Wachttijd KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Wachttijd KID

Bericht door Vraagtekens » 1 oktober 2012, 15:01

Hallo Iedereen

Klein vraagje:
Mijn man en ik zijn wachtende op een KID behandeling. Wachttijd werd ons meegedeeld: 7 tot 8 maanden (Jette).
Zijn er mensen die recent zo een behandeling hebben ondergaan en die deze wachttijd kunnen bevestigen, of kan het allemaal beetje sneller zijn? of nog langer?
Bij ons laatste bezoek hebben ze ons dus gezegd: alles is inorde, u krijgt een brief binnen de 7 à 8 maanden om met de behandeling te starten.

Groetjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 21 december 2012, 16:36

zijn wij de enige die 8 maand moeten wachten?
hoe zit dit bij andere centra?

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 21 december 2012, 18:08

Wij zijn nu wel een lesbisch koppel en hebben icsi met donorsperma gedaan, maar denk toch da da sneller is gegaan bij ons dan 8 maanden. Ik denk een goei 5 maanden, maar weet da niet meer exact. Wij zijn ook in Jette geweest!!
Veel succes!!!

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Bericht door Sarahke82 » 31 december 2012, 13:14

Bij ICSI is er geen 'vers' sperma nodig, dus kunnen ze ingevroren sperma gebruiken. Hier is geen wachtlijst voor.
Als je een donor nodig hebt voor inseminatie is er spijtig genoeg wel een wachtlijst... deze zwemmerkes moeten nog heel actief zijn :)
Een jaar geleden was dat ongeveer 6 maanden, maar het kan goed dat dat ondertussen weer wat langer is.

Veel succes!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 8 januari 2013, 12:21

Hallo Inaatje

Hoe lang is dat geleden?
Wij zitten nu aan maand 5!!

Hoezo met icsi geen wachttijd...

greetz

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 8 januari 2013, 12:36

Hallo,
De wachttijd in Jette gaat inderdaad serieus de hoogte in de laatste tijd. Ik heb 2 maanden geleden ook te horen gekregen dat het momenteel 8 maanden is. Anderhalf jaar geleden was het nog 6 maanden.
Voor gebruik van donorsperma - of het nu IUI is, of ICSI - gebruiken ze altijd ingevroren sperma hoor (wettelijk verplicht). Dit verliest niets aan kwaliteit als het laaaaaang ingevroren is. Reden van de wachtlijst is gewoon dat er veel meer aanvragen zijn dan donoren.
In andere centra zijn de wachtlijsten anders. GHB zit momenteel aan 6 maanden als ik me niet vergis, en daar kan je het verkorten tot 3 maanden als je zelf een donor aanbrengt. Deze donor doneert dan voor de spermabank, en jij krijgt dan iemand anders -> een soort van kruisdonatie.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een donor uit de European Sperm Bank, en daarvoor is er dan geen wachttijd. Dit is wel veel duurder hoor, maar dan kan je ook kiezen voor een niet-anonieme donor waardoor je een deur kan openlaten voor je kind als die later toch meer info zou wensen.
Groetjes!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 8 januari 2013, 13:30

Dat kan dan in Jette die European sperm?
Ze hebben ons daar helemaal niets over gezegd?

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 8 januari 2013, 13:43

Dat kan inderdaad, maar het is iets wat je zelf een beetje moet uitzoeken. Als je zelf aanhaalt dat je het op die manier wil doen, krijg je wel alle nodige uitleg hoor.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 8 januari 2013, 14:52

ja juist op die website had ik ook al eens gekeken..
maar ik wist ni da da zo te vertrouwen was..
het is allemaal zo onbekend..

Mamatjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 januari 2013, 17:45

Bericht door Mamatjes » 9 januari 2013, 8:40

Wij moeten 15 februari op gesprek in Jette, wij zijn een lescbisch koppeltje en voor ons is het ook allemaal wat onbekend! We hopen dat we niet te lang moeten wachten in UZA vinden ze dat we nog 2 jaar moeten wachten ook al zijn we al 25-26 jaar!

Succes ook aan jullie!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 9 januari 2013, 9:22

hey mamatjes

Ja je mag toch wel rekenen dat je vanaf je gesprek een klein jaartje geduld moet hebben..
De gesprekken, de onderzoeken en dan de wachttijd op de behandeling..

Maar het is het echt wel waard hoor! mijn nicht heeft samen met haar vrouw ook een donorkindje en die zijn ook in antwerpen geweest en zij zijn ook 26 jaar.. dus wel gek dat ze jullie weigerde...

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Bericht door Sarahke82 » 9 januari 2013, 9:23

25 jaar vinden ze overal nog wel jong hoor :) Ik ben 30 en ik ben ook nog steeds jong voor hen. Ik ga ook in Jette. Het hangt wat af op welke manier je dit wilt doen, de wachtlijsten.

Ik wil zwanger worden van mijn vriendin haar eitje, hier is geen wachtlijst voor omdat ze ingevroren sperma gebruiken.
Hou wel in gedachten dat dit best kostelijk is! Alle rekeningen en medicatie samen zitten we na 1 poging toch rond de 2500 euro! En we hadden de pech dat we geen ingevroren embryootjes hebben, dus dan is de 2de poging er snel hè... Maar gelukkig is dit niet bij iedereen zo. We hebben gewoon pech gehad. Hopelijk gaat de volgende poging beter!

Bij kunstmatige inseminatie, jouw eigen eitje bevruchten in de baarmoeder, dan hebben ze vers sperma nodig en is de wachtlijst ongeveer 8 maanden heb ik gehoord. Ook bij IVF met vers sperma is de wachtlijst zo lang.

Succes in ieder geval! Het is iedereen gegund!

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Bericht door Sarahke82 » 9 januari 2013, 9:26

En inderdaad, wij hadden onze afspraak met de psychologe begin maart 2012 en onze eerste poging, na alle vooronderzoeken en afspraken, was er augustus (dit zonder wachten op donor natuurlijk)

Dus reken inderdaad maar, als je die 8 maanden op donor moet wachten toch maar op een jaartje...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 9 januari 2013, 10:06

Toen ik en mijn man gingen zeiden ze ook dat we nog jong waren, ik ben 26 en mijn man 28...
Tegen dat ik eindelijk met de behandeling kan beginnen ben ik 27 en tegen dat het kindje mss er is ben ik wrs 28 dus ik denk wel dat je dan niet meer zo jong bent:) toch voor je eerste kindje he!

Derbij het is toch beter als je jonger bent?
Ik denk dat ze misschien bij Lesbische koppels iets strenger zijn op leeftijd omdat ze echt zeker willen zijn dat jullie lang genoeg samen zijn en er ook 100 % zeker van willen zijn...

Je moet trouwens ook eens horen bij de je gynecologe of mss bij de notaris of advocaat hoe het zit met adoptie recht enzo..
Naar het schijnt ben je beter getrouwd dan kan je sneller met de behandeling beginnen, anders moet je een bepaalde tijd wettelijk samenwonen dacht ik.. of is dat voor de adoptie aanvraag (voor de mama die het kind niet heeft gebaard)... mss wel interessant om het allemaal eens na te vragen als jullie deze stap samen ondernemen!

Succes

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 9 januari 2013, 15:50

@Sarahke82

Quote van de website van het CRG in Jette:
Voor KID wordt altijd ingevroren sperma gebruikt, dat kort voor de inseminatie wordt ontdooid. De reden daarvoor is dat het CRG er absoluut zeker van wil kunnen zijn dat het sperma gezond is. In principe kan het enkele maanden duren voor een besmetting met geelzucht (Hepatitis B, C) of met het HIV-virus, dat aids veroorzaakt, aan het licht komt. En dus bewaart het CRG alle donorsperma minstens zes maanden voor het, nadat de donor nog eens grondig is getest, eventueel wordt gebruikt.
Ik lees dat je wil zwanger worden met een eitje van je vriendin. Is het later ook nog de bedoeling dat je vriendin zwanger zal worden voor een volgend kindje?
If so, wil ik je er even op wijzen dat het momenteel in Jette niet mogelijk is om donorzaad te reserveren voor je vriendin zodat de kindjes dan van dezelfde donor zouden zijn. Dit werd me 1,5 maand geleden nog verteld door de psych in Jette. Dus informeer je maar voldoende zodat je later niet voor verrassingen komt te staan he.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten