Onzeker na miskraam (stoppen Progynova)

Plaats reactie
Jana F
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 januari 2014, 16:55

Onzeker na miskraam (stoppen Progynova)

Bericht door Jana F » 22 juli 2014, 10:39

Hoi allemaal,

Zoals de titel zegt, voel ik me onzeker...in juni heb ik een vroege miskraam gehad. Dat was jammer genoeg niet de eerste keer. Tussen deze twee miskramen heb ik een dochter gekregen die nu 2 jaar is.

De laatste zwangerschap kwam er na terugplaatsing van een cryo embryo in een kunstmatige cyclus. Die cyclus ben ik begonnen met Progynova. Ik ben de Progynova blijven nemen, maar na de tweede zwangerschapstest (op 5 weken) zeiden ze me dat ik ermee mocht stoppen (dit heb ik 3 x gecheckt). Twee dagen later ben ik beginnen bloeden. De volgende ochtend een goede echo en bloedwaarden, maar dezelfde dag vruchtje verloren.

Ik prent mezelf in dat ik vertrouwen moet hebben in de dokters en daarom heb ik mijn zorgen hierrond (stoppen met Progynova) niet aangekaart tijdens een gesprek met mijn fertiliteitsarts.

Binnenkort volgt een nieuwe terugplaatsing van een cryo...en nu begin ik mij er weer zorgen over te maken...ben ik niet te vroeg gestopt met Progynova? Door de goede echo en bloedwaarde op dezelfde dag als de miskraam ben ik mijn vertrouwen hierin ook wel kwijt.

Ik weet natuurlijk ook wel dat ik het gewoon de volgende keer moet aankaarten en dat zal ik ook doen.
Zijn er vrouwen die hierin iets herkennen? Of gewoon wat raad of moed willen geven?

Bedankt om dit te lezen!
PCO, mk 10 w, dochter °2012 - IVF1 (2014): neg, 1.1 mk 5wk, 1.2 en IVF2: neg, 2.1 mk 7 w, 2.2, IVF3 en 3.1:neg, - Van Middelheim naar Jette IVF 4: neg (voor t eerst geen cryo's) - pauze - spontaan zwanger °25/6/16 zoon

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: Onzeker na miskraam (stoppen Progynova)

Bericht door tita25 » 8 september 2014, 1:01

Dag Jana,

Ik herken zo wat je hier vertelt. In juni heb ik ook een miskraam gehad op 5 weken na een cryo-poging in kunstmatige cyclus. Op de dag van mijn miskraam stonden mijn waarden ook nog perfect. Het vruchtje had ik echter al verloren tegen dat ze een echo konden doen. Ik moest de progynova gewoon aan 3/dag blijven nemen.
Tot nu toe had ik overal gelezen dat vrouwen hier op het forum altijd moesten verhogen van dosis van progynova en utrogestan als ze een positieve test hadden. Ik heb er bij de dokters nooit achter gevraagd omdat ik hen vertrouwde. In jouw geval dat je zo snel moest stoppen heb ik nog nooit gehoord :s Ik heb hopelijk de eerste dagen van oktober terug een cryo-tp. Als het dan positief zou zijn, ga ik zeker vragen om te verhogen.

Als ik jou was zou ik dat gewoon vragen en als ze zeggen dat het niet nodig is gewoon aandringen want dat je al mk gehad hebt. Als patiënt heb je ook nog iets te zeggen ;)
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

Jana F
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 januari 2014, 16:55

Re: Onzeker na miskraam (stoppen Progynova)

Bericht door Jana F » 11 september 2014, 17:08

Dag tita,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al vaker wat van je gelezen en als ik je traject zie, vind ik het jammer dat er geen knuffelsmiley kan hier...
Ik heb ondertussen de vraag aan mijn behandelend arts gesteld en het antwoord was dat er verschillende protocols bestaan en dat het voor mij niet echt nodig was, maar dat het ook geen kwaad kon. Dus als ik wil, mag ik het de volgende keer blijven doornemen...dus je tip om het gewoon te vragen, ga ik waarschijnlijk volgen als de situatie zich nog voordoet.

Ik ben met de miskraam vooral erg geschrokken van het geweld waarmee die kwam, in combinatie met de goede bloedwaarden, maar jammer genoeg ben ik blijkbaar niet alleen.
PCO, mk 10 w, dochter °2012 - IVF1 (2014): neg, 1.1 mk 5wk, 1.2 en IVF2: neg, 2.1 mk 7 w, 2.2, IVF3 en 3.1:neg, - Van Middelheim naar Jette IVF 4: neg (voor t eerst geen cryo's) - pauze - spontaan zwanger °25/6/16 zoon

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten