zwangerschap en toxoplasmose

Lla
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 februari 2022, 21:53

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Lla » 7 februari 2022, 22:17

Jarnie schreef:
25 januari 2022, 8:29
Goedemorgen

Mijn naam is Jarnie!
Op 6 weken zwangerschap krijgen wij ook te horen besmet te zijn met toxoplasmose, helaas!
Wij werden top begeleid door verschillende artsen in de regio West-Vlaanderen en wachten nu nog een weekje op mijn vruchtwaterpunctie.
Ik ben nu reeds 14 weken ver, maar het kindje doet het top!
Ze nemen geen afwijkingen waar, het hartje klopt goed en het kindje beweegt heel veel.
Daar de besmetting heel vroeg in de zwangerschap plaatsvind werd mij meteen duidelijk gemaakt dat de kans op besmetting van het kindje zeer klein is, alsook door de antibiotica die ik nu al sinds week 6 neem wordt deze gereduceerd tot maar 1%. Toch doe ik de vruchtwaterpunctie om nog wat meer zekerheid te hebben!
Hey Jarnie,

Ik ben op mijn 6,5w getest geweest en positief bevonden van toxoplasmose… na 3w opnieuw bloedtesten en gezien dat het inderdaad gaat om een acute/recente infectie.
Ik ben nu 16w ver en ga een vruchtwaterpunctie laten doen op mijn 18w, ik sta sinds mijn 7,5w op rovamycine (3x/d).
Heb jij al info gekregen over hoe het zit (kansen enzo) mocht de vruchtwaterpunctie positief zijn? Mijn gynaeco zei dat als punctie negatief we het achter ons mogen laten… op alle echo’s momenteel alles perfect in orde.
Blijft stress hé…
Veel moed!

AnnSophie
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2022, 22:12

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door AnnSophie » 3 juni 2022, 7:27

Hey Lia,

Ik ben ook net zwanger en besmet met Toxoplasmose. Hoe is het bij jullie verlopen?

Lla
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 februari 2022, 21:53

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Lla » 3 juni 2022, 9:59

Hey Annsophie,

Ik ben ondertussen bijna 33w zwanger.
Ik heb toxoplasmose wel opgelopen helemaal in het begin van de zwangerschap. Hoe zit dit bij jou?
Ik heb op mijn 18w een vruchtwaterpunctie gedaan en deze was negatief. Hierbij heb ik dus 90% zekerheid dat het niet overgedragen is naar de baby. Maar doordat het bij mij geconstateerd is op mijn 6w zwangerschap (en aangezien al m’n waarden al gestegen waren moet ik een 2w ervoor ten laatste besmet zijn, dus op 4w zwangerschap en dus 2w ongeveer na de bevruchting. Maar das het laatste. Kan ook voor mijn zwangerschap). Hierdoor was de kans dat ik een miskraam ging krijgen als er iets niet in orde was, zeer groot was.
Maar alles hangt dus van situatie tot situatie af.

Je mag me altijd contacteren, ik weet wat een angst het is…

AnnSophie
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2022, 22:12

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door AnnSophie » 4 juni 2022, 8:20

Dag Lia,

Bedankt voor jouw reactie. Kan ik prive jou contacteren?

Groetjes

Ann-Sophie

Lla
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 februari 2022, 21:53

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Lla » 5 juni 2022, 0:33

Hey Ann-Sophie,

Natuurlijk! Alleen weet ik niet goed hoe dat hier werkt… ik vind het niet onmiddellijk om je hier een privé bericht te sturen… als het jou lukt, doe gerust! En anders geef me iets waarbij ik je kan contacteren (Instagram, Facebook, e-mail,…)

AnnSophie
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2022, 22:12

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door AnnSophie » 6 juni 2022, 13:52

Dag Lia,

Via Facebook kan je me vinden onder Ann-Sophie Lampaert.

TinyCallens
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 juni 2022, 22:16

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door TinyCallens » 21 juni 2022, 22:21

Jarnie schreef:
25 januari 2022, 8:29
Goedemorgen

Mijn naam is Jarnie!
Op 6 weken zwangerschap krijgen wij ook te horen besmet te zijn met toxoplasmose, helaas!
Wij werden top begeleid door verschillende artsen in de regio West-Vlaanderen en wachten nu nog een weekje op mijn vruchtwaterpunctie.
Ik ben nu reeds 14 weken ver, maar het kindje doet het top!
Ze nemen geen afwijkingen waar, het hartje klopt goed en het kindje beweegt heel veel.
Daar de besmetting heel vroeg in de zwangerschap plaatsvind werd mij meteen duidelijk gemaakt dat de kans op besmetting van het kindje zeer klein is, alsook door de antibiotica die ik nu al sinds week 6 neem wordt deze gereduceerd tot maar 1%. Toch doe ik de vruchtwaterpunctie om nog wat meer zekerheid te hebben!
Hey Jarnie,

Ik ben Tiny en ben 5 weken zwanger en heb vanavond te horen gekregen van de huisarts dat ik ook toxoplasmose heb. Ik ben van Ieper en vraag me af bij wie je bent gegaan hier in west vlaanderen? Tis mijn eerste zwangerschap dus wil echt dat het alsnog goed gaat. Hoe gaat het nu verder met je? Ik ben sowiezo morgen ook naar mijn genycoloog voor verdere opvolging.

Grtjs xx

Goedehoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 juli 2022, 9:18

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Goedehoop » 8 juli 2022, 18:36

Hey allemaal,

Ook ik heb gisteren te horen gekregen dat ik positief test op toxoplasmose.
Ik ben momenteel nog maar 5 weken ver, maar is natuurlijk een domper op alle feestvreugde.

Momenteel heb ik nog niet meer informatie en heb ik een extra bloedtest laten doen om te kijken wanneer ik dit heb opgelopen. Laten we hopen dat we dan al meer weten wat ons te wachten staat.

Ben blij dat ik eindelijk een forum heb gevonden waar ook andere lotgenoten zijn die dit meemaken, want veel lees je er niet over.

Hopelijk gaat het nog allemaal goed bij jullie. Laten we elkaar een beetje op de hoogte houden, dan voelen we ons toch niet zo eenzaam met dit nieuws.

Grtjs Daisy

Sophie1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 augustus 2022, 20:48

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Sophie1989 » 25 augustus 2022, 20:55

Dag iedereen,

Ik ben nu 14 weken zwanger. Bij mijn huisarts toevallig gezien bij een afspraak over iets anders dat ik positief ben voor toxoplasmose. Die resultaten stonden voor mezelf op coozoo niet weergegeven. Ik ben direct naar brugge moeten gaan. Daar heeft een anderz gynzecoloog die niet mijn eigen gyn was zich verontschuldigd. Dit had niet mogen gebeuren. Ze hadden me direct moeten bellen. Me eigen gynaecoloog was in verlof maar dan nog had iemand het moeten overnemen. Als gevolg ben ik nu nog maar gestart met medicatie. Pas aan 18weken vruchtwaterpunctie. Ze hebben ook nooit aan begin van me zwangerschap een test gedaan dus geen vergelijkingspunt. In februari was ik wel nog negatief. Aan de waarden nu denken ze wel opgelopen tijdens zwangercshap. Nu vroeg ik em af of er iemand al een negatieve vruchtwaterpunctie resultaat heeft gehad maar een positieve eindresultaat. Bij geboorte alles ok.

Mvg,
Sophie

Aimee
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2023, 7:11

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Aimee » 27 mei 2023, 7:30

Hallo iedereen,

Vernam deze week dat ik 4 weken zwanger ben maar na men bloedtest bleek een lichte verhoging van het Igm (0,95) en zou max 0,8 mogen zijn. Wat wijst op toxoplasmose, ondertussen moet ik 2 weken afwachten tot een volgende bloedtest & ik ben echt op m'n ongemak.
Iemand hier recent ervaring mee?

Dankjewel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten