodra ik voel dat plan B er mag zijn.
Waar sta jij in je proces?

begripsvolle groet!

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 5 januari 2012, 22:07

Hoi Birgit2, ik kan je niet helpen met raad over BAM. Ik heb wel een partner, maar die is spijtig genoeg onvruchtbaar. Om die reden hebben wij dan gekozen voor KID. Wij hebben dit gedaan via Gasthuisberg in Leuven, en hebben nu volgende week onze 12-weken-echo. Onze procedure is dus een succes geweest! Maar ik weet niet of er verschillen in procedure zijn voor mensen met of zonder partner. Alleszins massa's succes gewenst ermee!!

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 7 januari 2012, 11:03

birgit 2 en leen alleen:

Er bestaat een privé mailinglijst voor Bam, neem eens contact(mailtje sturen) op via dvo met Ingrid ,zij is de gastvrouw van deze lijst en helpt je dan wel verder.

Véél succes gewenst!! :wink:

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 9 januari 2012, 13:58

er is hier ook een topic BAM vrouwen en daarop vind je heel wat uitleg.
Zelf ben ik BAM van een dochtertje van bijna 16 maanden en heb mijn heel verhaal in een soort van websitetje geschreven; van hoe het begon totdat Ilona 1 jaartje werd. Die link staat ook ergens onder het topic BAMvrouwen.

groetjes
Doke

leen alleen
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2011, 19:58

Re: herkenbaar!

Bericht door leen alleen » 12 februari 2012, 20:37

hey ,
ik vind het net als jou een doolhof, allemaal info maar toch... daarom heb ik me maar niet geregistreerd voor de mailinglijjst van BAM

birgit2
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 januari 2012, 0:27

Re: herkenbaar!

Bericht door birgit2 » 12 februari 2012, 20:47

leen alleen schreef:hey ,
ik vind het net als jou een doolhof, allemaal info maar toch... daarom heb ik me maar niet geregistreerd voor de mailinglijjst van BAM
Dag leen alleen,

Kan het je enkel maar aanraden! Het is een verademing om te lezen dat je er niet alleen in bent. Het maakt het moeilijke proces/zoektocht makkelijker omdat anderen hetzelfde doormaken, je info kunnen geven, je steunen. Ik wens je alvast veel succes & dat het geluk op je weg komt!

leen alleen
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2011, 19:58

Re: herkenbaar!

Bericht door leen alleen » 19 februari 2012, 21:47

hey birgit

Ben ik blij dat ik niet de enige ben waar de haren recht omhoog gaan , bij de gedachte van keuring (of we bekwaam zijn?). met mijn job als verpleegkundige bij huisarts, zie ik vele passeren met de melding zwanger te zijn en er eigenlijk niet voor bekwaam zijn (te jong, al kinderen hebben bij verschillende mannen en nu geen stabiele relatie hebben, verlsaafd zijn aan drugs - alcohol) . en dan denk ik aan al diegene die wel kinderen wensen , en dit niet kan medisch gezien of bij gebrek aan partner.

Dus aan allen die de keuze maken of gemaakt hebben , om voor BAM te gaan. Ik geef je groot gelijk.
birgit2 schreef:Dag Vooron,

Zit in hetzelfde schuitje .. & heb voor mezelf een plan B uitgedokterd, om deze essentiële wens misschien waar te kunnen maken. Voor mij is het geen bewuste keuze om het alleen te doen, omdat ik het graag met iemand had gedaan. Maar dat is nu gewoon niet het geval. Over 2 maanden word ik er 37 - dus ik wil er constructief mee omgaan.
Ik ben al zover in het zoeken in het forum (wat een doolhof) en heb L.I.F.E. te Leuven gevonden waar je terecht kan. Daar wordt bepaald door een team of je al dan niet geschikte kandidaat bent (iets dat mijn haren doet rijzen). Want wie heeft het recht om je dit al dan niet te ontzeggen?

Ik voel dat ik nog even moet zoeken ... in mijn hoofd en in het hart welke weg ik best bewandel. Maar ik voel mijn wezen spreken zodra ik voel dat plan B er mag zijn.
Waar sta jij in je proces?

begripsvolle groet!

Veroke_
Berichten: 11
Lid geworden op: 9 maart 2012, 6:45

Bericht door Veroke_ » 11 maart 2012, 7:58

Hoi,
Ik heb de tip gekregen om via VUB te gaan. In gasthuisberg kom je niet in aanmerking als single.
Bij de VUB zijn ze blijkbaar ook erg goed in hun vakgebied.

Groetjes

Véro

veerle1
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 januari 2010, 11:45

Bericht door veerle1 » 11 maart 2012, 10:01

hoi, ik ben een toekomstige BAM, mijn bevalling is uitgerekend voor 15/5/2012 dus dat is niet meer zo veraf. ik ben via az kortrijk gegaan die samenwerkt met het az brugge. ik heb er wel twee jaar erover gedaan, zes maal iui en vier keer de procedure doorgelopen voor icsi. in kortrijk werken ze met anoniem donorsperma. daar heb ik wel bewust voor gekozen, want mijn grootste angst was dat de vader opeens aan mijn deur zou staan en zijn kind zou opeisen. ik weet dat ik later mijn kind ga moeten uitleggen dat ik niet weet wie zijn vader is, maar dat zien we dan wel later.
zomer 2009:afspraak met gynecoloog, afspraak met psycholoog, onderzoek van mijn eileiders(erg pijnlijk),dan moest ik voor een ethische commissie verschijnen om alles te mogen opstarten
herfst 2009: donorsperma aanvragen met een aagetekend schrijven aan lab zh, en dan begonnen, gedurende een jaar voor iui (clomid nemen, verschillende keren echo laten doen en bloedname laten nemen, dan op het afgesproken uur je pregnyl spuit nemen en op het afgesproken uur de inseminatie)daarna twee lange weken wachten op uitslag
herfst 2010: terug voor ethische commissie verschijnen of ik mag beginnen met icsi
winter 2011: attest aanvragen voor hormonen, hormonen afhalen, uitleg gaan vragen bij crg bureau van zh en verschillende contracten en papieren ondertekenen. opstarten icsi: beginnen met hormenen te spuiten, om de 2 à 3 dagen echo en bloedname laten doen, dan op afgesproken datum pick up laten doen ( je moet vervoer resereveren, want je mag niet zelf rijden),na enkele dagen bellen om te zien of er eicellen zijn gedeeld en afspreken wanneer je moet gaan voor terugplaatsing, na die terugplaatsing enkele dagen erna bloedname (als referentiepunt), na één week tweede bloedname ( daar kunnen ze al eventueel iets zien) en derde bloedname weet je het zeker
er is wel veel papierwerk, rompslomp en als je zoals ik alleen bent heb je personen nodig waar je op kan steunen, tijdens de behandeling, de zwangerschap en erna, want een kleine opvoeden is geen lachertje. financieel ook niet,ik heb veel terug gehad van de cm, maar heb er zelf toch ongeveer 5000 euro ingestoken.
je werk moet ook flexibel zijn omdat je om de haverklap een, echo en bloedname moet doen. veel geluk en dat je zoals ik ten volle van je zwangerschap mag genieten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten