Teleurstelling

Plaats reactie
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Teleurstelling

Bericht door Sproetje » 27 juni 2021, 7:59

Ik ben Sproetje, 34 jaar, en ben vorig jaar gestart met een fertiliteitstraject samen met mijn vriendin. We wisten dat het even kon duren en dat dat niet abnormaal was, maar wat de nooit hadden verwacht, was dat we na 6 pogingen nog steeds niet zwanger zouden zijn. Alle onderzoeken waren goed. De doorgankelijkheid is goed, mijn hormonen stonden goed, geen syfilis of hepatitis of dergelijke, mijn AMH-waarde is 10,4 wat zeer goed is voor mijn leeftijd, zo’n 10 follikels per eierstok te zien. En elke maand een spontane ovulatie in een regelmatige cyclus. En toch wil het maar niet lukken.. het enige wat ik heb is altijd ongemakken tijdens de IUI pogingen (buikpijn van voor de ovulatie tot na mijn ms). We hebben samen met de Fertiliteitsarts gekozen om verder te gaan met ICSI, maar het maakt me zeer bang. Hoe ga ik reageren op de hormonen? Ga ik pijn hebben? Gaat het hier wel mee lukken of ben ik gedoemd om te mislukken en is het mij niet gegund?
Ik zit momenteel op een punt dat ik het allemaal niet meer zie zitten. Waarom moet ik zowel fysiek als mentaal zoveel afzien om onze droom waar te kunnen maken? Is het dat allemaal wel waard? Mijn zelfvertrouwen zakt met de maand, ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat de natuur niet wil dat ik mama word, dat het mij gewoon niet gegund is.
Ik weet dat er veel mensen zijn hier die al veel stappen verder zitten. Meestal is dit door onderliggende oorzaken. Hier zijn er voorlopig geen onderliggende oorzaken en daarom schiet ik in paniek. Wanneer moet ik aan de alarmbel trekken en eisen dat ze verder onderzoeken wat er mis kan zijn? Op dit moment is het nog niet abnormaal dat ik nog niet zwanger ben. Wanneer dan wel? Geef ik het een jaar de tijd? Of kijk ik naar het aantal pogingen en doe ik er nog eens 6 tp’s bij?
Ik hoop dat er hier iemand is die ook zoals ik ‘niets’ mankeert en waarbij het na meer dan 6 keer proberen toch gelukt is om zwanger te worden. Iemand die mij kan geruststellen dat het echt wel komt... of iemand die na zoveel pogingen toch een diagnose gekregen heeft van iets onderliggends?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: Teleurstelling

Bericht door Caroher » 29 juni 2021, 14:21

Hoi Sproetje

Zeker de moed niet opgeven! Het is zeer zeker moeilijk om in zulke trajecten terecht te komen.
Maar weet dat je niet alleen bent!

Ik kreeg ook steeds te horen dat ik nog even moest wachten en wat meer geduld hebben.
Uiteindelijk ben ik zelf op zoek gegaan naar oorzaken (heb al meer dan 10 jaar extreme pijn tijdens mijn ms).
En ja hoor, endometriose waaraan ik binnenkort geopereerd zal worden.

Dit hoeft bij jou uiteraard niet het geval te zijn. Maar soms moet je gewoon je eigen gevoel volgen.
Ik hoop voor jou dat het volgende keer wel meteen raak is.
Maar als jij voelt dat er iets niet klopt en je niet meer wil wachten om verdere acties te ondernemen, moet je dat gewoon doen.
Al is het maar om te horen dat uiteindelijk wel alles in orde is.

Ik begrijp je frustratie, maar geef de moed niet op ❤

Veel liefs
Caro

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Teleurstelling

Bericht door Sproetje » 29 juni 2021, 15:21

Caroher schreef:
29 juni 2021, 14:21
Hoi Sproetje

Zeker de moed niet opgeven! Het is zeer zeker moeilijk om in zulke trajecten terecht te komen.
Maar weet dat je niet alleen bent!

Ik kreeg ook steeds te horen dat ik nog even moest wachten en wat meer geduld hebben.
Uiteindelijk ben ik zelf op zoek gegaan naar oorzaken (heb al meer dan 10 jaar extreme pijn tijdens mijn ms).
En ja hoor, endometriose waaraan ik binnenkort geopereerd zal worden.

Dit hoeft bij jou uiteraard niet het geval te zijn. Maar soms moet je gewoon je eigen gevoel volgen.
Ik hoop voor jou dat het volgende keer wel meteen raak is.
Maar als jij voelt dat er iets niet klopt en je niet meer wil wachten om verdere acties te ondernemen, moet je dat gewoon doen.
Al is het maar om te horen dat uiteindelijk wel alles in orde is.

Ik begrijp je frustratie, maar geef de moed niet op ❤

Veel liefs
Caro
Ik wacht nu nog even af en geef het eerst een aantal TP’s tijd. Als dan blijkt dat ook die niet blijven plakken, dan zal ik er op aandringen om verder onderzoek te verrichten. Ik had vroeger altijd zo’n menstruatiepijn dat ik niet meer op m’n benen kon staan. Na zo’n 12 jaar de pil door te nemen was mijn menstruatie niet zo pijnlijk meer. Nog steeds buikpijn maar niet meer zo ondraaglijk als vroeger dat ik door mijn benen zak. Ik ben wel heel gevoelig aan pijn en kan het ook niet goed verdragen. Mijn vriendin noemt me wel eens een watje op dat vlak. Dit gaat dan over allerlei soorten pijn, kwetsuren, spierpijn, kneuzingen,... ik weet dus niet zo goed of mijn buikpijn ernstig is of niet. Een ander zou er misschien niet van maken van de pijn die ik voel.
Nuja los van dat zal ik het eerst nog een kans geven. Als je leest dat maar 35% van de vrouwen zwanger is na 6 IUI pogingen, dan is het nog niet alarmerend dat ik nog niet zwanger ben.

Dank je om mij een hart onder de riem te steken! Veel succes met je operatie!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: Teleurstelling

Bericht door Caroher » 30 juni 2021, 13:04

Hoi Sproetje

Je schakelt nu over naar ICSI?
Laat me weten hoe alles verloopt and hang in there girl!
Het is heel normaal dat je je soms verloren voelt in heel dit traject.

Veel liefs en veel succes!
Caro

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Teleurstelling

Bericht door Sproetje » 30 juni 2021, 13:38

Caroher schreef:
30 juni 2021, 13:04
Hoi Sproetje

Je schakelt nu over naar ICSI?
Laat me weten hoe alles verloopt and hang in there girl!
Het is heel normaal dat je je soms verloren voelt in heel dit traject.

Veel liefs en veel succes!
Caro
Normaal begin augustus opstart medicatie als de zaadjes op tijd zullen zijn.
Ik kom zeker verslag uitbrengen in het ICSI clubje.
Dank je!

Liefs Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten