Embryodonatie

Embryodonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Embryodonatie

Bericht door VickskeL » 19 maart 2013, 9:01

Hey
Ikzelf heb een dochter van de eerste IVF poging. Nu zitten we al aan poging 7 en het wil maar niet lukken voor een brusje.
Ik overweeg de optie embryodonatie ook maar vind er echt weinig info over...
In welk centrum zijn jullie geweest. Ik had gelezen dat dit niet meer in jette gedaan wordt maar het staat wel nog op hun site..
Is het niet moeilijk als je al een eigen kindje hebt ? Zijn er nog mensen met ' eigen' kindje en kindje met embryodonatie. Ik denk wel dat ik het verschil niet ga merken, maar wil me wel eerst deftig informeren...
Doen ze een check IVF uiterlijke kenmerken of is het gewoon de eerste embryo die vrij komt die voor jou is? Kan het dan zijn ( en dit bedoel ik niet slecht) dat er bv een chineesje uitkomt :-). Ik zou het niet erg vinden maar weet het wel graag op voorhand..

Wat vertel je de omgeving?
Vertel je het aan het kind?

Bedankt voor elke reactie want elke vorm van informatie is welkom...

Groetjes
Vicky

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 23 mei 2013, 16:34

hey

Ik dacht dat embryodonatie echt wel nog gebeurde in Jette. maar dat het aanbod erg laag is en dus een zeer lange wachttijd is.

Meer info heb ik helaas niet.

Succes

Sevenflow
Berichten: 501
Lid geworden op: 1 juli 2011, 17:04

Bericht door Sevenflow » 24 mei 2013, 17:38

***
Laatst gewijzigd door Sevenflow op 6 februari 2015, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 13 september 2013, 11:58

hmm wij konden in Jette embryodonatie aanduiden..
dus dan zouden ze dat toch nog doen he

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Embryodonatie

Bericht door stefanie » 14 november 2014, 10:22

VickskeL,

ondertussen verder gegaan met embryodonatie?
wijzelf zitten ook te denken aan deze piste maar idd
weinig info over te vinden mss heb jij er ondertussen al wat meer?

grtjs stefanie
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Blinkertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 oktober 2013, 12:45

Re:

Bericht door Blinkertje » 13 december 2014, 23:39

Sevenflow schreef:We konden dit echter niet kiezen. Kregen maar 2 keuzes: vernietigen of wetenschap. Jammer voor zo'n perfecte blastocystjes vonden wij. Echt heel raar!
Idem bij ons, in Brugge kan je ook maar 2 items kiezen.

Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Re: Embryodonatie

Bericht door Lotje1981 » 26 december 2014, 20:33

In Gent ook maar 2 opties. Ik dacht eigenlijk dat embryodonatie niet mocht hier in BE Dus ik kan je niet verder helpen daarmee. Hopelijk is het niet nodig!
2013:ICSI 1: mk twins 1.1 Hesse*
2014:ICSI1.2 neg.1.3 ann. 2 mk 2.1 neg 2.2 neg
2015:ICSI 3 neg, 3.1 neg, 3.2 mk 3.3 ann 3.4 mk
2016: ICSI4: zwanger
Afbeelding
https://titato.wordpress.com/

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Embryodonatie

Bericht door Muse » 26 december 2014, 22:44

In ghb zijn er 3 opties, maar voor je tot effectieve donatie mag overgaan, moeten er nog heel wat testen gedaan worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten