Hoeveel kost een KID-behandeling

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
AnneliesP
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 april 2012, 18:35

Hoeveel kost een KID-behandeling

Bericht door AnneliesP » 5 juli 2012, 20:28

Hallo,

Enkele weken geleden postte ik al iets op dit forum. Toen stond voor ons de mogelijkheid van ICSI nog open, via een TESE konden we misschien nog zwanger worden.
Ondertussen kregen we te horen dat er bij mijn vriend geen zaadcellen gevonden werden, dus ook niet via TESE.
We hadden dit enigszins wel verwacht en houden al heel lang rekening met KID, het kwam dus niet als een complete verrassing. Het had ons eerder verrast als we zouden horen dat ze wel zaadcellen hadden gevonden.

Graag hadden wij wat meer info gehad rond KID. Info zoals: kostprijs, terugbetalingen via ziekenfonds, wachttijden, procedure, ...

Kan iemand ons meer info geven hierover?
Alvast bedankt!

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 5 juli 2012, 22:29

Hoi AnneliesP,
Meestal is dat laatste nieuws inderdaad niet meer het meest doorslaggevende he, wat niet wegneemt dat het een grote stap blijft om over te gaan naar KID.
Waar zou je in behandeling gaan? Het verschilt denk ik nogal erg van ziekenhuis tot ziekenhuis. Wij gaan naar Gasthuisberg Leuven, dus als je geinteresseerd zou zijn hoe het daar in z'n werk gaat, laat je het maar weten!
Alleszins veel succes ermee!
Groetjes!

AnneliesP
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 april 2012, 18:35

Bericht door AnneliesP » 15 juli 2012, 16:21

Dag Vooron,
bedankt voor je reactie.
We zijn onlangs naar de gyn geweest en die heeft ons doorverwezen naar het AZ Brugge. We kregen heel wat info van hem. Het is weer een nieuwe stap en hopelijk komen we zo weer iets dichter bij onze ultieme wens.
Heel veel succes ook voor jullie!!
Groetjes.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 17 augustus 2012, 10:49

Hey

Mijn man en ik weten sinds 11 juni ook via TESE operatie dat wij helaas samen geen kindjes kunnen hebben van elkaar.

Wij hebben ook gekozen voor KID behandeling. Wat de preciese kostprijs is weet ik nog niet. Wij zijn afgelopen maandag bij de psychologe geweest en die heeft ons dossier goedgekeurd. Nu dinsdag gaan we naar de gyneacologe en word alles in gang gezet.. Wij moeten een kleurfoto meenemen van mijn ventje voor ja een donor te kunnen laten kiezen. Toch tasten wij nog beetje in het duister hoe dit nu allemaal in zijn werk zal gaan, mijn man is spaans en de psychologe zei wel dat ze een donker type gaan nemen maar ik hoop dan wel dat ze spaans italiaans bedoelen.. heeft hier iemand ervaring mee?

Hoe ver staat de procedure bij jullie?
Veel succes!

kussiesssss

AnneliesP
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 april 2012, 18:35

Bericht door AnneliesP » 21 augustus 2012, 10:05

Hallo Vraagtekens,
Wij weten sinds juli dat het voor ons zeker KID zal worden. We hebben contact opgenomen met onze gyn, maar vooraleer we verder gingen zijn we eerst op vakantie geweest samen. En daar hebben we enorm van genoten, we hebben de batterijen terug opgeladen en we hebben weer nieuwe moed.
Onlangs zijn we voor het eerst naar het ziekenhuis geweest die de KID zal uitvoeren. We hebben een afspraak met de psycholoog kunnen maken, maar die is voorlopig nog in verlof. Vandaar dat het allemaal wat uitgesteld is.
Binnenkort moet ik naar het ziekenhuis voor een doorgankelijkheidstest te laten uitvoeren. Ik weet niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen en ik heb er dus wel wat schrik voor. Nu ja, het hoort er eenmaal bij hé.
Na het gesprek met de psycholoog zal dan beslist worden of ons dossier goedgekeurd wordt en kunnen we dan ook van start gaan.
Ze vertelden ons dat het 1000 euro kost voor 6 pogingen. Onze gyn vertelde wel dat je daar een groot deel van terugbetaald wordt en dat het dan op een slordige 250 euro neerkomt dat je nog moet betalen.
Wij hebben dus nog geen ervaringen met het opmaken van een kaart die overeenkomt met de kenmerken van mijn partner. We staan iets minder ver dan jullie.

Groetjes en veel succes!!!
AnneliesP

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 21 augustus 2012, 20:54

Hallo,

Ik wil even reageren op jullie berichtjes,ik ben 2jaar geleden ook gestart met Kid maar dan om de reden dat ik géén relatie had en géén tijd meer wilde verliezen met hopeloze relaties..vandaar dat ik jullie ook mijn ervaring kan meegeven..Je moet idd eerst althans bij vele ziekenhuizen een gesprek ondergaan bij een psychologe,zij neemt dan jouw verhaal en bevindingen mee naar een soort van medische raad waar ook je eigen gyneaco bijzit,en daar wordt dan de beslissing genomen of je kan starten met Kid.Eenmaal je kan starten wordt er een geschikte donor gezocht,met uiterlijke kenmerken en ook op basis van je eigen bloedgroep. Je kan dan zelf kiezen hoevéél stalen je wenst aan te kopen,uiteraard is deze kost volledig voor jezelf te betalen!
Wat de behandeling betreft is er een tussenkomst voor de inseminatie en alle bijkomende echo's.
Als je een hospitaalplan hebt heb je wel recht op bijkomende terugbetalingen twv 500 euro! Zeker doen!
Alvast véél succes allen.

Lisa*
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 21:19

Bericht door Lisa* » 23 augustus 2012, 21:28

Hallo iedereen,

Wij weten sinds kort ook dat het voor ons KID zal worden. We zijn in behandeling in Gasthuisberg Leuven. Het eerste gesprek met de psycholoog is achter de rug, het tweede volgt in september. Over kosten van de behandeling hebben we het nog niet gehad en de verschillende stappen in de procedure zijn ons ook nog niet helemaal duidelijk. Ik hoop dat allemaal te weten te komen in dat 2e gesprek.

Fijn dat jullie ongeveer even ver staan, zo kunnen we elkaar wat op de hoogte houden.

In elk geval heel veel succes en dat de wachttijd snel voorbij mag zijn!

Groetjes Lisa*

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 24 augustus 2012, 14:09

@ Annelies: dat onderzoek is om te zien of je eileiders niet verstopt zijn. Het is niet zo aangenaam, maar het is voor het goede doel he!

Bij de psychologe was het heel gemoedelijk en het deed best wel deugd. Zij weet hoe het voelt en geeft echt schitterende info.

Maandag moeten we nu bij de verpleegkundige gaan met een kleuren foto van mijn man en om de papieren in te vullen. Helaas moeten we dan nog 7-8 maand wachten.. dat was het slechtste nieuws van de afgelopen dagen.

Hopelijk zijn we snel verder dat we met de inseminaties kunnen beginnen.

groetjes

Lisa*
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 21:19

Bericht door Lisa* » 28 augustus 2012, 20:44

Hey,

Ons hebben ze ook al laten weten dat we pas rond april effectief zullen kunnen starten met inseminaties... ook over 8 maanden dus. Tenzij je zelf een donor aanbrengt, maar omdat wij er nog niet uit zijn of en aan wie we het hele verhaal gaan vertellen, is het zoeken van een donor binnen familie of vrienden ook niet evident.

Hebben jullie al een idee over 'het vertellen' aan het kindje en de omgeving?

Groetjes Lisa

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

bewerkte groep

Bericht door Vraagtekens » 12 september 2012, 10:27

Hey

Ja wij zijn er al vrijwel aan uit..

Mijn man is geboren met een kwaadaardig kankergezwel aan de rechter bijnier. Hij is hierdoor op 1 jarige leeftijd geopereerd en ja heeft jammer genoeg ook chemo en beenmergtransplantatie ondergaan. Hierdoor wisten we al van zodra we aan alles begonnen dat we eerst een gencontrole moesten laten uitvoeren,... dus onze dichte familie zoals ouders en zussen zijn op de hoogte van de toestand. De rest van de familie niet, 2 super goede vrienden zijn ook op de hoogte. Eigenlijk reageert hier niemand raar op. Ze vinden het geweldig dat we er alles aan doen om samen een kindje te hebben. Dus tot zolang ons kindje geen 3-4 jaar is gaan we dit ook aan niemand anders vertellen. We willen dat ons kindje het eerst van ons uitgelegd krijgt en dat niemand anders dit in ons plaats zou doen. Express of per ongeluk...

Ik geef eerlijk toe dat ik er iets opener tegenover sta dan mijn man.
Wat begrijpelijk is want voor hem is dit echt niet makkelijk. Want geef toe elke man geeft stoere praat als het gaat over ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt..

Toch merk ik na het gesprek met de psychologe dat hij er veel losser tegenover staat dan ervoor, ook na het gesprek met de verpleegster zei hij: ik voel me er echt betrokken bij. We waren overlaatst een geschenkje aan het kiezen voor mijn neefje en kwamen een bodyke tegen van 50% mama + 50 % papa = 100% ikke: en hij zei: zo leuk dat moeten we ook hebben he. Terwijl ik dat dan niet durf te kopen om hem niet te kwetsen. Eigenlijk sta ik er dan meer bij stil...

mss moet je even je mailadres geven praat wat makkelijker...

Isa2
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 september 2012, 21:38

Bericht door Isa2 » 18 september 2012, 21:57

Hallo,

Wij wonen net in het midden tussen gent en antwerpen en zijn op verschillende plaatsen gaan informeren. Wij vonden de verschillen groot.
Nergens was er een wachttijd.
Over de slaagkansen kwamen wij enkel iets concreet te weten bij Jan Palfijn. Ik zou de vraag zeker stellen als je gaat informeren.

Sint-Niklaas:
Kostprijs: per doktersbezoek 40 euro, gebruik donorsperma per inseminatie (dit is niet terugbetaald): 250 €
Verplichte voorafgaande onderzoeken: 3x naar psycholoog (90 € per keer, er wordt dubbel gerekend omdat je per 2 komt)
Deens sperma
Belangrijkste minpunt: je moet voor de inseminatie en psycholoog naar Leuven, wat natuurlijk de optie minder interessant maakt (en de kostprijs nog hoger).

Middelheim Antwerpen:
Kostprijs: per doktersbezoek 45 euro (je moet telkens m
et twee komen en betalen), gebruik donorsperma per inseminatie (dit is niet terugbetaald): +/- 220 €
Verplichte voorafgaande onderzoeken: 1x naar psycholoog, hysterographie (wat nogal bizar is indien je geen voorgeschiedenis hebt).
Belgisch sperma.
Belangrijkste minpunt: voor de keuze van de donor wordt er geen rekening gehouden met het fenotype van de partner.

Jan Palfijn:
Kostprijs: per doktersbezoek < 20 euro, gebruik donorsperma per inseminatie (dit is niet terugbetaald): +/- 200 €
Verplichte voorafgaande onderzoeken: geen (je mag naar psycholoog maar wordt niet verplicht)
Belgisch sperma.
Belangrijkste minpunt: geen
:D

In Sint-Lucas zijn we niet langsgeweest maar we hebben wel telefonisch vernomen dat de kosten per inseminatie 250 € zijn.

Soit, hopelijk kunnen nog mensen je concrete info bezorgen. Er wordt weinig concrete info door de centra zelf gepubliceerd maar het is toch een belangrijke beslissing waar je gaat.

Groetjes

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 10 december 2012, 9:57

beste mensen,

mijn man ondergaat op 19decmeber een TESE, ik hoop dat ze iets vinden, maar daar in zijn sperma alle tellingen 0 waren verwacht ik er niet teveel van...
misschien gaan wij dan door met KID, maar is het zo , dat als je zelf een donor aanbrengt, je dan niet op de wachtlijst moet?
Onze beste vrienden hebben namelijk voorgesteld om sperma te doneren aan het ziekenhuis, zodat wij dan voorgenomen worden. Met de bedoeling dat zijn sperma natuurlijk in de databank gaat en wij een match krijgen die qua uiterlijk naar mijn man gaat.

groetjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 10 december 2012, 13:30

hey softebanana

Goh ik vermoed dat je inderdaad dan minder lang moet wachten, ik heb gehoord dat de wachttijd dan met 3 maand zou kunnen verkorten.. Maar dat hangt ook af van ziekenhuis tot ziekenhuis. Waar ben je in behandeling?

Ik hoop wel dat ze toch iets vinden bij de operatie, je hebt 50% kans!! dus ik zou zeggen wees hoopvol. Het kan zijn dat de zaadleiders verstopt zijn ofzo he!
Ik ken iemand waar het ook nul was in het sperma, maar waar ze wel iets gevonden hebben bij de TESE!
Het is dus mogelijk

gr

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 10 december 2012, 13:39

In brugge az st jan. Ik ga vrijdag zelf voor onderzoek naar de gyne, hopelijk krijgen we daar wat uitleg want bij de uroloog die een TESE regelde voor mijn man wat het allemaal vlug vlug vlug.
Ik vind het allemaal wat overweldigend, ik hoop natuurlijk dat ze nog iets bij mijn man vinden maar ja pfffff

Groetjes

AnneliesP
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 april 2012, 18:35

Bericht door AnneliesP » 12 december 2012, 15:12

Ik vermoed ook dat dit dan sneller gaat, al ben ik dat ook niet zeker. Wij hadden onze voorkeur voor een anonieme donor.
We hebben dus ook een TESE achter de rug, afgelopen zomer. Aanvankelijk had ik ook heel veel schrik van hoe het zou lopen en als ze dan niets zouden vinden en als...als...als... Maar uiteindelijk was ik heel blij dat de dag van de TESE eindelijk daar was. En uiteindelijk was ik ook blij dat we een resultaat hadden. Ook al vonden ze dan bij mijn vriend niets van zaadcelletjes.
Maar uiteraard zijn er veel TESE's waarbij ze wel bruikbare zaadcelletjes vinden.
Dus zeker hoopvol blijven!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten