Ongerust na twee miskramen

Plaats reactie
Lizzy1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 november 2021, 18:42

Ongerust na twee miskramen

Bericht door Lizzy1991 » 23 november 2021, 18:59

Dag iedereen,

Ik ben enorm onzeker en ik ben op zoek naar enkele succesverhalen om mijn gemoederen te bedaren.

Wij zijn dit jaar in mei gestart met proberen. Ik ben 30 en ik nam de pil al jaren niet meer. Ik ging ervan uit dat alles vlotjes zou gaan. Iedereen in mijn omgeving heeft immers een probleemloze en zeer vlotte zwangerschap gehad.

In juni was het raak, maar na een week begon ik te bloeden en verloor ik het vruchtje. Ik was triest, maar omdat we nog niet zo lang aan het proberen waren, was ik er nog gerust in.

Begin september testte ik opnieuw positief. Ik was buiten mijn zinnen van geluk en maakte meteen een afspraak bij de gynaecoloog. Het eerstvolgende vrije plekje was pas eind september, wat betekende dat ik ondertussen al 9 weken ver zou zijn.

Vol verwachting zaten mijn vriend en ik die bewuste septemberdag bij de gynaecoloog, we konden bijna niet wachten om het hartje te zien kloppen. Maar toen de gynaecologe de echo nam, stortte mijn wereld ineen. "Een leeg vruchtzakje", was het verdict. Het vruchtje was gestopt met groeien op 5 weken. Ze deed er nogal luchtig over. Ik moest wachten op een miskraam dat niet kwam.

Na twee pillenrondes verspreid over twee weken en wat extra hulp van de gynaecologe die het lege zakje er uiteindelijk uitgetrokken heeft, zat het er eindelijk op. Ik moest hierna een maand de pil nemen, om mijn cyclus weer regelmatig te krijgen.

Nu ben ik bang: zwanger worden is moeilijker dan zwanger blijven, zeggen ze. Maar wat als je niet zwanger blijft? Wat zeggen twee opeenvolgende miskramen over mijn kansen om een gezond kindje te krijgen?

Ik ben bang dat ik niet meer zal kunnen genieten van een eventuele zwangerschap, omdat ik constant met de angst leef dat er altijd iets kan misgaan.

Mensen die zich in dit verhaal herkennen? Ik voel me erg alleen op dit moment. Vorige week alleen al hebben twee vriendinnen aangekondigd dat ze zwanger geraakt zijn 'tijdens de eerste poging', en ik heb moeite om blij te zijn voor een ander omdat mijn eigen verdriet zo overheersend is. "Jouw tijd komt nog wel" kan ik inmiddels niet meer horen, alsof ik het minder verdien dan anderen om 'nu al' mama te worden.

Alvast bedankt voor jullie tijd om dit bericht te lezen!

Evelyn87
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 november 2021, 9:41

Re: Ongerust na twee miskramen

Bericht door Evelyn87 » 3 december 2021, 19:12

Hey Lizzy, zoals je hieronder kan zien heb ik al een heel lang proces van 3,5 jaar doorlopen, met voorlopig na 3 miskramen goed nieuws! Al 2 goede echo’s gehad met een goede hartslag en er is ook echt al een hoofdje, rompje, armpjes en beentjes zichtbaar. Nog nooit zo ver geraakt 🤞🏼 Volgende week woensdag is mijn 12 weken echo. Als deze ook goed is zal ik wat meer over mijn verhaal vertellen, maar tot dan durf ik het nog niet luidop een succes te noemen 😉 Hou de moed er in !
Start mei'18
Mei'19 pos: geen hartslag 9wk (curettage)
Jan'20 pos: biochem. zw
April'20 pos: partiële mola 10wk (curettage)
Mei'21: verklevingen vastgesteld na curettage (Jette)
Juni & Juli'21: ingrepen verkl.
Oct'21 pos: juni'22 ❤️

Evelyn87
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 november 2021, 9:41

Re: Ongerust na twee miskramen

Bericht door Evelyn87 » 3 december 2021, 19:14

Ik wil nog even meegeven dat 1 of meerdere miskramen echt super vaak voorkomen! Je staat er van versteld als je er over begint te praten met mensen in je ruime omgeving.

Ik ging er altijd van uit dat het bij iedereen rond ons super vlot ging om zwanger te worden. In het begin sprak ik hier niet echt openlijk over, enkel tegen een paar goede vrienden en dichte familie. Sinds mijn 2e miskraam ben ik dat wel en vaak beginnen doen, en het is echt ongelofelijk hoeveel mensen mij in vertrouwen hebben verteld dat ook zij een miskraam hebben gehad. Meer dan 50% van de personen aan wie ik mijn verhaal heb verteld het laatste jaar, ik kan ze niet meer op 2 handen tellen. Weliswaar vaak heel vroeg in de zwangerschap, maar voor hen voelde het allemaal als een moeilijke periode aan. Van 2 personen heb ik te zelfs horen gekregen dat ze het IVF proces hebben doorlopen, wat ik totaal niet verwacht had. Het is jammer eigenlijk dat dit zo weinig verteld wordt en geweten is. Als ik dit op voorhand had geweten, had ik mij zeker in het begin net iets minder zorgen gemaakt denk ik.
Start mei'18
Mei'19 pos: geen hartslag 9wk (curettage)
Jan'20 pos: biochem. zw
April'20 pos: partiële mola 10wk (curettage)
Mei'21: verklevingen vastgesteld na curettage (Jette)
Juni & Juli'21: ingrepen verkl.
Oct'21 pos: juni'22 ❤️

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: Ongerust na twee miskramen

Bericht door Floorr » 10 december 2021, 13:53

Ik begrijp je volledig. Vrij zeker ik momenteel in het zelfde schuitje zit. Hetzelfde aan het meemaken ben. Sept een miskraam op 6weken. Nu zwanger op 4w3d. Alles wijst erop dat het terug een miskraam word. De hcg waarde was erg laag begin deze week en nu hevige bloedingen en krijg meer en meer pijn. Straks een bloedafname om te zien hoe de hcg waarde nu is.

Je bent dan voorzichtig blij als je verneemt dat je zwanger bent. Houd jezelf voor dat het een keer goed moet lopen, je niet mag wanhopen, je moet blij zijn. Het niet persee fout zal gaan. Maar nu voor 90 procent zeker het te laat is. Ik straks slecht nieuws krijg. Het voelt aan alsof we het mogen, vergeten. Het niet meer goed komt. 2x zo dicht op elkaar wat doe ik fout? Ja meestal hoor je als antw niets. Maar ik weet het niet. Het maakt je onzeker in alles! Je geloof in nog een kleintje/zwangerschap verdwijnt. En blijft je maar afvragen hoe dit komt. Je wil de reden kennen. Je wil weten of er wel nog ooit eentje bijkomt. Het de volgende keer weer zo niet is. Misschien lukt het niet meer?!? Mischien moeten we het opgeven? :cry:

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ongerust na twee miskramen

Bericht door mich75 » 12 december 2021, 18:55

Floorr schreef:
10 december 2021, 13:53
Ik begrijp je volledig. Vrij zeker ik momenteel in het zelfde schuitje zit. Hetzelfde aan het meemaken ben. Sept een miskraam op 6weken. Nu zwanger op 4w3d. Alles wijst erop dat het terug een miskraam word. De hcg waarde was erg laag begin deze week en nu hevige bloedingen en krijg meer en meer pijn. Straks een bloedafname om te zien hoe de hcg waarde nu is.

Je bent dan voorzichtig blij als je verneemt dat je zwanger bent. Houd jezelf voor dat het een keer goed moet lopen, je niet mag wanhopen, je moet blij zijn. Het niet persee fout zal gaan. Maar nu voor 90 procent zeker het te laat is. Ik straks slecht nieuws krijg. Het voelt aan alsof we het mogen, vergeten. Het niet meer goed komt. 2x zo dicht op elkaar wat doe ik fout? Ja meestal hoor je als antw niets. Maar ik weet het niet. Het maakt je onzeker in alles! Je geloof in nog een kleintje/zwangerschap verdwijnt. En blijft je maar afvragen hoe dit komt. Je wil de reden kennen. Je wil weten of er wel nog ooit eentje bijkomt. Het de volgende keer weer zo niet is. Misschien lukt het niet meer?!? Mischien moeten we het opgeven? :cry:
Ik zeg niet dat daar het probleem ligt, maar ken je ook je progesteronwaarden?
Als die te laag <5 is dan krijg je zo goed als zeker een miskraam, tussen 5 en 10 kan het goedkomen als je hcg voldoende hoog is.

Als dit het probleem moest zijn dan kan je progesteron bijnemen om het probleem tegen te gaan.

Het kan ook komen door een te korte luteale fase.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Evelyn87
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 november 2021, 9:41

Re: Ongerust na twee miskramen

Bericht door Evelyn87 » 22 december 2021, 18:55

Hey dames, even om te laten weten dat mijn 12 weken echo en NIPT test goed waren. Na 3,5 jaar en 3 miskramen dus eindelijk goed nieuws. De kans dat de baby er eindelijk komt is dus wel heel groot nu. Geef de moed vooral niet op en blijf erin geloven. Ik weet uit ervaring dat dit veel makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik duim super hard voor jullie mee dat jullie in 2022 ook goed nieuws krijgen!
Start mei'18
Mei'19 pos: geen hartslag 9wk (curettage)
Jan'20 pos: biochem. zw
April'20 pos: partiële mola 10wk (curettage)
Mei'21: verklevingen vastgesteld na curettage (Jette)
Juni & Juli'21: ingrepen verkl.
Oct'21 pos: juni'22 ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten