2de MK

Plaats reactie
onzester
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 januari 2016, 14:40

2de MK

Bericht door onzester » 20 januari 2016, 14:58

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een zoontje van 15 maanden.
Voor mijn zoontje heb ik een MK gehad bleek uit mijn bloed. Maar zelf wist ik niet van mijn zws af.

Nu, (14 weken zwanger), moet ik morgen een curretage laten doen. want de baby is overleden. Dit kreeg ik afgelopen maandag te horen. Meer dan een koude douche dat ik kreeg.
Het is zooooo onwerkelijk en moeilijk. Ik draag al aangepaste kledij, heb een buikje en heb al mijn kwalen nog. Hoe kan het dan dat de baby niet meer leeft???? Aankleden en wassen is zo confronterend deze moment. Wetende dat er in die bolle buik een dode baby zit die er morgen uit gehaald word. Ik was zooo fier op mijn bolle buik. En nu doet het zo een pijn als ik de buik zie. Ik zie morgen echt niet zitten. Dat word een helse en emotionele dag.
We moeten een baby afgeven? Waarom? Deed ik iets verkeerd?

Ook vanmorgen was ik gestart met strijken en moest ik mijn positie kleding doen en toen ben ik als een pudding in elkaar gezakt van verdriet.

Hoe ga ik hiermee om???

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: 2de MK

Bericht door pluimke » 20 januari 2016, 20:20

Beste onzester,

Mijn oprechte deelneming voor jouw verlies. Niemand zou zoiets mogen meemaken. Ik heb zelf een kindje verloren na de geboorte, en heb vorig jaar een miskraam gehad op 6.5 weken. Hoe ga je hiermee om? Hele moeilijke vraag. Niemand heeft ons hierop voorbereid. Het voelt heel unfair.

Probeer een manier te vinden om afscheid te nemen van je kindje, een brief of een ritueel... Ik weet niet of je het mag houden na de curetage, of dat het onderzocht wordt. Ik heb zelf het vruchtzakje van mijn miskraam begraven, naast het graf van onze baby. Dat was voor mij een zinvolle manier om afscheid te nemen. Anderen planten een boom of struik ter nagedachtenis van de baby.

Een ding kan ik je wel zeggen, ook al ken ik je niet: je bent sterker dan je zelf denkt. Probeer het dag per dag te nemen, en als een dag te lang lijkt om door te komen, uur per uur. Het verdriet gaat niet meer weg, maar je leert er mee leven. Hopelijk vind je steun bij familie en vrienden.

Ik kan mij goed voorstellen dat het zo onwerkelijk overkomt nu, een bolle buik en toch geen kindje op komst. Wat heb je verkeerd gedaan? Helemaal niets. Bad things happen to good people.

Weet dat jouw kindje alleen maar liefde en geborgenheid heeft gekend tijdens zijn/haar korte bestaan, liefde die jij het gegeven hebt. Het mooiste dat een mama haar kindje kan schenken.

Heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken!
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

onzester
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 januari 2016, 14:40

Re: 2de MK

Bericht door onzester » 22 januari 2016, 9:52

Hey Pluimke,
bedankt voor de reactie.
De curretage is achter de rug. Voor ik geopereerd ben had ik het echt heel zwaar. Wat best normaal is. Eens terug op de kamer was ik angstaanjagend positief en vrolijk. Dit schrikt me best wel af. Ik weet ook niet of dit normaal is.
De baby word nu onderzocht. In mijn bloed leek niks abnormaal te zien te zijn.
Vandaag ben ik nog thuis van het werk en maandag start ik terug.

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: 2de MK

Bericht door pluimke » 24 januari 2016, 21:15

Hallo onzester,

Ik denk dat dat wel normaal is die gevoelens, een soort ontlading eens de curettage, waar je zo tegenop zag, voorbij was. Ik kan mij daar zelf ook wel in herkennen.
Goed dat ze de baby gaan onderzoeken.

Veel goeie moed voor morgen!
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten