prijzen eiceldonatie buitenland

Embryodonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
dubbertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2020, 14:05

prijzen eiceldonatie buitenland

Bericht door dubbertje » 13 mei 2020, 14:21

Hallo iedereen, ik had eind vorig jaar geinformeerd naar eiceldonatie in buitenland, meer bepaald bij IMER. Nu 5 maand later wil ik concrete afspraken maken en blijkt nu dat dit jaar de eiceldonatie 500ro duurder is dan vorig jaar, wat ik toch wel veel vind, is 10% extra bijna tov half jaartje geleden. Ik weet dat kostprijs niet het belangrijkste is, maar het is allemaal toch wel redelijk prijzig en ook op verschillende websites staat te lezen dat je buitenlandse klinieken best even vergelijkt qua kostprijs aangezien dit erg kan verschillen. Daarmee wou ik even vragen of er mensen zijn die ongeveerweten wat de prijzen zijn bij verschillende klinieken. De klinieken zelf zijn niet happig om die vrij te geven, ze willen eerst dat je een consult bij hen boekt etc (ze willen je "overtuigen" van hun kliniek uiteraard). Voor eiceldonatie voor 5a6 eicellen betaal je bij IMER momenteel 6300 euro, zonder de extras (genetic matching, fenotype lmatching, etc).

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: prijzen eiceldonatie buitenland

Bericht door mich75 » 13 mei 2020, 15:59

Wij hebben in 2014 eens gekeken om in het buitenland ECD te doen en de prijzen liepen/lopen sterk uiteen. Ik weet dat er zelfs een formule bestond van €25.000 met garantie op een klinische zwangerschap, indien niet kreeg je de helft terugbetaald. Een klinische zwangerschap betekent dat er hartactiviteit is, als het daarna misloopt heb je pech en ben je al je geld kwijt. Dus in het beste geval een kindje, in het slechtste geval €25.000 armer en het verdriet en trauma van een mk.
Wij hebben uiteindelijk toen geen ECD gedaan omdat dat niet nodig was, het was een foute diagnose van ons toenmalig centrum. We zijn van centrum veranderd en daar zijn we wel zwanger geraakt en hebben we een dochter gekregen.
Nadien zijn we voor een brusje gegaan, maar onze pogingen waren bijna en het is niet gelukt binnen de terugbetaalde pogingen.
In 2018 (ik was toen 43) hebben we beslis om ECD te doen in eigen land. De prijs was €5000 + €1.600 labokosten (worden vergoed als je nog terugbetaalde pogingen hebt.

Voor deze prijs krijg je alle eitjes van de donor met een minimum van 6, dus als de donor minder eitjes hebt krijg je een nieuwe poging. Natuurlijk zijn eitjes geen embryo's en weet je niet wat de uitkomst gaat zijn.

Mijn donor had 17 eitjes waarvan er 13 rijp waren en hiervan had ik 11 cryo's. We hebben er 2 laten terugplaatsen en hebben nu een tweeling van bijna 1 jaar.

Ook hebben we dus nog 9 cryo's over.

Wij hebben niet voor het buitenland gekozen omdat dit te moeilijk te combineren was met onze dochter en de kostprijs een stuk hoger ligt, er komen ook nog reis- en verblijfskosten bij.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

dubbertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2020, 14:05

Re: prijzen eiceldonatie buitenland

Bericht door dubbertje » 13 mei 2020, 16:50

Bedankt voor je reactie! Die prijzen in eigen land vallen redelijk mee dan. Ze hadden me dat ontraden omdat ze zeiden dat de leeftijd van de donoren hier meestal tss de 35 en 40 zijn en aangezien ik zelf al 43 ben, ik beter zelf een jongere donor zou zoeken om minder kans op complicaties te hebben. De wachttijd was hier ook tss de 3 en 5 jaar ( in november 2019) volgens de gynaecoloog. Ik heb nog 2 terugbetaalde pogingen maar gezien ik 43 ben geworden werd ivf niet meer terugbetaald. Ik had nog voldoende eicellen en iedere keer een heel goede respons maar na 3 a 4 dagen stopte embryo's met groeien. Leeftijd gerelateerd. Het is idd dan een stuk duurder in buitenland aangezien je nog verplaatsing en verblijf er moet bij rekenen. En de extra tijd. Zeker stof om over na te denken dan

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: prijzen eiceldonatie buitenland

Bericht door mich75 » 13 mei 2020, 17:44

Ik wil nog even reageren op enkele dingen.
Men gaat er normaal gezien vanuit dat als het met een embryo misloopt de eerste 3 dagen dat het aan de eicel ligt, op dag 4 of 5 zou het aan de zaadcel liggen.
Als je 40+ bent is de kwaliteit van de eicellen aanzienlijk lager en die van de embryo's ook. Als de embryo's stoppen kan dit zeker aan de leeftijd liggen, maar sommige artsen/centra gaan heel kort door de bocht en steken het op de leeftijd :( (dit was bij ons ook zo, maar dit klopte dus niet)

In eigen land kan je ook goedkoper ECD doen, maar dan werk je met eicellen uit de eicelbank en krijg je er 6-8 met een lagere kwaliteit dan verse eitjes en soms van meerdere donoren, meestal is hier een (lange) wachttijd aan verbonden. Soms wordt er rekening gehouden met het fenotype, maar vaak ook niet.

De leeftijden van de donoren liggen hier doorgaans hoger, maar dat komt omdat ze hier vaak pas mogen doneren als hun eigen kinderwens vervuld is. Op zich is een jongere donor interessanter omdat er minder kans op complicaties is zoals jij zegt, maar dat is dan enkel van tel als je zwanger geraakt, die jonge donor kan evengoed een probleem hebben met haar eicellen waardoor je niet zwanger wordt.

Mijn dr heeft geen wachtlijst, augustus 2018 gebeld voor een afspraak en juni 2019 bevallen, veel sneller kan het bijna niet. Mijn donor was 34, ik was een beetje teleurgesteld toen ik het hoorde omdat ik dacht dat mijn kansen hierdoor een pak lager waren, MAAR het was een bewezen donor, elke donatie heeft al tot een zwangerschap geleid, en bij ons dus ook van de eerste keer raak.
Ook werd er rekening gehouden met het fenotype en bloedgroep.

Nog even om je een idee te geven over de kansen, via de eicelbank heb je ongeveer 35% kans op een kindje na een volledige poging (dus met eventuele cryo's inbegrepen), bij verse ECD is dit 85%.

En over de kosten, ik weet niet of het nu nog zo is, maar ik vermoed van wel, in Spanje moet je ook nog extra betalen voor cryobewaring (prijs weet ik niet) en een cryo tp was toen dacht ik €1800.

dubbertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2020, 14:05

Re: prijzen eiceldonatie buitenland

Bericht door dubbertje » 13 mei 2020, 20:10

De cryo is idd 500 euro om in te vriezen en 1800 euro om terug te plaatsen. Ik heb ook een beetje het gevoel dat het een " business " is. Is dat bij belgiumivf.be? Ik had de arts eens gegoogled die je vernoemde. Dat is heel snel verlopen voor jullie, super! Ik ga nu zeker eerst contact zoeken met die arts. Goed dat ze rekening houden met bloedgroep, en fenotype is zeker meegenomen😉. Bedankt voor je info, is heel behulpzaam geweest. Ik was in behandeling in uza en dat was idd een beetje bandwerk vond ik. Veel te veel patiënten en je bleef met je vragen zitten. Er zijn natuurlijk ook veel mensen met fertiliteitsproblemen maar je wil toch graag wat begeleid worden.

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: prijzen eiceldonatie buitenland

Bericht door mich75 » 14 mei 2020, 1:45

Het is bij belgiumivf.be, maar je vindt niet heel veel info op de site.

Als je tijd en zin hebt kan je het volgende topic eens lezen:

viewtopic.php?f=6&t=12981

Je zal zien dat er een jaar geleden iemand info kwam vragen, ze zat ook in het UZA en kon niet geloven dat snel kon gaan. Ondertussen moet ze ook al bevallen zijn.

Hij werkt samen met Jette, dus tp gebeurt daar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast