herhaalde miskramen na behandelingen

miss-sea
Berichten: 10
Lid geworden op: 5 november 2014, 19:23

Re: herhaalde miskramen na behandelingen

Bericht door miss-sea » 8 maart 2015, 20:21

Hoi Blubje,

Bij herhaalde miskramen wordt maar zelden effectief een reden gevonden. Na 7 miskramen (en 1 flinke en gezonde zoon, WOW!) weten ze bij mij ook nog steeds niet hoe het komt.
Ik heb wel alle onderzoeken gedaan die hierboven beschreven worden, dus dat raad ik je sowieso ook aan. Als er inderdaad een reden gevonden wordt, kan die met medicatie misschien verholpen worden. En dan bestaat er een kans dat je zwanger blijft. Hoop alleen niet te hard op "een reden", meestal is het gewoon één groot vraagteken voor de wetenschap.

Het wordt wel gezegd dat vrouwen die veel miskramen (gehad) hebben gewoon te vruchtbaar zijn. Eerlijk gezegd, is dit wel een gedachte die mij (psychisch) helpt. Dat is niet echt een negatieve reden he, mijn baarmoeder kan gewoon niet goed screenen tussen goede en slechte embryo's en geeft gewoon ieder embryo een kans. Hoe nobel :D!

Het is ook normaal dat je relatie onder druk komt te staan. Het is niet niks wat jullie door moeten maken. Dat is voor geen enkel koppel gemakkelijk. Ik hoop dat jullie er samen uit geraken. Ik heb geleerd dat respect voor elkaar - ondanks de imperfectie van het lichaam - in zo'n periode echt heel belangrijk is. Probeer goed te communiceren met elkaar, over wat je doormaakt, en wat het met je doet. Dan vind je misschien toch zaken die je allebei gemeen hebt in jullie verwerking.

Knuffel en veel moed!
Miss-Sea

Miemme
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 oktober 2013, 14:50

Re: herhaalde miskramen na behandelingen

Bericht door Miemme » 13 maart 2015, 13:48

Hi meiden.

Hier deze week te weten gekomen dat ons tweede missed abortion een feit is. Het valt me zeer zwaar, maar als ik zie wat jullie al hebben meegemaakt wil ik niet,klagen. Hier ook een dame met pcos, in ben al tweemaal zwanger geworden via ivf, maar telkens missed abortion op 9 weken. Ik las hier eerder dat vrouwen met pcos meer kans hebben op een miskraam, hoe komt dit?
De moed zakt me een beetje in de schoenen. Ook wij gaan nu onderzoeken laten uitvoeren. Ik probeer zeer realistisch te zijn en te beseffen dat er daar wss niks zal uitkomen.
Hoe vechten jullie je er steeds weer bovenop?
Nov 13: pcos vastgesteld, Dec 13: clomid resistent,Mrt 14: start menopur= overstimulatie, Juni 14:Ivf 1 nt zwanger, Aug 14: cryo nt zwanger,Sept 14:2 cryo's zwanger mk 9 w* (nov '14), Jan 15: 2 cryo's zwanger mk 9w* (mrt '15), Juli15: IVF2 = zwanger

miss-sea
Berichten: 10
Lid geworden op: 5 november 2014, 19:23

Re: herhaalde miskramen na behandelingen

Bericht door miss-sea » 13 maart 2015, 14:02

Hey Miemme,

Wat jammer dat het weer is misgelopen. Veel moed bij je verwerking...
Wat betreft je vraag: "hoe vechten jullie je er steeds weer bovenop": Ik denk dat dit een soort natuurlijk proces is. Dat is iets dat je niet kan forceren. In de 7 jaar dat wij bezig zijn met onze kinderwens, heb ik mij meermaals heel moedeloos gevoeld. Zeker vlak na een miskraam. Je voelt je verloren, leeg, kwaad, jaloers, futloos. Maar die kinderwens komt toch terug heb ik gemerkt. Een paar weken of maanden na de miskraam begint het vaak weer te kriebelen, en langzaam word je weer sterk genoeg voor een volgende poging. Zo is dat bij mij geweest, 7 jaar aan een stuk. Het heeft me wel een flinke zoon opgeleverd. Hij is inmiddels een content ventje van (bijna) 4.
Inmiddels proberen we al bijna 3 jaar voor een tweede kindje, maar dat wil niet lukken. Ik merk dat mijn 'vechtlust' steeds minder wordt, en heb me voorgenomen geen nieuwe IVF meer te doen (heb in principe nog één terugbetaalde poging). Heb wel nog 5 cryo's. Deze worden genetisch onderzocht. Zit er een goed embryo tussen, wordt het geplaatst. Zit er niks tussen, dan stopt het. En dat eindpunt geeft me rust. Het mag onderhand.

Veel liefs en moed,
Miss-Sea

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten