BAM

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
lenemeen
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 19:28

BAM

Bericht door lenemeen » 4 oktober 2012, 19:38

Hallo,

In december start ik met mijn eerste KID als BAM in Jan Palfijn Gent.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met KID? Of als BAM door het leven gaan?

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 24 februari 2013, 10:37

hallo,

er is een ander topic dat al gaat over bam, ik hoop dat je het gevonden hebt ondertussen.
Ook bestaat er een forum waar ook volwassen kinderen van bammama's lid kunnen worden en het is heel waardevol om ook hun verhalen eens te lezen.
Dat is het bammamsbamkidsforum.

Ik ben zelf bammama, het is ontzettend zwaar en daarom ben ik echt wel grote voorstander van de psychologische gesprekken.
Let wel: de psychologische gesprekken, hé, het keursysteem dat ermee verbonden is, stel ik me vragen bij.
Ok, wanneer een vrouw echt psychisch gestoord is, dan snaap ik het wel (en geloof me, zulke vrouwen beginnen ook aan het bamschap en gaan dan via JanPalfijn. Een vrouw met borderline die ik ken van mijn werk met jongeren met psychische stoornissen is daar geweest en meteen zwanger en geloof me, zij is een gevaar voor haar kind; maar ja, in Jan Palfijn kijken ze niet naar de veiligheid van het kind, daarom dat ik absoluut niet voor hun werkwijze ben).

Ik ben tegen afkeuren owv flauwe redenen (nog te weinig relaties gehad ofzo), als een vrouwbekwaam is, maakt dat niet uit.
Zien ze echt dat de vrouw een gevaar is (zoals borderline ofzo), dan mogen ze wel de vrouw tegenhouden.
Maar eigenlijk moet er een systeem zijn dat de gulden middenweg is tss JanPalfijn en een ziekenhuis dat streng en veel afkeurt.
Want in JP krijg je zo weinig info, ik heb het daar bij vrouwen die ik ken al verkeerd weten aflopen wegens te weinig info en op voorhand zo goed weten dat ze dit wel willen en aankunnen en blablabla en dan eenmaal zwanger, hebben ze info van andere bam en bedenken ze zich.....

Ik ben in LIFE gegaan en heb enorm veel aan de gesprekken gehad.

Ik wil hier zeker niet mee zeggen dat je er niet over hebt nagedacht of de verkeerde keuze hebt gemaakt, integendeel, dat denk ik zeker niet.
Ik wil gewoon zeggen dat als je in JP gaat, je er idd goed aan doet om zoveel mogelijk contacten te leggen met andere bammama's om zo toch info te krijgen.
Wij ervaren dit natuurlijk in gevoelsmatige kanten en dus niet zoals een professional die je echt ook eens een ander licht op de situatie kan geven, maar het is meer dan niks, hé.

En dat bammamsbamkidsforum is ook heel interessant, vooral omdat er nu een volwassen vrouw op zit die een bammama heeft.

Ik hoop echt dat je snel zwanger zal zijn, want mama zijn is het mooiste dat er bestaat!!

groetjes

1982-mama
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 februari 2013, 20:50

Bericht door 1982-mama » 28 februari 2013, 20:59

Ik ging deze week voor het eerst naar LIFE. Daar had ik een kort gesprek met Dr. Gordts. Na heel wat gesprekken en 'gesurf' wist ik al wel heel wat. Op het einde van de maand heb ik reeds het eerste psychologisch gesprek. Vol stress kijk ik dit tegemoet. Pff... heeft iemand hier ervaringen mee. Wat verwachten ze? Natuurlijk gaat het zwaar zijn als BAM (als 'gewoon' koppel is het ook sowieso zwaar). Mag je dit zeggen? Hoe gaat men daarna te werk? Moet je eerst zelf medische testen ondergaan? Werkwijze KID?
Tips zijn altijd welkom!
Hopelijk mama in spe...

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 13 maart 2013, 23:29

hey bammama in spé,

ik heb in ht topic bamvrouwen mijn traject in LIFE helemaal beschreven.
En ik heb mijn verhaal ook staan op http://wonderwereldjevaneenbammama.webs.com/

Hier heb ik de hele procedure van mij in LIFE beschreven.

Als je nog vragen zou hebben, stel ze gerust!!!

Ik weet niet hoe je tegenover relaties staat, maar daar zijn ze in LIFE heel gevoelig voor.
Ze zien liefst iemand die geen trauma's heeft van mannen of vorige relaties. Dit omdat ze er toch achter staan dat wanneer je je prins op het witte paard tegen zou komen, je hem een kans zou geven en hem niet opzij zou schuiven omdat je met kinderplannen bezig bent of een kind hebt.

Wees ook jezelf en laat je niet van de wijs brengen door de stiltes die Jan Norré tussen gezegde zaken kan brengen; psychologen doen dat nu eenmaal, is aangeleerd (volgens mijn collega die psycholoog is, hier op het werk :) )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten