Missed abortion/miskraam op 8 weken

Plaats reactie
Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Missed abortion/miskraam op 8 weken

Bericht door Psyche » 7 september 2015, 10:44

Na 8 weken zwangerschap, op 1 september jongstleden, ontdekten de artsen dat ons vruchtje niet meer leefde (geen hartslag meer). 6 vaginale tabletten Cytotec (misoprostol) ingebracht op zaterdag. We zijn er allebei kapot van :( Toch een sprankeltje hoop : zolang er nog eitjes en eisprongen aanwezig zijn, bestaat de kans dat we toch nog mama en papa mogen worden. Als ik me niet vergis, is de maand waarin de miskraam plaatsvond, een rustmaand. Praktisch vraagje: hoelang moeten we wachten op een nieuwe behandeling? Moeten we de eerste dag van een normale menstruatie afwachten in november of is het al in oktober mogelijk...

LaVieEstBelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 juli 2015, 21:28

Re: Missed abortion/miskraam op 8 weken

Bericht door LaVieEstBelle » 7 september 2015, 19:57

Hoi Psyche. Als het vruchtje vanzelf afkomt zal je waarschijnlijk je behandeling vanaf de eerstvolgende menstruatie kunnen heropstarten. Bij mij (8w) werd het bloedverlies te hevig en moest ik met spoed een curettage krijgen. In dat geval verkiezen ze om 2 cycli tussen te laten. Bij een kennis (9w) bleef het vruchtje zitten, met eveneens een curettage en twee rustmaanden tot gevolg. Hopelijk doet de natuur haar werk, al ondervinden we aan den lijve dat dit soms niet gebeurt. Het "voordeel" van een curettage, is dat je kunt vragen om je vruchtje te laten onderzoeken (chromosomenanalyse), waardoor misschien een verklaring kan gevonden worden voor je miskraam, om eventueel een volgend miskraam te kunnen vermijden. Laten we hopen dat dit niet nodig is. What doesn't kill you makes you stronger. Veel sterkte !
stop pil 2011 - ICSI 1 : geen eicellen ICSI 2 neg 2.1 mk 6w, 2.2 neg, 2.3 neg, ICSI 3 neg, 3.1 mk 8w, 3.2 mk 6w, 3.3 neg, 3.4 neg, 3.5 neg, ICSI 4 mk 5w

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Missed abortion/miskraam op 8 weken

Bericht door Leniemienie » 14 september 2015, 0:28

Psyche, ik heb 2 keer een missed abortion gehad op 8 weken, beide keren is het miskraam opgewekt met cytotec. Ik moest dan de dag nadien op controle, aangezien er nog restjes waren nog eens cytotec opgestoken, dag nadien was alles weg. Ik moest van uzleuven 2 maand de pil nemen, ze hadden dat liever om bms goed te laten opbouwen. Tijdens eerste ms moest ik een controle echo laten doen om zeker te zijn dat alles weg was en bms terug dun was. Ik heb mk gehad begin nov 2012, ik mocht dan eind januari een cryo terug laten plaatsen.Begin augustus 2013 2de mk en toen mocht ik begin oktober terug spuiten voor 4de icsi. Dus ik denk dat je ga moeten wachten tot november maar dat hangt van het fertiliteitscentrum af.
Veel sterkte alvast! En hopelijk lukt het idd de volgende keer!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: Missed abortion/miskraam op 8 weken

Bericht door Psyche » 16 september 2015, 8:49

Hier ook : gisteren zag de dokter op de echo dat er nog restjes zijn achtergebleven, dus vandaag een nieuwe ronde (ellendige) Cytotec :evil: en morgen bloedprik +echo, want zolang mijn HCG-spiegel niet op nul staat en mijn baarmoeder niet schoon is, kan ik geen nieuwe poging beginnen, omdat mijn lichaam nu nog steeds gelooft dat ik zwanger ben. Ze zouden bij mij opnieuw het schema met agonisten toepassen, omdat dit de beste resultaten gaf...

...en heel erg bedankt voor jullie troostende woorden, trouwens xxx

LaVieEstBelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 juli 2015, 21:28

Re: Missed abortion/miskraam op 8 weken

Bericht door LaVieEstBelle » 16 september 2015, 9:20

Bij mijn laatste mk moest ik telkens opnieuw bloed laten prikken om die hcg te controleren. Dat daalde zo traag ! Als ze dan aan de telefoon zeiden : "het is goed hoor, hcg is mooi gedaald", wist ik even niet wat daar zo goed aan was :roll: . Maar vanaf nu dus ogen op een nieuwe poging. Wij gaan eerst op verder onderzoek, en daarna terug ten strijde ... want dat is het ook wel, een strijd. Psyche, het is doorbijten en verder doen. Ik duim voor je !
stop pil 2011 - ICSI 1 : geen eicellen ICSI 2 neg 2.1 mk 6w, 2.2 neg, 2.3 neg, ICSI 3 neg, 3.1 mk 8w, 3.2 mk 6w, 3.3 neg, 3.4 neg, 3.5 neg, ICSI 4 mk 5w

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Missed abortion/miskraam op 8 weken

Bericht door Leniemienie » 16 september 2015, 10:32

Als je al 8 weken was, dan heb je meestal al hoge hcg waarde en dan duurt het idd verschillende weken tegen dat je hcg op 0 staat. Mijn hcg was op 7 weken (week voor slechte echo) 10000. En het duurde beide keren 6 weken vooraleer dit op 0 stond.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: Missed abortion/miskraam op 8 weken

Bericht door Psyche » 5 oktober 2015, 10:33

Ondertussen staat mijn HCG volledig op nul. Vervolg : op dag 2 van mijn volgende ms opnieuw bloed laten prikken. Ik mag dus pas de volgende cyclus herstarten, zegt de dagelijkse patiëntenmonitoring, want mijn lichaam heeft afgezien...toch eens opnieuw zelfinseminatie of natuurlijke weg proberen, je weet maar nooit, maar veel hoop heb ik toch niet dat het op die manier kan lukken...balen, balen :evil:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast