Wachttijd KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Mamatjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 januari 2013, 17:45

Bericht door Mamatjes » 9 januari 2013, 16:08

Ja ik weet dat we geduld zullen moeten uitoefenen.
Daarom hebben we alle opties ook al bekeken, zoals dat ik het kindje van mijn vriendin zal adopteren na de bevalling en zij zal dat ook bij het mijne doen.
We trouwen 11 mei 2013 dus dat staat al op de planning, niet perse voor onze kinderwens maar gewoon omdat we elkaar graag zien :D

Ik vind 25-26 jaar niet bepaald jong, onze gynaecoloog zei dat dit eigenlijk de beste leeftijd is maar dat het gemiddelde steeds ouder word.

Ik weet dat we geduld zullen moeten hebben maar we hebben al vanalles opgezocht over zelfinsiminatie en Cryos een spermabank in Denemarken.
Die zouden vroeger altijd samen gewerkt hebben met UZA.

Ach ja afwachten dus..
ENNNN het prijskaartje, daar waren we ons ook wel bewust van maar dat hebben we er zeker voor over!

Liefs,

Mamatjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 9 januari 2013, 16:48

super dat je alles al zo goed hebt bekeken!
En ja je trouwt omdat je elkaar graag ziet..
maar het heeft echt wel zijn legale voordelen bij een kinderwens ook:)

dan wil ik jullie alle succes en geluk toe wensen!!

Mamatjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 januari 2013, 17:45

Bericht door Mamatjes » 9 januari 2013, 17:23

Bedankt! Duimen maar....

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Bericht door Sarahke82 » 9 januari 2013, 19:55

@Vooron... Dat is niet de bedoeling hoor. Mijn vriendin wil helemaal niet zwanger zijn :D Niks voor haar!
Maar inderdaad wel interessant om te weten voor andere koppels.

boontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 februari 2013, 17:45

wachttijd verschillende fertiliteitscentra

Bericht door boontje » 14 februari 2013, 18:06

Hey allemaal, wij zijn een lesbisch koppel en al vijf jaar gelukkig getrouwd.we hebben er lang over nagedacht en bewust gekozen om onze kinderwens waar te maken. Vandaag bij gyneacoloog geweest. Hij verwees ons door naar jette. Blijkbaar zou het een twee maanden duren vooraleer je daar een afspraak zou hebben en dan is de wachttijd nog zes maanden. Is de wachttijd in genk ook zo lang?
Graag jullie ervaringen

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Bericht door Sarahke82 » 14 februari 2013, 18:25

Hoi boontje, wij zijn ook een lesbisch koppel. Het duurt niet zo lang tot je een volgende afspraak hebt na de eerste afspraak met de psychologe. De vooronderzoeken starten vrij snel. Het hangt er juist van af of je telkens direct tijd kan maken. Vanaf afspraak 1 tot de effectieve start is er bij ons 5 maanden overheen gegaan. Ik wil zwanger worden van mijn vriendin haar eitjes. Aangezien wij daarvoor geen 'vers' sperma nodig hadden (want het is voor ICSI) konden we direct beginnen. Als je voor kunstmatige bevruchting kiest en je hebt hiervoor wel goede zwemmers nodig dan is er een wachtlijst van ongeveer een half jaar.

boontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 februari 2013, 17:45

nog wat vraagtekens

Bericht door boontje » 14 februari 2013, 18:33

Hey Sarah,

bedankt voor je snelle antwoord! Hoop dat jullie droom snel uitkomt!
Wij twijfelen vooral over het centrum. We zijn zelf van Hasselt. Gyneacologen van Hasselt werken vooral met Brussel samen.
In Genk werken ze met 'buitenlandse donorbank'. Genk heeft voor ons als voordeel dat het dichtbij is, daardoor kan mijn vrouw er telkens bij zijn. (Ze heeft maar 3 losse verlofdagen)
Als we telkens samen nr Jette moeten...
Ben vooral op zoek nr voor-en nadelen voor Genk of Brussel... Iemand enig idee?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 15 februari 2013, 13:15

Hallo Boontje..

Goh voor en nadelen.. ik denk dat elk centrum zo zijn voor en nadelen heeft. Wij zelf zijn in Jette en wel tevreden over de behandeling. Enkel jammer dat de wachttijd 8 maand is (bij hetero koppels)en ik geloof 6 maand bij (holibi koppels. Alles hangt af of je het wilt dat er met een buitenlandse donor wordt gewerkt ja of nee. In Jette uitsluitend vanuit België en anoniem. wil je anoniem of niet.. je kan ook aankopen via European Sperm Bank of via Cyros. Dus je moet gewoon even kort nakijken. wat je wensen zijn. Onze 8 maand is ingegaan vanaf de goedkeuring van ons dossier en dat was 5 maand na de definitieve uitspraak van onvruchtbaarheid.

Veel succes en sterkte!

Elif
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 juni 2009, 18:51

Bericht door Elif » 8 maart 2013, 21:42

Boontje ZOL in Genk is nu ook haastig op zoek naar Belgische donoren.
Ze willen niet meer enkel met buitenlandse donoren gaan werken.
Ik was super tevreden over jette en moest ook 100 km op en weer 100 km terug rijden maar een prachtig zoontje eruit gekregen.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 20 maart 2013, 12:28

Dames even goed nieuws te melden:

Donor is voor ons gevonden en we kunnen onmiddellijk starten met de behandeling! ik was net aan begin van cyclus.. dus ideaal :)

Elif
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 juni 2009, 18:51

Bericht door Elif » 23 maart 2013, 1:46

Super vraagtekens succes!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 april 2013, 11:38

even een update:

Had lange cyclus.. maar toch vorige week woensdag inseminatie.. nu dus vollop aan het wachten op uitslag.
NOD 24 april...

Cianne
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 november 2013, 13:12

Bericht door Cianne » 15 november 2013, 15:12

Hallo Mamatjes,
Wij zijn nieuw op deze forum en hadden begin februari ook onze eerste afspraak in Jette.
Zeer tevreden over de dokter, psycholoog en verpleegster.
Alleen de wachtijden hé, 8 tot 9 maanden...
We kunnen nu alvast samen met jullie aftellen :)
Tot hoors...

laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 22 november 2013, 11:02

Hallo allemaal,

Wij zijn al 3 1/2 jaar met onze kinderwens bezig.
Mesa gehad en 3x icsi waarvan ook mrt overstimulatie...
Nu net te horen gekregen dat het zaad van de mesa wat wij in de vriezer hebben, mij nooit zwanger zouden kunnen maken..
Best wem heftig nieuws!
Nu zegt onze arts in DD dat hij een 2e mesa wel ziet zitten en het helemaal goed gaat komen....
wij hebben de afgelopen 3 1/2 jaar een beetjw te veel gehoord dat het allemaal goed gaat komen en ik zo zwanger zal zijn..
we vragen ons beide af of een 2e mesa nog wel erg veel zin zal hebben..

nu ben ik op zoek geweest naar kid, in het ziekenhuis hier vlakbij is de wachttijd ongeveer 4 jaar
:shock:

Iemand enig idee hoe is alle wachttijden uit kan zoeken? Zowel in NL als in DD?

Hoe hebben jullie het onderwerp kid bij jullie partner gebracht en hebben jullie er lang over moeten praten en denken samen?
Wat heeft jullie uiteindelijk doen besluiten om voor kid te gaan?
Had de man er erg veel moeite mee?

laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 22 november 2013, 11:03

Hallo allemaal,

Wij zijn al 3 1/2 jaar met onze kinderwens bezig.
Mesa gehad en 3x icsi waarvan ook mrt overstimulatie...
Nu net te horen gekregen dat het zaad van de mesa wat wij in de vriezer hebben, mij nooit zwanger zouden kunnen maken..
Best wem heftig nieuws!
Nu zegt onze arts in DD dat hij een 2e mesa wel ziet zitten en het helemaal goed gaat komen....
wij hebben de afgelopen 3 1/2 jaar een beetjw te veel gehoord dat het allemaal goed gaat komen en ik zo zwanger zal zijn..
we vragen ons beide af of een 2e mesa nog wel erg veel zin zal hebben..

nu ben ik op zoek geweest naar kid, in het ziekenhuis hier vlakbij is de wachttijd ongeveer 4 jaar
:shock:

Iemand enig idee hoe is alle wachttijden uit kan zoeken? Zowel in NL als in DD?

Hoe hebben jullie het onderwerp kid bij jullie partner gebracht en hebben jullie er lang over moeten praten en denken samen?
Wat heeft jullie uiteindelijk doen besluiten om voor kid te gaan?
Had de man er erg veel moeite mee?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten