moeke zijn; gelukkig en triest tegelijk

rainbow

Bericht door rainbow » 8 mei 2010, 23:24

dag allemaal

ik wou jullie allemaal proficiat wensen met moederdag.(en in het bijzonder liezeke)
Jullie zijn allemaal bijna mama geweest en in je hart waren jullie het al. waarschijnlijk wordt deze dag in jullie omgeving niet herdacht/gevierd voor jullie maar jullie verdienen dat wel!!
Ook nog veel sterkte, want deze dag brengt natuurlijk ook het verdriet weer naar boven..

veel sterkte, liefs van rainbow uit het IUI-clubje

liezeke

Bericht door liezeke » 9 mei 2010, 10:54

dag lieverds,

bedankt om zo hard aan me te denken, dat doet echt wel deugd, zunnu!
nee dus, het gaat niet goed met mij. alles komt zo een beetje samen, vandaag...

de afgelopen drie dagen nr de zee geweest met het ventje, die had verlof en wou er eens 'uit'. en ook al was het meestal wel aangenaam om er eens even uit te zijn, echt 'vakantie' was het niet. mijn nachten zijn doorweekt. doorweekt met nachtmerries en heel veel zweet. ik verbruik zo'n vijf t-shirtjes per nacht;) rothormonen. overdag lukt het me niet meer om ff te rusten, oogjes doe ik puur mechanisch toe maar ze springen meteen open. matéo zit in mijn hoofd en mijn hart.
gisteren dan maar ff tstad in, dat doelloos dwalen tussen de stroom van mensen deed deugd, gaf me energie.
ik merkte dat ik weer pijnlijke borsten had gekregen maar wijtte dat vooral aan mijn gebrek aan slaap en dus de gedachte dat ik het 'allemaal niet aankon'. damn, verkeerd gedacht. terwijl mijn waske in de droogkast van het wasseretteke aant doldraaien was merkte ik na een douchke dat er melk uit mijn tepels kwam. een beetje maar, maar genoeg om vol-le-dig te crashen. ontzettend kwaad op ventje omdat die zei (na mijn vraag om een voorschrift te schrijven voor de pillekes tegen de stuwing) dat het misschien wel voorbij ging, het spoot er toch niet uit?. oh ja, tuurlijk gaat dat voorbij, as if i didn't know, maar mijn gevoel hierbij was immens, veel pijnlijker dan stuwing ooit kan zijn. gevolg: kwaaie liesje en ventje dat die gevoelens allemaal niet weet te plaatsen. toch maar nr apotheek van wacht gesjeesd. geen wachten aan, al kan het nog wel een tijdje duren voor die stuwing weg is...

deze ochtend gebleit met de pet op.
moedermelk op moederdag maar waar is mijn kindje om het te geven? ik voel me ontzettend alleen ook al is ventje bij mij en is mijn kwaadheid zoals altijd geëindigd in ventjes armen met veel sorry's voor alles wat ik weer nr zijn hoofd heb geslingerd.
ben zo'n beetje 'op', een 'op' moederke zonder kindje...

die doop van mijn metekindje heb ik maar gecanceled, seffes nr eigen moeke met bloemeke en veeeeeel traantjes!

liesje

Repelsteeltje

Bericht door Repelsteeltje » 9 mei 2010, 13:05

Oh Liesje,

Kon ik je maar troosten, maar eigenlijk zou alleen Matéo dat kunnen hé.
Je hebt je zo lang sterk gehouden, geprobeerd om te blijven meedraaien in de maalstorm, je verzet tegen elke gedachte die je naar beneden zou trekken. En dan komt er ineens, onverwacht iets op je pad waardoor je laatste beschermingsmuurtje met de grond gelijk wordt gemaakt. Zo'n crashke doet pijn, heel veel pijn, maar misschien heb je dan binnenkort terug energie om muurtjes op te bouwen, beetje bij beetje.

Toch nog een warme moederkesdag gewenst. Want je blijft Moeke van Matéo en hij voelt dat van daarboven!

Dikke knuffel,

Repelsteeltje

rainbow

Bericht door rainbow » 9 mei 2010, 19:59

liesje toch..

natuurlijk moet het hard zijn, moederdag zonder kindje..
Het is zoals repelsteeltje zegt, konden wij je maar troosten, maar de enige die je zou kunnen troosten is nu een sterretje.. Gelukkig heb je het snel bijgelegd met je ventje. Ik kan me voorstellen (of nee sorry, waarschijnlijk kan ik dat niet, ik heb het niet meegemaakt he)dat zo'n ervaring een erge druk zet op je relatie..
Ik denk vaak aan jullie..

heel veel sterkte en succes,
dikke knuffel

kathleenchris

Bericht door kathleenchris » 20 mei 2010, 14:36

Hallo Liesje,

ik wilde je nog een hele dikke knuffel toesturen.Ik hoop dat het zonnetje eindelijk voor lange tijd komt piepen zodat we terug wat energie krijgen !!
kus
kathleen

kathleenchris

Bericht door kathleenchris » 20 mei 2010, 14:42

PS Liesje, die 'aanvallen' op ventje zijn mij zeker bekend ...
je wilt je onmacht/verdriet ergens kwijt, maar omdat je dat niet echt kan uiten waar iedereen bij zit, zijn de ventjes daar het slachtoffer van. Ik heb nog zo van die buien. Maar als ik m'n ventje wil sparen, loop ik dagen ongelukkig rond. Stom hé. Ondertussen vinden we onze draai wat beter, en kent m'n ventje deze aanvallen. Hij weet dat er meestal iets achter zit :-). Hij laat me wat uitrazen en nadien komt de echte reden bij mij wel naar boven. Soms hele domme redenen, nieuwe zwangerschap bij kennis, iemand die opm maakt over het aantal kinderen, of te druk wegens kinderen of gewoon een mindere dag
Dikke knuf ...

liezeke

Bericht door liezeke » 20 mei 2010, 17:03

kathleen,

je komt als een engel uit de lucht gevallen. amai!
ben al veel op lege handen gaan meelezen maar moet enorm wennen aan het feit dat bijna iedereen daar zo makkelijk zw raakt of geraakt is.
begrijp me niet verkeerd, ik gun het iedereen maar waarschijnlijk heb ik het ook nog enorm moeilijk met die vruchtbaarheidsproblemen.
zit dus eigenlijk een beetje tss de twee in.
mensen met én vruchtbaarheidsproblemen én het verliezen van een kind zijn er niet veel (gelukkig, zucht).

zit ff bij mijn ouders thuis in de tuin, niet dat de stad me geen deugd kan doen maar mijn ouders zijn thuis en dan zit ik niet zo alleen.
en heb mooi zicht op ons appelboomke, een boompje dat mijn ouders hebben geplant voor ons 'appelke' en dat elk jaar gaat bloesemen rond zijn verjaardag en gaat appeltjes geven rond zijn uitgerekende datum.
zooooooooo mooi!

ventje en ik hebben een olijfboompje gekocht voor onze Matéo. alle spulletjes (echo, tut enz ) zitten in een mooie doos die ik van mijn zusje gekregen heb, doet zo goed om er nog eens in te snuisteren en alles nog eens boven te halen, alsof ik hem er een klein beetje mee terughaal en nog eens dag kan zeggen.
en met mij; goh, mijn lichaam doet het fantastisch; als ik mijn zelfvertrouwen voel slinken denk ik aan mijn fantastisch baarmoeder en hoe goed ze het allemaal niet gedaan heeft. en dan ben ik een ietsiepietsiebeetje trots;)

hoe gaat het met jou?

liesje

cara

Bericht door cara » 20 mei 2010, 18:21

Liesje,

ik begrijp dat het momenteel heel zwaar is op lege handen. Er worden inderdaad heel veel mensen zwanger en natuurlijk gunnen we hen dat. Maar het is niet zo gemakkelijk als je zelf niet zo eenvoudig zwanger kan worden. Gelukkig toont onder andere Lin ons dat je ook met behandelingen opnieuw zwanger kan worden.
Ik ben zelf net terug begonnen met de behandeling en ik probeer er niet te veel aan te denken, maar dat is niet eenvoudig als je lege handen opent. En toch heb ik het nodig, mijn plekje voor mijn zonnekindje.

Die appelboom is echt een prachtig idee. Wat mooi dat hij mee zal bloesemen voor zijn verjaardag. Zo krijgt hij elk jaar prachtige bloemetjes, dat verdient hij!

Ik ben ook blij om te lezen dat het relatief goed met je gaat. Wees maar trots op jezelf, je bent een sterke madam en een geweldige mama. Matéo is reuzetrots op jou, dat weet ik zeker! x

liezeke

Bericht door liezeke » 21 mei 2010, 10:41

heejheej,

cara, bedankt voor je steunende woorden. ik heb ook gelezen dat je een mooie follikel hebt, ik duim mee voor een positieve test binnenkort. inderdaad, lin en Audrey en K'tje zijn ook terug zwanger met behandeling en dat doet goed. alleen knaagt het vanbinnen nog steeds als ik aan die behandelingen denk. die spanningen voor die FM, die cleane IUI. noem het gerust jaloers zijn als ik die mooie romantische verhalen lees. de gedachte en de confrontatie dat ook dat er voor een brusje niet inzit is heel moeilijk ook al gun ik het hen ontzettend hard en vind ik het oprecht fantastisch. tja, al dat verwerken hé. 's avonds ben ik stikkapot van verwerken terwijl ik niet eens aan het 'werk' ben. 'normaal zijn' zou ook al eens deugd doen;)

tja, en toch, ik heb er ook al een mooi plekje gevonden voor onze matéo net zoals jij voor je zonnekindje. het doet deugd om er eens te praten met onze lieverd, terwijl anderen zien dat het goed is. daar ben ik enorm dankbaar voor.

cara: wann moet je testen? waar ben je in beh? ik brand al mijn kaarskes speciaal voor jullie. en onze matéo twinkelt erop los:)

liesje

cara

Bericht door cara » 21 mei 2010, 16:30

Hey liesje

Ik begrijp heel goed dat je de behandelingen niet zo ziet zitten. Het is inderdaad steeds opnieuw stress voor de FM en ik moet dan nog niet eens een IUI doorstaan (voorlopig toch nog niet). We zitten ondertussen in ronde 5 bij LIFE, wat hierna komt, daar wil ik nog niet aan denken.

Die romantische verhalen, op Met lege handen kan ik het nog wel aan, omdat ik weet dat de meesten hun wondertje sowieso niet vanzelfsprekend zullen nemen. Verder denk ik wel dat wij, omdat we door de behandelingen door moeten, ons kindje echt vanaf het prille begin een echt wonder vinden. Onze angst is dan misschien wel groter, maar ook de vreugde om het geluk is volgens mij groter. Zo probeer ik me tenminste moed in te spreken als ik de behandelingen ook (even) beu ben.

En ja, praten met onze kereltjes, dat doet echt deugd. Ik doe dat ook bij zijn plekje op het kerkhof. Soms krijg ik wel rare blikken, want wie zit er nu luidop verhaaltjes te vertellen op het kerkhof? Ikke dus. :)
Maar soms is het ook goed om je gevoelens te kunnen neerschrijven en te merken dat je daar niet abnormaal in bent, dat anderen het herkennen.

Wanneer mag ik testen? Goede vraag. Ik heb dinsdag mijn pregnylspuit gekregen, dus normaal gisterenmorgen mijn eisprong gehad. Vorige keren heb ik altijd 14 dagen na mijn pregnylspuit getest, nu wacht ik misschien wel tot 14 dagen na mijn eisprong. Als ik het tot dan kan uithouden, tenminste. Vroeger kreeg ik mijn maandstonden door 14 dagen na de pregnylspuit, maar nu moet ik utrogestan nemen, dus moet ik sowieso testen. Ik zal tegen dan wel zien hoe hoog de spanning is.
Ik brand niet speciaal kaarsjes, maar ik weet zeker dat onze Thomas volop aan het supporteren is, want hij wil heel graag een broertje of zusje. Dat heeft hij me al verteld in mijn dromen. Dus onze twee kereltjes staan daarboven samen lustig te springen en zonnestraaltjes naar hun mama en papa te strooien. x

kathleenchris

Bericht door kathleenchris » 25 mei 2010, 23:41

Hallo Liesje,

Oh wat mooi dat je ouders een appelboompje hebben gepland !!! Mooi.
Dit weekend was ik bij m'n vriendin. We waren vorig jaar samen uitgeteld (zwangerschap Jelle). Ik een weekje later. Toen ze bevallen was hebben we haar een Orchidee cadeau gedaan. Dit weekend vertelde ze dat hij juist terug bloemen kreeg op de verjaardag van haar zoontje ... mmm ik denk dat Jelle daar voor iets tussen zat.
Ik weet het, een kindje moeten afgeven na behandelen is loodzwaar. Maar als je de kracht en de moed vind om verder te gaan, moet je ze nemen. Wij hebben beslist om te stoppen, maar het blijft een moeilijke beslissing, maar ik weet wel zeker dat we niet meer gaan behandelen, al zullen er twijfeldagen blijven. Het hart wilt anders, maar m'n lichaam is op. Maar vind je de moed en de hoop, dan moet je alles eens goed op een rijtje zetten. Een goed wapen vinden (verwennen, babbels, goede vriendinnen die je steunen (niet alles naar ventje :-)) en er voor gaan. Maar dat wapen heb je echt wel nodig.
Dikke knuffel, en we blijven je steunen, wat je ook nog gaat doen hé ... dat weet je !
Kathleen

liezeke

Bericht door liezeke » 26 mei 2010, 9:38

heej ladies,

dankje kathleentje, ik was dit weekend me (samen met Matéo) goed beginnen 'settelen' op 'lege handen' en inderdaad cara, je gunt het die zwangeren echt wel, ze leven mee en zijn voorzichtig want ze weten hoe kostbaar een gezond kind krijgen wel niet is.
maar sinds zondag word ik niet meer toegelaten op de site. weet niet waarom maar word geweigerd. heb een mailtje nr webmaster gestuurd maar nog geen antwoord gekregen. hoop dat ik vlug terug op ons plekje van matéo kan.

het gaat hier zachtjes in stijgende lijn maar nog steeds met die vreselijk 'affen'. soms val ik zooooo diep en is er geen ontkomen aan. zondagavond, heel de dag gewerkt op den bouw en 's avonds gaan bbq-en. mijn nichtje en neefje waren er ook en meestal put ik enorm veel energie uit hen. als neefje superentoesiast 'vrolijke vrienden' zingt na twee happen sandwich met 'samali' bvb... maar nu was hij zoooo moe en bang voor 'rare' geluiden dat hij niet 'dierf' slapen en heel hard aant huilen was. en toen brak ik. keihard vallen. bleiten à volonté. gelukkig was ik bij mijn ouders thuis maar wat als zoiets gebeurt op één van de komende feesten, zucht...
en ja, een vriendin om je gevoelens eens los te laten zou leuk zijn al heb ik ook mijn moeder en jullie. maar waar vind je iemand die zo empathisch is voor zo'n verdriet? voor veel mensen lijkt dit zo erg (euh, is het ook;)) dat ze liever op een afstandje blijven omdat ze niet weten wat te doen. mensen zien liever niet te veelt tranen, hé. en willen dat je maar vlug de draad opneemt. en doorgaat. en je bent al vlug mensen aan het informeren van wat je liefst hebt, hoe ze er best mee omgaan. maar ook dat vergt energie. en die is er vaak helemaal niet...

maar soms is die energie er met hopen. dan voel ik me weer helemaal klaar voor die behandelingen. laat maar komen die FM en hormonen;)
gelukkig heb ik een crèmeke van een gynecoloog, echt een schatteke. en een crèmeke van een neuroloog. toffe familie (except mijn schoonouders die het goed bedoelen zunnu). super ventje. lieve poes;)...
ben verdorie goed omringd.
nu ik nog;)

kathleentje: knap dat je zo blijft omgaan met je vriendin. tja, hangt ook af van vriendin tot vriendin, hé.
cara:tomasje is met zijn vriendjes vollop kaarskes aant branden voor een brusje!

liesje

Repelsteeltje

Bericht door Repelsteeltje » 28 mei 2010, 10:06

Liesje,

Een extra knuffel voor een maand moeke zijn...

liezeke

Bericht door liezeke » 28 mei 2010, 13:32

Goh,

moeke liesje is hier weer zo hard aan het bleiten. en niet omdat ze matéo mist (doet ze constant zunnu) maar wel omdat dat zoooo mooi is, repeltje.

doet zo'n deugd dat iemand denkt aan onze matéo zijn eerste vermaanddag. hij is waarschijnlijk nu al keihard aant vieren met zijn sterrevriendjes;))

liesje

kathleenchris

Bericht door kathleenchris » 28 mei 2010, 13:41

Dikke warme knuffel !

Kathleen

Plaats reactie