BAM

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

BAM

Bericht door athena » 20 juni 2013, 8:33

Hallo iedereen,

Ben hier nieuw op deze site en zou graag in contact komen met andere vrouwen die nog overwegen om BAM te worden of die het al zijn.
Zelf ben ik een alleenstaande vrouw van 39 en heb in juli mijn eerste afspraak bij LIFE in Leuven.
Kan iemand mij zeggen wat zo een eerste afspraak precies inhoudt?
Is de volgende stap dan de psycholoog?

Grtjs

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 30 juni 2013, 9:50

Hallo
Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om op de mailinglijst BAM te komen?
Alvast bedankt!

vraag
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 april 2013, 15:28

dag athena

Bericht door vraag » 30 juni 2013, 16:08

Dag Athena
Ik ga ook beginnen als BAM.
Ik merk dat je in dit een forum het onderwerp BAM op verschillende plaatsen kan terug vinden.
Ik weet niet hoe het in LIFE Leuven eraan toe gaat.
Ik heb een ander ziekenhuis.
Tijdens het psychologisch gesprek wordt er vooral gekeken naar jouw als persoon, de relaties die je gehad hebt, de personen om je heen en je kind ...
Groetjes

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 30 juni 2013, 16:47

Hallo
In welk ziekenhuis ga jij? Hoe ver sta je al in het proces?
Grtjs en alvast veel succes.

vraag
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 april 2013, 15:28

BAM

Bericht door vraag » 1 juli 2013, 8:24

Dag Athena
Ik ga naar het ZOL in Genk.
Ik heb alles al afgerond.
Voor mij is het nu wachten op de donor 2 tot 3 weken en dan kan ik starten als ik mijn regels krijg.
Het zal wat afhangen van de natuur.

In ZOL in Genk zijn er niet zo 'n lange wachtlijsten. Wel moet je een twee maanden wachten eer je bij de consulent kan. Ook voor de psycholoog moet je even wachten. Maar je kan wel je onderzoeken al laten doen in die tijd. Dan is dat al voorbij.

Groetjes

vraag
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 april 2013, 15:28

athena

Bericht door vraag » 19 juli 2013, 10:24

Dag Athena
Hoe ver sta je ondertussen?

Groetjes

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Re: athena

Bericht door athena » 21 juli 2013, 11:55

vraag schreef:Dag Athena
Hoe ver sta je ondertussen?

Groetjes
Hallo
Heb mijn eerste afspraak gehad in Life Leuven en moet nu naar de psycholoog.
En jij wanneer ga je met inseminaties beginnen?
Grtjs

vraag
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 april 2013, 15:28

antwoord

Bericht door vraag » 21 juli 2013, 20:11

Dat is spannend allemaal. Veel succes.
Maar het valt wel mee hoor. Gewoon recht vanuit je hart praten.
Ik kan beginnen de volgende keer dat ik mijn regels heb.
Eerder volgende maand. De donor is nu normaal aangekomen in het ziekenhuis.
Grt

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 5 oktober 2013, 8:03

Hey Vraag
Hoe gaat het ondertussen met je? Heb je je eerste inseminatie al gehad?
Ik heb op 17 oktober mijn eerste afspraak bij de psychologe in het ZOL in Genk .
Grtjs

Elef

vraag
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 april 2013, 15:28

Vervolg donorinseminatie

Bericht door vraag » 5 oktober 2013, 15:38

Dag Athena
Ik ben ondertussen aan de tweede behandeling bezig. De eerste keer is niet gelukt. Maar tja, de kans was ook niet zo super groot.
De tweede behandeling is vrij snel nadat ik wist dat ik niet zwanger was, begonnen. Dat is dan wel een geluk.
Normaal gezien heb ik de week die nu komt inseminatie. Maandag is dag 14. Moet dan een echo doen.
Het is allemaal wel wat. Maar ik merk dat de tweede keer toch al gemakkelijker gaat dan de eerste keer. Ik weet nu meer wat er op mij af komt. Ik zorg dat ik goed op tijd in het ziekenhuis ben en weet ondertussen hoe en wat. Plus mijn gynaecoloog en de consulenten zijn echt heel vriendelijk. Ze helpen je echt en leven met je mee. Klinkt gek, maar dat is wel het gevoel dat ik krijg als je iets vraagt of als je moet bellen voor de uitslag.

Veel succes bij de psycholoog in Genk ZOL. Het is een hele lieve meid hoor. Gewoon jezelf zijn en dan komt dat zeker goed.
Ik dacht dat je naar Leuven ging gaan? Doen ze deze behandeling daar niet?
Toen ik eenmaal mijn ja had, ging het wel vooruit.
Groetjes

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 6 oktober 2013, 8:00

Hallo vraag
Ja ben inderdaad eerst naar Leuven gegaan maar vond het uiteîdelijk wat ver. Genk is voor mij 10 min rijden.
Ik ben daar nu bij dr dhont. Fijn te horen dat ze daar zo vriendelijk zijn. Dat heb je ook wel echt nodig hé als je er alleen voor staat.....
Bij welke gynaecoloog ben jij?
Ik wens je veel succes bij je tweede poging. We houden elkaar op de hoogte! ;) grtjs

vraag
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 april 2013, 15:28

Dag Athena

Bericht door vraag » 6 oktober 2013, 8:54

Hoi
De vriendelijkheid is heel erg tof. Zeker de gynaecoloog die je hebt. Ze is altijd even vriendelijk. Ik heb dezelfde gynaecoloog als jouw. Ze heeft me zelf de vorige keer gerust gesteld en dat vond ik wel lief. Ook de consulente stelde mij gerust. Ik had hormonen te kort in mijn bloed. Geloof mij als je het één keer gedaan hebt, dan weet je al veel over hoe alles zit.

Genk werkt met een soort systeem. Als je hierover meer uitleg wilt, dan laat ik het u weten. Het is wel handig als je weet hoe het zit. Want de eerste keer dat je op echo moet gaan, is een beetje verwarrend.


Ja ik kan mij voorstellen dat Leuven wat te ver is dan. Zeker als Genk zo dichtbij is. Geloof mij dat is echt een luxe. Ikzelf woon ook heel dicht bij Genk ZOL. Dus wonen we blijkbaar in de beurt van elkaar. Gek he.

Heb jij ondertussen al een vooronderzoek gehad? En heb je al een afspraak met de consulent gehad?
Het is allemaal wel heel spannend he? Wie weet zien we elkaar (zonder dat we het weten) in het ziekenhuis.

Ikzelf ben wel heel benieuwd naar morgen. Hoe de echo gaat zijn.
Fijn dat we elkaar op de hoogte houden. Ik ben ook benieuwd hoe het bij u gaat gaan.
Groetjes

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 6 oktober 2013, 11:08

Hey
Je mag mij dat systeem wel eens uitleggen. Misschien wel handig dat ik weet hoe alles verloopt. Wat bedoel je met consulente? Is dat de psychologe? Daar heb ik op 17 okt een afspraak. Heb al 1 vooronderzoek gehad.
Werken zij met Deense donoren? Moet je daar lang op wachten?
Je ziet,ik zit nog met veel vragen ;)
Grtjs
Elef

vraag
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 april 2013, 15:28

Hoi Athena

Bericht door vraag » 6 oktober 2013, 15:30

Hoi
Het systeem werkt als volgt.
Je hebt drie gynaecologen.
Dokter Omelet begint als eerste. Meestal is die standaard te laat. Dokter Dhond en Mestagh (schrijfwijze?) beginnen daarna en werken samen. Ofwel heb je dokter D ofwel M.
Bij dokter Dhond moet je tussen 8 en half 9 komen voor een echo (ik ga meestal vroeger omdat ik daarna moet gaan werken en de eerste wil zijn).
Eerst gaan de patiënten van dokter Omelet en daarna dokter Dhond en Mestagh (ook als er patiënten van dokter Omelet na je komen (die gaan automatisch eerst).
Wat doe je best als je een echo moet doen = vragen wie de laatste is van dokter Dhond en dokter Mestagh (namen erbij zeggen, want de persoon voor je kan Omelet hebben). Dan weet je na welke patiënt je bent. (tenzij één van de dokter afwezig is, dan zijn ze allemaal samen. Maar dat is dan weer afwachten).
Dit systeem door hebben is handig en voorkomt verwarring de eerste keer.
Als je eenmaal weet wie voor je is, dan hou je deze persoon in de gaten, als die buiten komt, ben jij het. Er zijn twee kamers waar ze de echo 's doen en er zijn telkens twee mensen binnen (om de buurt). De eerste patiënten worden geroepen door de consulent, daarna is het om de buurt.
Ik hoop dat het zo wat duidelijk is, anders vraag je maar. Belangrijk is dat je weet wie er voor je is. Zeker als je op tijd op je werk moet zijn. Ik heb tot nu toe geluk dat ik telkens later kon beginnen.
Wat je verder moet doen leggen de consulenten heel goed uit. Wat ik vertel zijn praktische dingen die ze er niet bij zeggen en ik vond het wel handig te weten. Dit omdat ik de eerste keer wel wat zenuwachtig was. Nu ben ik ik er al zoveel geweest.
Je krijgt ook altijd een briefje mee waarop staat wat je moet doen en welke de volgende afspraak is. Handig.

Ze werken in Genk met Deense donoren. Ze zijn wel bezig met Belgische donoren, maar ik weet niet zeker of dat nu al gestart is. Toen ik begon in juni nog niet.
Goed dat je dat vooronderzoek al gehad hebt (was dat het onderzoek moet vloeistof?). Ik vraag dit om te weten hoe ver je precies staat.
Consulent is nog iets anders dan de psycholoog. Naar de consulent ga je naartoe als je toestemming hebt van de psycholoog. Zij legt je de praktisch en financiële dingen uit.
Toen ik een ja kreeg (bij mij was ik het jaar daarvoor naar de consulent geweest), heb ik direct de donor kunnen gaan bestellen. Je betaalt dan in het ziekenhuis en dan bestellen zij de donor. Ik heb een drietal weken moeten wachten. Het enige wat stom was, was dat mijn regels iets eerder gekomen waren voor de donor er was. Dus was het bij mij later. Maar in principe niet erg. Eind juni heb ik de donor betaald en eind augustus ben ik de eerste keer gestart. Dus dat is vrij snel, vond ik.
Ja, ik kan me voorstellen dat je veel vragen hebt. Dat had ik ook. En nu soms ook, maar kan dit nu wel vragen aan de consulent. Zij leggen alles goed uit wat je moet doen. Van zodra je een ja hebt en een afspraak bij de consulent hebt gehad, kan je de donor bestellen en starten als je wilt. Hoe de wachttijden om een afspraak bij de consulent zijn, dat weet ik niet?
De eerste keer was wat zoeken bij mij. Maar nu is dit een activiteit die ik gewoon in mijn agenda pas. Zodra je je regels hebt, moet je vaker naar het ziekenhuis. Maar eens de inseminatie gebeurd is, heb je twee weken rust (tenzij de eerste keer moet je op extra controle voor een echo). Het is allemaal een beetje gek.
Het belangrijkste is dat je de moed niet verliest. Als alles ok is, dan gaat het ook wel lukken om zwanger te raken. Deze moed sprak de psycholoog mij in en was wel lief dat ze dat zei.
In blijven geloven. En als je eenmaal zwanger bent, ben je dit op en af snel vergeten.
Groetjes

athena
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juni 2013, 22:29

Bericht door athena » 8 oktober 2013, 18:18

Hey
Heb nog geen onderzoek gehad met vloeistof. Wat is dat precies?
Hoe is de echo geweest gisteren?
Dit is mijn emailadres: elef2412@hotmail.com
Misschien wel makkelijker om via mail te communiceren.
Grtjs

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten