twijfels

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Boke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 september 2013, 21:43

twijfels

Bericht door Boke » 26 september 2013, 10:19

Hallo iedereen,

Ik ben net begonnen aan een procedure om BAM te worden. Ik heb enkel mijn eerste kennismakingsgesprek gehad met de dokter en eind juli ben ik op gesprek geweest bij de psycholoog. Gisteren kreeg ik telefoon, dat vorige vrijdag mijn dossier werd besproken op de staf en dat ze (de psycholoog) me graag wil terugzien voor een 2de gesprek.
Ik maak me hier wel een beetje zorgen over, omdat ik denk dat dat niet zo positief is.
Ik ben bijna 37jaar, dus heb ik niet veel tijd meer om mama te kunnen worden.
Ik heb er al enkele jaren over aan het denken om BAM te worden, maar ik wilde graag eerst mijn huis bouwen en mij volledig settelen. En dat is nu dus gebeurd, dus is een kindje meer dan welkom.
Maar misschien denken andere mensen daar niet zo over.
Kan er mij iemand uit mijn lijden verlossen?
:cry:

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 26 september 2013, 16:25

Naar welke kliniek ga je precies?
Ik geloof dat in sommige klinieken het wel standaardprocedure is dat je meerdere van die gesprekken krijgt.

Boke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 september 2013, 21:43

Bericht door Boke » 26 september 2013, 18:07

Hallo Valaki,

Ik ga in het UZ in Antwerpen.

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 30 september 2013, 11:37

Daar weet ik niet zo veel van. In ieder geval: je kan toch niks anders doen dan gewoon jezelf blijven.
En sowieso: waar een wil is, is een weg. Misschien wordt deze weg het, misschien toch een andere, maar het komt wel goed!
Ik duim!

Loes&Dees
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 september 2013, 17:51

Bam moeder

Bericht door Loes&Dees » 30 september 2013, 18:00

Hallo twijfelaar,
Mijn vriendin en ik zijn onder behandeling in het Geertgen kliniek in Nederland in Elsenbos. Wij hebben ervoor gekozen om een interrelationele eiceldonatie te doen dat wil zeggen dat zij mijn eitje draagt. Dat mag officieel niet in Europa maar daar toevallig wel. Ik kan me voorstellen dat je het eng vind dat je als BAM moeder afgewezen wordt maar ik wil je een hart onder de riem steken door te zeggen dat er genoeg andere klinieken zijn die jou kunnen helpen. De wachttijd voor een spermadonor duurt eeuwen en wij kiezen ervoor om de sperma online te bestellen via www.cryosinternational.com omdat die geen wachttijden heeft en je thuis ook aan zelf inseminatie kan doen, scheelt je al die psychologische gesprekken. De kosten liggen wel wat hoger en mocht je vragen hebben wat je het beste kan doen, dan kan je ze altijd mailen of bellen.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie heb en ik hoop dat je wens uitkomt :oops:
Succes Loes&Dees

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten