zwangerschap en toxoplasmose

Lla

Re: zwangerschap en toxoplasmose

Bericht door Lla » 7 februari 2022, 22:17

Jarnie schreef:
25 januari 2022, 8:29
Goedemorgen

Mijn naam is Jarnie!
Op 6 weken zwangerschap krijgen wij ook te horen besmet te zijn met toxoplasmose, helaas!
Wij werden top begeleid door verschillende artsen in de regio West-Vlaanderen en wachten nu nog een weekje op mijn vruchtwaterpunctie.
Ik ben nu reeds 14 weken ver, maar het kindje doet het top!
Ze nemen geen afwijkingen waar, het hartje klopt goed en het kindje beweegt heel veel.
Daar de besmetting heel vroeg in de zwangerschap plaatsvind werd mij meteen duidelijk gemaakt dat de kans op besmetting van het kindje zeer klein is, alsook door de antibiotica die ik nu al sinds week 6 neem wordt deze gereduceerd tot maar 1%. Toch doe ik de vruchtwaterpunctie om nog wat meer zekerheid te hebben!
Hey Jarnie,

Ik ben op mijn 6,5w getest geweest en positief bevonden van toxoplasmose… na 3w opnieuw bloedtesten en gezien dat het inderdaad gaat om een acute/recente infectie.
Ik ben nu 16w ver en ga een vruchtwaterpunctie laten doen op mijn 18w, ik sta sinds mijn 7,5w op rovamycine (3x/d).
Heb jij al info gekregen over hoe het zit (kansen enzo) mocht de vruchtwaterpunctie positief zijn? Mijn gynaeco zei dat als punctie negatief we het achter ons mogen laten… op alle echo’s momenteel alles perfect in orde.
Blijft stress hé…
Veel moed!

Plaats reactie