zwangerschap en toxoplasmose

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 29 januari 2012, 21:15

Kalipeira, jammer om te vernemen dat jij in dezelfde situatie zit. Het is idd moeilijk om vast te stellen wanneer de besmetting juist geweest is. Ik ben naar dr. Foulon geweest (één van de besten in zijn vak) en hij is er bijna zeker van dat mijn besmetting nog voor de bevruchting is geweest. Dit kon hij vaststellen aan de hand van de bloedwaarden. Hij deed nog bijkomende testen (ziekenhuis Jette) en morgen na 15 u weet ik daarvan het resultaat.
Hij was er (in mijn geval) van overtuigd dat hij met bijna volledige zekerheid kon vaststellen via de bijkomende bloedtest wanneer de besmetting is geweest. Bij de geringste twijfel laat hij me een vruchtwaterpunctie doen en die zou dan zekerheid geven.
Misschien kan je bij twijfel ook eens naar deze professor gaan en een second opinion vragen? Hij zit elke dinsdag en donderdag en wij kregen binnen de week een afspraak wegens de ernst van de situatie. Ik hoop dat je heel snel nieuws krijgt. Laat je iets weten?

NenaF, hoe gaat het met jou? Jij hebt zwaar nieuws gekregen. Red je het zo'n beetje?

L***, wat lief van je dat je dit berichtje postte. In vergelijking met jou vind ik dat ik niet moet klagen. Hoe gaat het met je? Ik denk dat ik ergens hoopvol nieuws heb gelezen. Ging je deze cyclus aspirine of bloedverdunners nemen? Ik wens je echt heel heel heel snel goed nieuws toe.

NenaF
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 januari 2012, 16:58

Bericht door NenaF » 30 januari 2012, 16:29

Glenys schreef:
NenaF, hoe gaat het met jou? Jij hebt zwaar nieuws gekregen. Red je het zo'n beetje?
Wij hebben spijtig genoeg deze en vorige week zo mogelijk nog slechter nieuws gekregen ...

Een 22Q deletie (velocardiofaciaalsyndroom) ligt blijkbaar aan de grond van het hartprobleem, na de mri vrijdag hebben we vandaag te horen dat onze kleine baby geen zwezerik heeft en we de zwangerschap gaan afbreken ...

Ons hart breekt, maar we weten dat het uiteindelijk beter is voor ons en ons kind

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 30 januari 2012, 16:35

Wat een zwaar verdict, NenaF, mijn hart breekt als ik zoiets lees.. Veel sterkte. En als het je kan helpen om je verdriet van je af te schrijven ben je uiteraard altijd welkom.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 30 januari 2012, 18:18

NenaF
veel
sterkte
...

Kalipeira
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 januari 2012, 17:58

Bericht door Kalipeira » 30 januari 2012, 19:09

@ NenaF, heel veel sterkte, goede moed en steun bij mekaar!

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 1 februari 2012, 21:19

NenaF, ook ik wens je veel sterkte toe. Ik kan me een kleine voorstelling maken van de pijn en het verdriet dat je nu voelt en dat gaat recht door mijn hart. Ik hoop dat je veel lieve mensen rond je heen hebt die je opvangen, je proberen te begrijpen en je liefhebben. Ik zou je ook zo graag vastpakken nu en je vertellen dat alles in orde komt. Ik leef met je mee.

Heel veel liefs

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 1 februari 2012, 21:31

Ik kreeg heel goed nieuws te horen. De bloedtesten wezen uit dat de besmetting heeft plaatsgevonden voor de bevruchting. De exacte datum kunnen we niet te weten komen maar de prof was ervan overtuigd dat alles in orde is.
Ik heb hem gevraagd of een vruchtwaterpunctie niet noodzakelijk was en dat ontkende hij.

Ik ben nu ongelooflijk opgelucht. Toch ga ik de volgende echo's met argusogen volgen. We zijn letterlijk door het oog van de naald gekropen.

Kalipeira
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 januari 2012, 17:58

Bericht door Kalipeira » 2 februari 2012, 16:22

Super nieuws Glenys!!! Nu kan je echt pas genieten van je zwangerschap!
Uit interesse, hoe ruim neemt prof. Foulon de periode waarin transmissie naar de baby mogelijk is, enkele maanden, enkele weken??
Moet je dan ook geen Rovamycine meer nemen?

Ik heb dinsdag de punctie gehad en wacht nu op de resultaten...die nog wel enkele weken op zich laten wachten.

Groetjes

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 6 februari 2012, 9:56

Hoi Kalipeira,

Het is blijkbaar ontzettend moeilijk om te bepalen wanneer juist de besmetting heeft plaatsgevonden. De dokter schat dat dit in de late nazomer is geweest (september - oktober). t'Is jammer genoeg geen exacte wetenschap. Hij wist ook dat er andere onderzoekers zijn die beweren dat je 6 maanden moet wachten na de besmetting maar daar is tot dusver nog geen enkel overtuigend bewijs van.

Ik ga er maar van uit dat die man ontzettend veel weet en dat ik hem daardoor ook ten volle kan vertrouwen.

Wanneer weet jij de uitslag van de punctie? Bij welke dokter ben jij geweest? Ben je tevreden over de begeleiding die je kreeg?

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 6 februari 2012, 9:58

NeNaf, hoe gaat het met je?

NenaF
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 januari 2012, 16:58

Bericht door NenaF » 18 februari 2012, 15:42

Hey iedereen (en nogmaals sorry da'k u topic inneem glenys :) )

Vorige week (10/2) ben ik bevallen van een prachtige dochter, Lucie, maar spijtig genoeg moesten we ze een uur een half later weer afgeven ... (11/2) al had ik het me niet mooier kunnen inbeelden dan dat het geweest is, intussen is ze gecremeerd en is ze toch thuis gekomen ...

Uit de autopsie is nu degelijk gebleken dat ze geen thymus had, wat voor ons een redelijk geruststellende diagnose was al maakt het alles niet makkelijker...

We wachten nu enkel nog op de resultaten van ons bloedonderzoek om te zien of ze het niet van ons gekregen heeft, al betwijfelen ze dat, het zou dan moeilijker worden als we weer aan kinderen willen beginnen , maar we blijven hoopvol voor de resultaten... we hebben nu toch al genoeg pech gehad hé... (al weet ik dat het op dit forum helemaal niet uitzonderlijk is om MEER pech te hebben!)

daan
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 januari 2022, 12:50

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door daan » 20 januari 2022, 13:06

Goedendag,
Ik ben Daan, mama van Sofie.
Sofie is 6 weken zwanger en besmet met toxoplasmose.
Hoe is het vergaan bij u? Baby oké?
Wij maken ons heel veel zorgen.
Groetjes,
Daan

daan
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 januari 2022, 12:50

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door daan » 20 januari 2022, 13:12

Dag iedereen,
Graag reacties van moeders die besmet zijn geraakt met toxoplasmose in de eerste weken van de zwangerschap.
Miskramen?
Aangeboren afwijkingen?
Afwijkingen op latere leeftijd?
Ik ben Daan, de mama van Sofie die nu 6 weken zwanger is en besmet!
Groetjes
Daan

Jarnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 januari 2022, 8:25

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Jarnie » 25 januari 2022, 8:29

Goedemorgen

Mijn naam is Jarnie!
Op 6 weken zwangerschap krijgen wij ook te horen besmet te zijn met toxoplasmose, helaas!
Wij werden top begeleid door verschillende artsen in de regio West-Vlaanderen en wachten nu nog een weekje op mijn vruchtwaterpunctie.
Ik ben nu reeds 14 weken ver, maar het kindje doet het top!
Ze nemen geen afwijkingen waar, het hartje klopt goed en het kindje beweegt heel veel.
Daar de besmetting heel vroeg in de zwangerschap plaatsvind werd mij meteen duidelijk gemaakt dat de kans op besmetting van het kindje zeer klein is, alsook door de antibiotica die ik nu al sinds week 6 neem wordt deze gereduceerd tot maar 1%. Toch doe ik de vruchtwaterpunctie om nog wat meer zekerheid te hebben!

Lla
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 februari 2022, 21:53

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Lla » 7 februari 2022, 22:01

Hey
Laatst gewijzigd door Lla op 7 februari 2022, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten