Vraag niet weerhouden wegens 'gewetensclausule'

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Zwitserland
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 december 2011, 10:38

Vraag niet weerhouden wegens 'gewetensclausule'

Bericht door Zwitserland » 2 december 2011, 23:25

Dag iedereen,

Ik ben nieuw op het forum. Ik hoop hier wat informatie te vinden. En, misschien ook ervaringen van mensen die hetzelfde meemaken als ik. Om met de deur in huis te vallen. Ik kreeg gisteren de brief van het UZA dat mijn kinderwens als BAM bij hen niet beantwoordt zal worden. Ik had ook helemaal geen goed gevoel bij de psychologe. Ik merkte uit haar vragen dat ze het medisch verslag had gelezen dat de internist van het UZA na een consultatie vorig jaar schreef. Dit vermeldde ze echter niet. Ik heb ook vragen bij de procedure. Een vragenlijst met 66 vragen invullen en een uurtje op gesprek. Zij geeft die info door aan de staf aan op basis van haar dossier beslist elk lid van de staf. Een van de criteria waarover ze kunnen vallen is 'handicap'. Ik heb een visuele handicap, inderdaad, maar mijn leven is goed ingericht. Anderhalf jaar geleden kocht ik een appartement, ik heb een goede job en voel me echt wel klaar voor kinderen. Wat ze bedoelen met 'gewetensclausule weet ik niet. Heb gebeld voor een afspraak voor meer toelichting. In het ziekenhuis kan dat pas op 06/02. Misschien in haar privéprakijk? Wat als een ander centrum ook weigert. En waar ga ik nu best?

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 3 december 2011, 20:46

Hallo Zwitserland,


Ik begrijp dat ze enige vorm van screening moeten doen, maar hoe ze dit doen is toch niet altijd hoe het moet heb ik al meerdere keren gehoord. Het gaat om een hele grote beslissing in ons leven die we niet zo maar op één dag nemen en waar al veel over nagedacht is.

Ik zou zeker meer uitleg vragen. En als je zeker bent van je beslissing zeker naar een ander centrum gaan.

Er is een mailinglijst BAM. Daar mailen we over dit soort dingen onderandere en over vele meer. Stuur me anders maar een privé mailtje als je interesse hebt. Of je stuurt een mail naar DVO. Op de site kan je wat meer uitleg vinden over de mailinglijst.


Groetjes van een BAM- mama

Ingrid

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 5 december 2011, 21:30

Hoi Zwitserland,

Ook ik ben lid van de mailinglijst waar Ingrid je over heeft verteld,dus je bent van harte welkom daar!Dan hoor je de verhalen van de andere Bam mama's eens.
Jammer voor jou dat je geweigerd bent,maar de moed niet opgeven hoor, :wink: ik zou zeker opnieuw proberen in een ander ziekenhuis bij jou in de buurt!En goed dat je een nieuw gesprek hebt aangevraagd want ik zou ook willen weten waarop ze zich hebben baseert om je te weigeren.
Ikzelf heb me in verbinding gesteld met een fertiliteitsarts rechtstreeks,en daar héél wat vragen afgevuurd,dan de nodige papieren gekregen,zelf een afpsraak gemaakt bij de psychologe,géén 66 paperassen moeten invullen,godzijdank! Ook na een wachttijd van een maand kreeg ik het verlossende positieve antwoord en kon ik starten met de behandelingen! Dus al bij al ging dit allemaal héél vlotjes! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten