Lesbisch koppel in behandeling KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Cianne
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 november 2013, 13:12

Lesbisch koppel in behandeling KID

Bericht door Cianne » 15 november 2013, 14:15

Hallo allemaal,
Wij zijn een lesbisch koppeltje en voor de eerste keer op de forum.
Wij hebben al een paar keer jullie verhalen kunnen lezen en wilden ook graag het onze met jullie delen.
Wij zijn in behandeling in Jette en hadden daar ons eerste gesprek voor KID in februari van dit jaar met Dokter Van de Vijver, een jonge maar zeer vriendelijke man die ons alles perfect heeft uitgelegd. Diezelfde dag namen ze nog bloed af en de week erop kon ik al terug voor een paar volgende testjes. Eind april hebben we dit alles kunnen overlopen met Dokter Van de vijver, waaruit blijkt dat ik niet veel folikels heb, maar 1tje is genoeg hé om te bevruchten, positief blijven :D
op 2 mei van dit jaar hadden we een afspraak met de psycholoog aansluitend met de verpleegster die ons dossiertje hierna heeft opgesteld. Van dan af is het 8 tot 9 maanden wachten. Bijna de tijd van de zwangerchap zelf, we beginnen er nu zo naar te verlangen, Hopelijk gaan de 3 maanden die nu nog volgen heel snel :) Tot schrijfs...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 21 november 2013, 8:47

hey mie

sorry dat ik even binnenval maar je zegt weinig follikels als reserve..
raden ze dan iui aan of icsi?

Cianne
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 november 2013, 13:12

Bericht door Cianne » 22 november 2013, 15:17

Elaba..
Het zou een IUI worden.
Ik hoop op goeie zwemmerkes :)

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 22 november 2013, 15:30

alle spannend!! hihi
veel succes mie!!
nog heel even en ze zullen je verwittigen!! en dan kan je van start gaan in 2014!!

Boterbloem
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 januari 2014, 20:48

Re: Lesbisch koppel in behandeling KID

Bericht door Boterbloem » 6 januari 2014, 20:55

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer hier op het forum voor mij. Een beetje zenuwachtig hiervoor hihi.
Ik ben momenteel met mijn vriendin ook aan het informeren over kid. Wij hebben beide een zeer grote kinderwens en al voor een lange tijd.

Mijn grootste vraag, momenteel, is of je voor elk ziekenhuis verplicht "wettelijk samenwonend" moet zijn.

Wie kan mij helpen om te vertellen waar wel en waar niet aub? Ik weet al in het Middelheim (Antwerpen) dat dat daar een vereiste is.
Moet dit bv in Jette ook zo?


Groetjes,
Boterbloem

shanekimberly007
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 november 2016, 15:39

Re: Lesbisch koppel in behandeling KID

Bericht door shanekimberly007 » 10 november 2016, 16:40

hallo zijn hier misschien
ook koppeltjes die ervaring hebben met
uz leuven of uz genk ?

MVG

LisaLaurien
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 november 2018, 20:06

Re: Lesbisch koppel in behandeling KID

Bericht door LisaLaurien » 23 november 2018, 20:30

Hey,

Wij zijn Lisa en Laurien, 6jaar samen en reeds 6 maanden bezig om zwanger te worden. Ik zou zwanger worden van een eicel van mijn vriendin bevrucht met donorsperma (ICSI). Wij hebben uit onze eerste ICSI 3 cryootjes. Vandaag onze 3e cryo tp gehad. De vorige 2 steeds negatief. Zijn er hier nog koppels die op deze manier zwanger wensen te worden? Ervaringen? Welk ziekenhuis? Hoeveel pogingen?

Ik word hier echt moedeloos van :( waarom duurt het zo lang en waarom lukt het niet? Onze cryootjes zijn steeds 5 dagen oud. Veel kans toch dat ze dan doorgroeien?

Groetjes Lisa & Laurien

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Lesbisch koppel in behandeling KID

Bericht door Jido » 5 december 2018, 11:35

LisaLaurien schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey,

Wij zijn Lisa en Laurien, 6jaar samen en reeds 6 maanden bezig om zwanger te worden. Ik zou zwanger worden van een eicel van mijn vriendin bevrucht met donorsperma (ICSI). Wij hebben uit onze eerste ICSI 3 cryootjes. Vandaag onze 3e cryo tp gehad. De vorige 2 steeds negatief. Zijn er hier nog koppels die op deze manier zwanger wensen te worden? Ervaringen? Welk ziekenhuis? Hoeveel pogingen?

Ik word hier echt moedeloos van :( waarom duurt het zo lang en waarom lukt het niet? Onze cryootjes zijn steeds 5 dagen oud. Veel kans toch dat ze dan doorgroeien?

Groetjes Lisa & Laurien

Hey Lisa & Laurien

Wij zijn ook een lesbisch koppel en momenteel al 1,5j bezig met pogingen voor ons 2de kindje. Hebben nu opnieuw 10 pogingen KID achter de rug en ondertussen al een eerste ICSI poging (1 TP op dag 3 (mislukt) en 1 cryo (overleefde ontdooiing niet)), volgende ICSI gaat pas in januari door met het verlof van het labo in de kerstperiode.
Voor ons eerste kindje hadden we 10 KID's nodig voor het goeie nieuws volgde, dus je kan al stellen dat ik niet über-vruchtbaar ben of dat we echt geen geluk gehad hebben :roll: Mijn vrouw ziet het voor het moment niet zitten om zelf een kindje te dragen en hoe langer het bij mij duurt hoe minder ze ervoor open staat, omdat ze het geregel die erbij komt kijken echt ontziet + moeilijke combinatie met werk.

Wij zitten in Kortrijk die samenwerkt met AZ Sint-Jan in Brugge. Over het algemeen tevreden over de aanpak hoor. Vooral de mensen van het CRG in Kortrijk zijn zeer behulpzaam, vriendelijk en meelevend.

Het is inderdaad zeer lastig als er overal rondom aankondigingen verschijnen terwijl jullie het ook zo graag willen, maar hou in jullie achterhoofd dat jullie niet alleen zijn. Zoals je op dit forum kan lezen hebben nogal wat mensen problemen met zwanger worden. Probeer positief te blijven en de moed erin te houden. Op zich is het al een heel positief verhaal dat jullie 3 cryo's hebben en dat ze allemaal teruggeplaatst kunnen/konden worden.
Blijven doorbijten en plots is jullie tijd daar ook hoor! Wie weet wel van deze laatste cryo uit ICSI 1!

Ik duim voor jullie!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

LisaLaurien
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 november 2018, 20:06

Re: Lesbisch koppel in behandeling KID

Bericht door LisaLaurien » 12 december 2018, 20:25

Hey,

Dankjewel voor je reactie. We hebben vandaag ICSI nr 2 gehad. 20 eicellen, hopelijk houden we er veel van over om terug te plaatsen. Ik heb al elke cyclus andere medicatie moeten nemen.
1e ICSI: 10eicellen bevrucht, 3overleefde de 5dagen.
1e tp enkel utrogestan
2e tp clomid en utrogestan
3e tp clomid utrogestan en pregnyl
Nu voor 4e tp vandaag gestart met Progynova.

Steeds iets nieuws.. nu zouden we ook telkens 2 blastocyten terugplaatsen. Hopelijk zo wat meer kans op innestelingen. Jullie ook zoveel medicatie moeten nemen? En zo veel verschillende? Ik sta nu al 2 weken vol uitslag, wss van de pregnyl. Het neemt toch echt je leven over hé...

Groetes Lisa

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Lesbisch koppel in behandeling KID

Bericht door Jido » 17 december 2018, 7:59

LisaLaurien schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey,

Dankjewel voor je reactie. We hebben vandaag ICSI nr 2 gehad. 20 eicellen, hopelijk houden we er veel van over om terug te plaatsen. Ik heb al elke cyclus andere medicatie moeten nemen.
1e ICSI: 10eicellen bevrucht, 3overleefde de 5dagen.
1e tp enkel utrogestan
2e tp clomid en utrogestan
3e tp clomid utrogestan en pregnyl
Nu voor 4e tp vandaag gestart met Progynova.

Steeds iets nieuws.. nu zouden we ook telkens 2 blastocyten terugplaatsen. Hopelijk zo wat meer kans op innestelingen. Jullie ook zoveel medicatie moeten nemen? En zo veel verschillende? Ik sta nu al 2 weken vol uitslag, wss van de pregnyl. Het neemt toch echt je leven over hé...

Groetes Lisa
Hey Lisa,

Voor de KID's had ik telkens clomid, pregnyl en utro ter ondersteuning.
Ik heb niet zoveel last van deze hormonen, enkel natuurlijk wat zwangerschapssymptomen die het dan weer mentaal lastig maken omdat je telkens die hoop hebt...
Deze maand nog een KID gehad omdat ik niet meer kon opstarten voor ICSI poging... 3 follikels, een paar dagen misselijk geweest en rugpijn gehad (wss door de utro), resultaat opnieuw negatief :roll:

Jullie hebben wel veel eicellen. Hopelijk lopen de bevruchtingen goed en hebben jullie er op het einde van de rit toch een aantal over voor de diepvries. Ik duim!!! Laat je nog iets weten? :)

Nu een rustmaand en bij volgende MS opstarten voor ICSI 2. Deze keer zal het met Elonva, puregon en orgalutran zijn (nog geen ervaring mee...). Eerste poging was met Menopur, maar daar had ik maar een pover resultaat mee qua aantal eicellen. We hadden bij de laatste controle 6 follikels. Bij pick up waren er plots maar 4 meer waarvan 1 rijpe én 1 onrijpe eicel. Toch het geluk gehad dat ze beide konden bevruchten en die verder deelden.
Hopelijk met de nieuwe medicatie een beter resultaat.

Mogen jullie nu vanaf ICSI 2 al 2 blasto's terugplaatsen? Ouder dan 35?

Het neemt inderdaad je leven volledig over, zeker als het lang aansleept.
Ik ben jaloers op de mensen waarvan het gewone dagelijkse leven doorgaat, die dan even (paar maandjes) bezig zijn met zwanger worden, waarvan het vlot lukt en die dan gewoon weer verder kunnen genieten van het leven, de zwangerschap, de kindjes. Bij ons is het alweer 1,5jaar dat alles in teken van een zwangerschap staat en we gewoon maar iedereen rondom ons zien zwanger worden, bevallen en ondertussen zijn sommige al een 2de keer zwanger in die periode :shock: :o
Logisch dat we soms eens de moed verliezen hé.

Maar ik probeer me op te trekken aan positieve dingen en na een slecht dagje de hoop er weer in te krijgen.
Ons dochtertje is natuurlijk ook mooie verstrooiing en sommige zeggen wel: jullie hebben toch al eentje. Maar we willen zo graag een broertje of zusje voor onze meid. We droomden beiden van een gezin met 3 kindjes, maar zullen nu al zo gelukkig zijn als er een 2de komt!
We leven op hoop!!

Veel succes voor jullie en dat het snel mag lukken!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten