Hoe ga je om met die wachttijd

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Hoe ga je om met die wachttijd

Bericht door Vraagtekens » 1 maart 2013, 13:36

Hellow

Klein vraagje... In Jette is de wachttijd na de goedkeuring 8 maand.. Hoe gaan jullie hier mee om?
Wij zijn nu net voorbij maand 6 en nu begint het echt wel door te wegen.. de eerste keer dat we te horen kregen dat we samen geen kinderen konden krijgen was in december 2011.

Hoe verzetten jullie jullie zinnen?
alle tips zijn welkom

Jess86
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 januari 2013, 21:40

Bericht door Jess86 » 1 maart 2013, 23:01

Hallo

Ik vind het schandalig dat er zo een lange wachttijden zijn. Ze zouden wat meer rekening moeten houden met de patienten die in behandeling zijn. Het is emotioneel al zwaar genoeg.

Wij zijn momenteel ook in behandeling in Jette. Mijn man heeft geen zaadcellen. Hij moet binnenkort waarschijnlijk een Tese-behandeling ondergaan. De kans zit er bij ons ook in dat het KID zal worden.

Wij proberen zoveel mogelijk weg te gaan en dat helpt meestal wel om ons zinnen te verzetten. Ikzelf probeer zoveel mogelijk weg te gaan met mensen waar ik mij goed bij voel en die me aan het lachen brengen. Dat kan echt deugt doen, dan vergeet ik eventjes al mijn zorgen.
We hebben ook wel ons moeilijke periodes maar dat heeft iedereen zeker?

Jullie hebben nog maar 2 maand te gaan dat is niet zolang meer.

Ik wens jullie alvast heel veel sterkte en succes!!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 12 maart 2013, 13:35

Dank je Jess86

Wij hebben al heer zware en moeilijke periodes gehad.. telkens de hoop en telkens de teleurstelling en dan denk je van ja ons dossier is goedgekeurd en dan hoor je en dan is er nu nog een wachttijd van 8 maand.

Waarschijnlijk heb je ons verhaal al gelezen.
Wij zijn nu ondertussen 15 maand na de eerste ontdekking van mogelijke onvruchtbaarheid bij mijn man. Ik vind het wel goed dat jullie ook voor de TESE operatie gaan! er zijn echt wel al veel positieve uitslagen van Tese geweest, bij ons niet maar dat hadden we ook verwacht. Maar je moet wel weten dan heb je alles geprobeerd om zeker te zijn dat je samen geen kindje kunt krijgen.

Ja veel weggaan is een optie maar toch denk je elke dag zeker nu omdat het ver aan ons is van hmm zou er al een briefje zijn, dan ga je naar de brievenbus en dan is het zo hopen en dan weer teleurgesteld. maar op een dag gaat het wel eens juist zijn he!

Btw zeker je hospitalisatie kaart afgeven bij de TESE operatie, want ook al is het dagopname, eens je kamer toegewezen kreeg moet je het niet betalen. is toch wel 140 euro ongeveer..

gr

Reizigster
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 februari 2013, 23:03

Bericht door Reizigster » 12 maart 2013, 17:17

Hallo,
Als jullie zo balen van de wachttijd waarom overweeg je dan geen donorzaad uit Denemarken?
Daar zit geen wachttijd op. Dit kan niet in elk ziekenhuis maar in Jette alleszins wel.
Ik ben gestart met mijn procedure om als alleenstaande aan een kindje te beginnen en ik kies sowieso voor een DK donor.
Het kost misschien iets meer maar je bent dat wel direct gestart.
meer info op www.cryosinternational.com
Suc6 en groetjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 14 maart 2013, 13:19

Hey reizigster

klopt helemaal wat je zegt.. maar als je hoort dat je man onvruchtbaar is dan leg je al je vertrouwen bij je behandelende arts.. dan ben je al zo onzeker over andere zaken dat je gewoon ook wilt dat zij het beste voor jou kunnen zoeken en vinden.

Als je als alleenstaande kiest voor een donor dan ben je daar ook anders mee bezig. Vanaf de moment dat je zei ik wil een kind, weet je dat het via deze manier gaat en denk je er ook anders over na en informeer je je ook anders. je stelt minder specifieke eisen aan hoe de donor moet zijn.. niet zozeer van hij moet sus en zo zijn zoals mijn man. maar eerder wat jij leuk vindt aan een genetische vader.. en of hij nu bloedgroep o of a heeft doet er minder toe of blond of bruin.. of blauwe of bruine ogen.. of niet?
Hoe sta jij daar tegenover.. ik wil niet kwetsend overkomen, dus sorry als ik iets fout zeg. maar weet niet goed hoe alleenstaande persoon zijn eisen en verwachtingen opstelt.

Ik heb ook al eens gekeken op die websites, maar mijn man is spanjaard en via deense donor ga ik ni snel een mediteraans type vinden :) och ja weet je je zaagt over wachttijd maar het helpt ook wel om bepaalde dingen te verwerken en er samen meer en meer klaar voor te zijn.. alles heeft voor- en nadelen. Toch is acht maand net iets teveel.. 6 maand dat gaat maar vanaf dan pff kijk je elke dag uit naar de brief met de verlossende woorden..

gr

Reizigster
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 februari 2013, 23:03

Bericht door Reizigster » 18 maart 2013, 20:45

Hey,
Geen probleem ik begrijp je terechte opmerkingen en elke situatie is inderdaad anders.
Maar als je op B zaad wacht dan heb je toch ook niet echt veel kans op een Spaans type of wel?
grtjs

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 20 maart 2013, 12:26

jawel hoor we zitten in Jette he::)
heel dicht tegen vilvoorde waar wel veel spanjaardjes rondlopen :)
ze zoeken naar een mediteraans type he..

BTW gisteren nieuws gekregen dat ze een donor hebben en ik ben net aan begin cyclus dus we kunnen ook al gelijk starten! wel spannend allemaal

Reizigster
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 februari 2013, 23:03

Bericht door Reizigster » 20 maart 2013, 22:17

Oh super!
Suc6 alvast

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten