Vraagtekens

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Lies55
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 september 2013, 23:02

Bericht door Lies55 » 2 september 2013, 23:12

Mindy, ik las je verhaal en begrijp je probleem. Maar er zijn andere manieren om "kinderen te hebben". Ik ben midden 30 en voel de klok ook tikken. Maar ook hier geen man om kinderen mee te hebben en ik vrees dat "uit een potje" misschien pijnlijk wordt voor een kind, omdat het ook al geen vaderfiguur zal hebben. Misschien is het best dat je eerst je situatie aanpakt, zodat je je beter voelt en het kind ook meer kan bieden (en dat bedoel ik niet financieel). Als je zoveel problemen ziet in je relatie, lijkt het me toch al geen goede situatie op lange termijn. Een tijdje alleen zijn is geen ramp en bereidt je misschien voor op een nieuwe (goede) relatie. Ik was ook niet gelukkig in mijn relatie en heb, met veel pijn in het hart, er een einde aan gemaakt. Ik was niet tevreden met mijn job en ben nu opnieuw gaan studeren. Ik hoop met mijn nieuwe diploma een toffe job te vinden die bij me past en in principe ben ik dan klaar voor kinderen. Maar dan ben ik ook bijna 40 en eigen kinderen is dan misschien problematisch. Dus denk ik aan pleegzorg. Ik denk dat dat echt de perfecte oplossing is voor mij. Zoveel kindjes zoeken een warme thuis en uiteindelijk vind ik het niet belangrijk waar het kindje vandaan komt, als ik er maar voor mag zorgen. Misschien is dat voor jou ook een oplossing?

mindy
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 augustus 2010, 19:14

Bericht door mindy » 6 september 2013, 12:55

Ik moet nu medicatie nemen om mijn bloed te verdunnen en mag een lange tijd zeker niet zwanger geraken. Ik voel me gewoon op. Die pil heeft gewoon heel mijn gezondheid verneukt en ik voel me zo rot dat ik me heb laten ompraten om ze te nemen.

Mijn vriend was heel erg geschrokken van mijn reactie en wist blijkbaar niet dat ik me niet alleen emotioneel, maar ook fysiek hoe langer hoe slechter bij die pil voelde. Misschien was ik wel gek aan het doen, maar mijn grootmoeder had oog DVT en moest de rest van haar leven bloedverdunners nemen. Alleen kreeg zij het op latere leeftijd van een periode van bedlegerigheid.

Ik had inderdaad kunnen sterven van deze situatie. Ik wou zo graag kinderen. Ik wou rekening houden met mijn vriend en hem nog wat tijd gunnen.

Mijn haat is nu bekoeld tegenover hem, maar zeker niet tegenover zijn moeder, die me al heel de tijd het leven moe gemaakt had en mee aandrong voor de sterilisatie. Het was zij die blijkbaar de afspraak voor hem gemaakt had en de uroloog had het hem zelf afgeraden. Mijn schoonmoeder wil absoluut geen kleinkinderen. Eigenlijk wou ze ook geen kinderen, maar mijn vriend is er enkel gekomen omdat ze blijkbaar het geld van een man die haar beloog en bedroog verkoos boven haar waardigheid om hem te verlaten.

Mijn vriend zijn appartement is nog niet klaar en ik wil hem nog wel een tijdje onderdak geven, omdat zijn moeder hem echt mentaal mishandelt, maar ik wil momenteel meer rust dan gewoon nog in de relatie of in iets of iemand investeren. Ik ben gewoon fysiek en mentaal op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten