dreigt 2de miskraam door progesteron?

Plaats reactie
Jlo88
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2014, 11:56

dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door Jlo88 » 4 juli 2014, 12:09

Hallo,

Ik wou hier ook even mijn verhaal doen omdat ik behoorlijk in de put zit en niet goed weet wat gedaan/ gedacht.
Sinds 2012 hebben wij een prachtige gezonde zoon die wij zonder problemen op de wereld hebben gezet.
echter sinds vorig jaar zijn wij bezig voor een 2de kindje. Na 8 maande was ik zwanger maar in week 5 bleek al snel dat mijn bloedwaarden niet goed stonden, de zwangerschap konden wij rekken tot 9 weken om dan een placentaloslating te hebben.
Curettage ondergaan en na 2 maand bleek ik opnieuw zwanger, ben op vandaag dus 5weken en 5 dagen.
Vorige week waren mijn bloedresultaten erg goed en begin deze week opnieuw negatief.
progesteron 6.5 en HCG 436. Onmiddellijk weer Utrogestan bijgekregen en gisteren opnieuw bloed laten controlen ( 2dagen later). waarden zijn gestegen naar 11.65 en 539 HCG.
Allemaal niet spectaculair.
Hoe komt het toch dat ik dit 2 keer na elkaar tegenkomen en bij onze zoon zo een vlekkeloze zwangerschap had.

Kan iemand zich herkennen in mijn verhaal en zijn ervaringen delen?

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door Aria » 6 juli 2014, 9:43

Hoi Jlo,

ik heb zelf 2 miskramen gehad na elkaar en wou je even een hart onder de riem steken.

Bij mij lag het probleem (waarschijnlijk) aan een te traag werkende schildklier, heb je die waarden al laten nakijken?

't Is erg moeilijk om één bepaalde oorzaak vast te pinnen voor (meerdere) miskramen, bij de meeste vrouwen vinden ze er geen, jammer genoeg.

Veel moed en hopelijk komt het alsnog goed met deze zwangerschap! Sowieso veel sterkte!

Liefs,
Aria
Aug `13 *
Okt `13 **
Nov `14 Ons zoontje is geboren. (3,460 kg - 51 cm)
Afbeelding
Mei`16 Ons dochtertje is geboren. (3,450 kg - 51 cm)
Afbeelding

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door nogeenkeer » 7 juli 2014, 8:49

Jlo, ik hoop dat het bij jou nog allemaal goedkomt!!

Hier ook drie miskramen gehad en een bbz en desondanks na eerste miskraam zonder tussenkomst een kerngezonde zoon gekregen. Na de volgende drie misgelopen zwangerschappen extra onderzoeken gekregen en daaruit bleek dat ik een lichte stollingsafwijking heb. Door het innemen van aspirine en utro nog een gezond jongetje gekregen en nu met dezelfde medicatie intussen 22 weken zwanger.

Jlo88
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2014, 11:56

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door Jlo88 » 9 juli 2014, 9:00

@nogeenkeer bedankt voor jouw verhaal.
Ik heb ondertussen dus een tweede miskraam gekregen dit weekend.

Ben onmiddellijk met clomid moeten starten van de gyne. Omdat hij denkt dat mijn eisprong van onvoldoende kwaliteit is om in stand te blijven houden tot 12 weken.
Had jij ook voor dat jouw progesteron dan begon te dalen?

hoe kom je erachter dat je een soort van stollingsafwijking had? Ik vind het vooral vreemd dat wij een perfect gezonde zoon gekregen hebben zonder enige problemen 2 jaar geleden en dat dit nu ineens zo moeilijk loopt.
Vraag me echt af of dit wel de oplossing gaat zijn.

iske
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 maart 2010, 9:25

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door iske » 10 juli 2014, 2:24

Hallo Jlo88

Ook ik heb 2 miskramen na elkaar gekregen nadat ik al 2 gezonde kindjes heb gekregen. Eéntje vorig jaar in juli op 9 weken en nu dit jaar in mei op 10 à 11 weken. Het werd bij mij beschreven als 2x pech (klinkt dan ook weer zo flauwtjes tov het verdriet dat je ervan hebt). Foetusonderzoek wees niets uit. Aangezien wij in behandeling waren bij een fertiliteitsarts ben ik daar ook nog ten rade gegaan of er nog extra onderzoeken gedaan konden worden. Een foto van de baarmoeder kan worden genomen (had ik al ooit gehad) en bloedonderzoeken konden gedaan worden. Het laatste heb ik dus laten doen en ze hebben 7 stalen afgenomen (hormonen, stolling...) die over 2 maanden besproken worden. Inmiddels moet ik ook een soort van asprine nemen en foliumzuur en moet ik opvolgen hoe mijn regels verlopen en dit wordt dan allemaal besproken. Weet niet of het iets gaat opleveren, maar dan hoop ik dat ik ondanks wat het resultaat is ik toch een beetje kan verwerken omdat ik dan ook alles heb laten onderzoeken wat kon. Een erfelijkheidsonderzoek word nl gezien enkel gedaan bij meerdere miskramen na elkaar (minstens 3) als je nog geen gezond kindje hebt gekregen. Dat is toch wat mij verteld werd.

Groetjes

Jlo88
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2014, 11:56

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door Jlo88 » 10 juli 2014, 9:50

Hallo Iske,

hopelijk vinden ze bij jou ook wat de oorzaak is en hopelijk kunnen ze dan snel een behandeling voorschrijven.
Ik begrijp niet hoe het kan een perfecte eerste zwangerschap gehad te hebben en nu ineens 2 miskramen na elkaar door dalend progesteron.
Ik vraag me echt af hoe dit kan.

Ik kan weinig verhalen vinden op het internet over vrouwen die Clomid voorgeschreven kregen na herhaalde miskramen en die wel een regelmatige cyclus hebben.
Ik heb dan ook geen flauw idee of er veel succesvolle zwangerschappen volgen na deze behandeling.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door nogeenkeer » 10 juli 2014, 10:01

Hey Jlo,

spijtig te horen van je miskraam... :(

Mijn progesteron is voor zover ik weet nooit gemeten of opgevolgd (misschien omdat we wel natuurlijk zwanger werden?). Ik heb zelf aangedrongen op onderzoek en snél nadat zwangerschap vijf misliep en ik dus maar één keer van de vijf een zwangerschap had kunnen voldragen. Daaruit bleek dat mijn proteïne S-gehalte (niet iets wat je uit voeding haalt, lichaamseigen stof!) op 58 stond terwijl het tussen 61 minimum en 120 maximum moet liggen. Verschil was dus niet groot, maar wil zeggen dat mijn bloed vrij (of te?) dik is waardoor er te weinig zuurstof naar de baarmoeder gaat om een pas bevrucht eicelletje van zuurstof te voorzien. Hoe onze oudste zoon dat probleemloos is kunnen doorkomen, zal ik nooit weten. Sterk ventje zeker !

Knuf!!!
nogeenkeer.

Jlo88
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2014, 11:56

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door Jlo88 » 10 juli 2014, 16:17

Hey nogeenkeer,

ik ben ook steeds zelf natuurlijk zwanger geworden dus dat is het probleem niet.
Een zwangerschap in stand houden is bij mij blijkbaar een uitdaging.

Uit mijn algemen bloedwaarden bleek dat alles perfect was dus laat ons hopen dat het probleem simpel op te lossen is met deze clomid kuur.
Blijkbaar moet ons zoontje ook een koppig ventje geweest zijn :-) hopelijk hebben we het geluk nog zo eens eentje te hebben.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Re: dreigt 2de miskraam door progesteron?

Bericht door nogeenkeer » 10 juli 2014, 16:24

Ik duim mee voor je Jlo!! Dat je nog eens zo'n mirakelkindje mag krijgen :wink: Veel succes en houd ons op de hoogte!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten