Ons vechtertje

Plaats reactie
Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 29 juli 2015, 13:30

****
Laatst gewijzigd door Nessatje op 2 februari 2016, 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

RuthDF
Berichten: 87
Lid geworden op: 2 april 2013, 13:33

Re: Ons vechtertje

Bericht door RuthDF » 29 juli 2015, 16:20

Liefste Nessatje,

Graag wil ik je hierbij een ongelofelijk hart onder de riem steken.
Mijn verhaal is totaal anders maar kan je misschien wel ergens helpen dat je niet alleen bent met verdriet.
Wij werden vorig jaar zwanger van onze eerste ICSI terugplaatsing in mei. Direct mooie hcg waarde en alle zwangerschapssymptomen waren aanwezig. De echo van 12 weken zag er heel goed uit. 16 weken ook nog altijd goed, hij zat heel goed op schema. 20 weken gingen we voor de full option echo, daar zakt de grond weg onder ons voeten. Hij was gestorven.. De wereld staat inderdaad echt stil, het is shock.. je beseft niet wat er gebeurd..
De donderdag bevallen van een prachtig kereltje met alles erop en eraan. Hij was echter geboren met zijn handje vergroeid aan de navelstreng.. We hebben een week later afscheid genomen en hij ligt op het kerkhof in ons dorp begraven. 2 maanden later wisten we door alle onderzoeken dat hij is gestorven aan amniotic band syndrome. mijn placenta had koorden aangemaakt die zich rond de navelstreng hadden gevormd en zo hadden dichtgesnoerd..
hij heeft mijn vruchtwater als laatste redmiddel gebruikt maar het mocht niet baten.. vandaar dat hij op de laatste echo volledig verkrampt zat.. Dit komt heel zelden voor, brute brute pech maar ja, wij hebben het toch gehad en zijn onze zoon hierdoor verloren. En ja dan begint het pas.. We zijn ondertussen bijna een jaar verder, het gemis blijft, en het verdriet ook. Maar waar je de eerste maanden zegt dat je het niet gaat overleven heb je er na een jaar mee leren leven. We hebben gelukkig al meer goeie dagen maar de minder goede blijven ook. Zeker nu zijn geboortedatum dichter komt en iedereen zwanger is en/of al kindjes heeft. Dan sluit je je automatisch af en leef je met je tweetjes
Wat ik je wil meegeven is dat het hoe dan ook nooit een gemakkelijke keuze zal zijn en dat het een hel wordt de komende maanden maar laat je omringen door je familie, vrienden, psychologen en artsen. Wij zijn ongelofelijk goed bijgestaan bij de geboorte door de vroedvrouw en mijn gynaecologe. daarna heb ik verschillende keren contact gezocht met een psychologe en het helpt, echt wel..
En praten, praten, praten, ook met je partner.. Het is zo belangrijk om het samen te verwerken, doch doe je het elk op jouw manier maar je bent elkaars steun in zo een tijd..
Ik wens je enorm veel sterkte, weet dat ik aan je denk in deze verschrikkelijke tijd.. Niemand maar dan ook niemand zou ooit een baby/kind mogen afgeven maar moeder natuur is soms echt bikkelhard en daar hebben we jammer genoeg niks over te zeggen..
Veel Liefs,
Ruth
Pilstop september 2011
Start MMM : september 2013
4 x IUI: mislukt
ICSI 1.1: Sep* geboren op 20 w
ICSI 1.2 - 1.3: neg
ICSI 1.4: mk
start ICSI 2: sept '15. 2.1: pos.

Ilse1204
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 januari 2014, 18:08

Re: Ons vechtertje

Bericht door Ilse1204 » 29 juli 2015, 23:08

Dag Nessatje

Ook van mij enorm veel sterkte gewenst de komende dagen, weken en wellicht maanden! De keuze die jij moet maken is er een waar niemand voor zou mogen komen te staan. Wij hebben 'gelukkig' die keuze niet moeten maken... maar ik ken wel het verdriet om het verlies van een kindje laat in de zwangerschap: wij verloren in 2012 ons zoontje na 26 weken zwangerschap. Bij ons geen duidelijke reden waarom z'n hartje het begeven heeft, want uit de autopsie bleek het een gezond jongetje te zijn. Wel bleek uit een PROM-test dat ik vruchtwater verloren was... door een hoge vliesscheur waarschijnlijk druppelgewijs en daardoor onopgemerkt. Vreselijk frustrerend uiteraard... Nu... ik weet zelfs niet of de reden waarom je je kindje verliest van belang is... het doet gewoon ongelooflijk veel pijn om datgene waarnaar je meer dan wat ook verlangt te moeten verliezen. Bij ons zal het in oktober 3 jaar geleden zijn dat we de moeilijkste tijd uit ons leven beleefden. Ik kan alleen maar bevestigen wat Ruth je zegt: praten helpt enorm... maar ook schrijven kan dat effect hebben... Ook volgens mij is het enorm belangrijk dat je met je partner veel praat: jullie zullen op verschillende manieren omgaan met jullie verdriet, maar respect voor mekaars manier van rouwen hebben wij als erg belangrijk ervaren. Uit al het verdriet dat we toen gekend hebben, hebben we alleszins voorlopig twee positieve dingen overgehouden: hoe cliché het misschien ook klinkt, onze band is hechter dan hij ooit geweest is... en precies één jaar na de verwachte geboortedatum van ons eerste zoontje kregen we een prachtig kereltje van nu net 1,5 (en z'n kleine broertje is op komst). Ik zou nog altijd graag de klok terugdraaien naar oktober 2012, maar sinds de geboorte van ons zoontje durf ik wel terug zeggen dat ik gelukkig ben... met ons eerste kindje in kleine dingen in onze levens verweven! Ik schrijf dit uiteraard niet om je te zeggen dat je over zo'n pijnlijk verlies gemakkelijk heen geraakt... verre van zelfs... maar, hoe onmogelijk het de eerste weken en maanden ook lijkt, het is wel degelijk mogelijk om je glimlach terug te vinden. Ik heb het zelf een hele tijd niet geloofd... maar kan intussen wel terug zeggen dat als ik lach, dat oprecht en vanuit het hart is. Nessa... ongelooflijk veel sterkte gewenst de komende tijd. De beslissing die jullie moeten nemen is uiteraard hartverscheurend, dus ik zal morgen en de komende dagen zeker aan jullie denken! En Ruth... ook voor jou veel sterkte gewenst in de periode rond de geboortedatum van je zoontje: het zijn en blijven momenten waarop het verdriet terug sterk naar boven komt (of zo ervaar ik het toch, hoewel ook die datum elk jaar net iets 'makkelijker' lijkt te worden... hoewel het nooit meer een 'gewone' of 'makkelijke' datum zal zijn).

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 31 juli 2015, 7:26

****
Laatst gewijzigd door Nessatje op 2 februari 2016, 13:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Elsie79
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 januari 2015, 16:04

Re: Ons vechtertje

Bericht door Elsie79 » 31 juli 2015, 8:32

Veel sterkte !

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Ons vechtertje

Bericht door Valaki » 31 juli 2015, 10:22

Een zeer begrijpelijke maar zo moeilijke beslissing! Enorm veel sterkte!
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

muur
Berichten: 181
Lid geworden op: 7 januari 2014, 19:09

Re: Ons vechtertje

Bericht door muur » 31 juli 2015, 10:29

Dit wil je niet horen hé. Heel moedig van jullie om deze beslissing te nemen. Toen ik hoorde dat Anoa in m'n buik ook aan het vechten was, had ik het daar heel moeilijk mee. Dit wil je niet voor je kindje. Zoals Ruth zegt: praten praten praten. Gyné raadde ook psycholoog aan, maar ik dacht dat het mij zo ook wel ging lukken. Tot hij mij daar bijna letterlijk in haar bureau gezet heeft. Kreeg er bijna geen woord uit & heb daar een uur zitten huilen. Ze heeft ons voorbereid op de bevalling & de begrafenis ter sprake gebracht. Ook de dagen na de keizersnede is ze langs geweest. Anoa blijft deel uitmaken van ons gezin, haar koesterkeitje heeft een centrale plaats & het doet deugd om te zien dat ze voor anderen ook meetelt.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Muriel
1/3/15 welkom O & A*

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ons vechtertje

Bericht door Duupje » 31 juli 2015, 12:57

Hier zijn geen woorden voor...
Veel sterkte in deze moeilijke periode.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Dromer87
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 april 2015, 16:13

Re: Ons vechtertje

Bericht door Dromer87 » 31 juli 2015, 13:22

Ik kan me niet voorstellen hoe je je nu moet voelen.
Heel veel sterkte!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Ons vechtertje

Bericht door Leniemienie » 31 juli 2015, 17:56

Nessatje, ik heb je verhaal de afgelopen weken gevolgd en het is echt hartverscheurend. Heel veel sterkte gewenst in deze zware weken en verdrietige maanden.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Ons vechtertje

Bericht door DVO pixi » 31 juli 2015, 23:11

Geen woorden voor, misschien alleen gevloek en een grote WAAROM?!
ween, huil, schreeuw en neem elkaar vast om niet meer los te laten! Altijd welkom voor een knuffel of huibui hé 'buurmeisje'
Man man man....dit is zooooooo oneerljk
baie fiere moeke
ignis aurum probat

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 1 augustus 2015, 7:43

Zou ons kleintje zo graag in mama's buik houden, veilig en warm ...
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

WeHope
Berichten: 339
Lid geworden op: 6 oktober 2014, 16:55

Re: Ons vechtertje

Bericht door WeHope » 2 augustus 2015, 14:40

Heb hier geen woorden voor. Dit zou niemand mogen meemaken. Moeder natuur kan soms zo hard zijn. Waarom? Nessatje, heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
Feb 2015 ICSI 1. Neg 1.1 mk - ICSI 2: neg. ICSI 2.1. neg. ICSI 2.2. Mk - ICSI 3: neg. ICSI 3.1: positief
Start brusje april 2017
ICSI 3.2: pos/ bbz
ICSI 4: neg. 4.1: neg, 4.2: Neg
ICSI 5: mk
ICSI 6: geen embryo’s
ICSI 7: neg. 7.1:

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Re: Ons vechtertje

Bericht door Summerfeeling » 2 augustus 2015, 16:33

Ook van mij heel veel sterkte! Ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn dit doet. Niemand zou dit mogen meemaken. Zo oneerlijk!
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

RuthDF
Berichten: 87
Lid geworden op: 2 april 2013, 13:33

Re: Ons vechtertje

Bericht door RuthDF » 3 augustus 2015, 11:23

Lieve Nessatje,

Weet dat ik enorm veel aan je denk.. Het is en blijft verschrikkelijk wat moeder natuur kan beslissen.
Hou je ongelofelijk sterk en als je eens wil babbelen of hulp/steun nodig hebt, stuur me een pb.
Ik weet uit ervaring wat het met je doet!

Dikke dikke dikke kussen & knuffels!!

Liefs Ruth
Pilstop september 2011
Start MMM : september 2013
4 x IUI: mislukt
ICSI 1.1: Sep* geboren op 20 w
ICSI 1.2 - 1.3: neg
ICSI 1.4: mk
start ICSI 2: sept '15. 2.1: pos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten