BAM

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
nien
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 maart 2017, 20:01

Re: BAM

Bericht door nien » 26 maart 2017, 0:32

Hoe is het met jullie verder gegaan in ZOL? Ik ben er net gestart, maar vind weinig succesverhalen.

EvaCaroline
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 juni 2017, 22:38

Re: BAM

Bericht door EvaCaroline » 6 juni 2017, 12:54

Hallo iedereen,

Ik ben 32 jaar en uit de regio Kortrijk. Ik denk al een aantal jaar aan het 'BAM-schap' en ben op zoek naar mensen die dit ook overwegen, net bezig zijn met de procedure in het ziekenhuis of net BAM-moeder zijn geworden. Bij mij moeten er nog een aantal praktische zaken in hun plooi vallen vooraleer ik de stap zet. Graag had ik wat ideeën uitgewisseld met vrouwen die in dezelfde fase zitten of deze fase al doorgemaakt hebben.

Ik hoor graag van jullie!

sweetbee
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 juni 2017, 23:23

Re: BAM

Bericht door sweetbee » 11 juni 2017, 22:15

Hey EvaCaroline,

Ik heb op 1 december vorig jaar een aanvraag gedaan in Jette. Na een wachttijd van 4 maanden werd ik uitgenodigd om op gesprek te gaan bij de psychologe. Al was er hier weer een wachtperiode van 2 maanden. Afgelopen week ben ik dan langsgeweest en werd aanvaard. Op 7 juli moet ik eerst genetische tests laten uitvoeren om een geschikte donor te vinden. Het wachten op de resultaten duurt opnieuw 2 maanden. Daarna heb ik dan een afspraak met de dokter. Het is allemaal verschrikkelijk lang wachten en ik hoop dat het allemaal lukt. Ik ben alvast erg gemotiveerd en bekijk het stap per stap.

EvaCaroline
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 juni 2017, 22:38

Re: BAM

Bericht door EvaCaroline » 15 juni 2017, 18:45

Dag sweetbee,

In Jette is er inderdaad een heel lange wachttijd, weet ik van een vriendin. Veel succes hoor... De zenuwen worden op de proef gesteld...

EvaCaroline

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Re: BAM

Bericht door mietje » 21 juli 2017, 8:57

Hallo, zijn er hier dames die weten wat de maximum leeftijd is voor een behandeling in St. Lucas te Gent? ben al gaan informeren bij uz Gent
Maar serieus prijskaartje 😕..

sweetbee
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 juni 2017, 23:23

Re: BAM

Bericht door sweetbee » 23 juli 2017, 3:26

Ik denk dat je je eerste poging ten laatste mag starten 1 week voor je 43ste verjaardag.

sweetbee
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 juni 2017, 23:23

Re: BAM

Bericht door sweetbee » 23 juli 2017, 3:31

@EvaCaroline,

Dankjewel voor je reactie. Het wachten is idd moordend. Ondertussen heb ik mijn genetische tests achter de rug en op vrihdag 28 juli mag ik mijn contract gaan ondertekenen bij de psychologe. Mijn eerste afspraak bij de dokter ook al achter de rug, maar ik heb pech, het is vakantie. Daardoor heb ik mijn volgende afspraak pas op 20 september. Daartegen zijn alle resultaten binnen en kan ik hopelijk snel starten.

sweetbee
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 juni 2017, 23:23

Re: BAM

Bericht door sweetbee » 4 februari 2018, 19:51

@evacaroline
Heb je ondertussen al meer nieuws? Ik start met mijn eerste poging deze maand. Deze morgen weer een bloedafname gehad op dag 9 en woensdag op dag 12 alweer. Het wordt echt heel spannend nu.😊

Cispolsdotter
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 mei 2018, 11:07

Re: BAM

Bericht door Cispolsdotter » 2 mei 2018, 11:26

mietje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo, zijn er hier dames die weten wat de maximum leeftijd is voor een behandeling in St. Lucas te Gent? ben al gaan informeren bij uz Gent
Maar serieus prijskaartje 😕..
Hey, wat bedoel je met serieus prijskaartje in uzgent?

Elkevl
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 maart 2018, 13:46

Re: BAM

Bericht door Elkevl » 1 juni 2018, 20:00

Hey mietje,
St lucas is idd jaar dat je 43 wordt!
Prijskaartje is ongeveer zelfde als bij uz gent alleen betaal je niet alles in 1 keer maar verspreid over verschillende maandag!
Bezoeken psycholoog, fertiliteitsarts en psychologische testen als je er alleen aan begint kwamen aan start van proces bij mij op ongeveer 500 euro
8/2/2018 eerste afspraak bij fertiliteit
15/5/2018 eerste inseminatie met donorzaad (negatief)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten