Stilte

Plaats reactie
orchideetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2016, 21:27

Stilte

Bericht door orchideetje » 20 mei 2016, 22:15

Ik stopte met de pil. We gaan ervoor, dachten we. 2 maanden later was het al zover. Niet te geloven, zo snel een positieve test. Enkele weken later wat akelig nieuws, 1/64 kans op trisomie 21. Dus we gingen voor de NIPT test, bloedafname en dan 3 weken wachten om te horen of ons baby'tje gezond was of misschien het syndroom van Down had. 2,5 weken later belde de professor zelf vanuit Leuven, alles was in orde, perfect gezond en wilt u het geslacht kennen? Ja zeker, een dochtertje was onderweg. Weer enkele weken later de 20 weken echo. Alles perfect, teentjes geteld, vingertjes, niets op aan te merken. Het was een zalige zwangerschap. We maakten een prachtige babykamer, de living werd gereorganiseerd, een luiertafel, een park,... De suikerbonen stonden klaar, de enveloppen waren geschreven. Ik was uitgeteld voor 25/02/2016. Die dag had ik om 14u een afspraak voor de monitor. Vanaf die datum zou ik elke 3-4 dagen ter controle gaan. De nacht van de 24e op de 25e stampte ze er nog lustig op los. Ik kwam aan in het ziekenhuis en de vroedvrouw sloot me aan op de monitor. Ze keek heel intens en zei dat ze de gyneacologe ging halen, want ze vond de hartslag niet, waarschijnlijk omdat de baby met haar rug tegen mijn buik lag zei ze. " Maak je maar niet ongerust ". De gyneacologe kwam, deed een echo en vroeg me of ik alleen was of een partner had. Ik zei dat mijn man aan het werken was, waarom, is er iets mis? Ja zei ze, het hartje klopt niet meer, je kindje is overleden.
Na die zin herinner ik me vlagen. Woede, tranen, onbegrip, ik heb gegooid met alles wat ik vast kreeg... Ik herinner me niet meer alles van de dagen die volgden. Mijn eigen gyneacologe werd gebeld en was er 3 minuten later al. Ik had al mijn hoop op haar gevestigd. Ik was er zeker van dat zij de hartslag van mijn dochter wel zou vinden. Dom. Ze bevestigde dat ons baby'tje was overleden, dat er al gestold bloed in haar hartje zat. Wat nu? Ik zou op natuurlijke wijze moeten bevallen, werd me verteld. Ik belde mijn man. Het verschrikkelijkste telefoongesprek van mijn leven.
Ik werd ingeleid. Mijn lichaam was er nog niet klaar voor, had nog maar 1 cm opening. 2 dagen later beviel ik pas. Een prachtige dochter. 53 cm, 3,215kg. Geboren en gestorven op 27/02/2016. Begraven op 29/02/2016.

Ik heb een geweldige man, maar voel me toch alleen in mijn verdriet. Ik hoop dat ik hier in contact kan komen met lotgenoten.

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: Stilte

Bericht door HappySnoopy » 21 mei 2016, 11:49

Orchideetje, ik vind geen woorden. Maar, wil toch even laten weten dat ik je verhaal gelezen heb. Het moet verschrikkelijk voor je zijn. Niemand zal ooit kunnen voelen wat jij nu voelt. Jij bent de enige die je dochtertje in je buik hebt voelen bewegen, niemand had die band die jullie 9 maanden lang hebben gehad, jij bent de zorgzame mama geweest die alles voor haar heeft gedaan. En dan plots heeft ze afscheid genomen zonder dat je het wist, zonder dat je haar hebt kunnen helpen. Het moet verschrikkelijk voor je zijn nu. In gedachten ben ik bij jou. Als je zin hebt om hier te schrijven, doe gerust. Ik zal het altijd lezen.

Sass88
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 april 2016, 21:37

Re: Stilte

Bericht door Sass88 » 21 mei 2016, 12:45

Beste orchideetje, ik kan mij heel goed in jouw verhaal en verdriet plaatsen, ik zelf was 19 weken zwanger toen ik bij een normale controle te horen kreeg dat ons meisje niet langer meer in leven was, ik ben bang dat het niet goed is zei de gyn, het hartje klopt niet meer. Verschrikkelijk werkelijk verschrikkelijk als je zoiets te horen krijgt. Ik was met mijn schoonmoeder. En ook ik moest dus mijn vriend via de telefoon op de hoogte stellen wat er aan de hand was en dat die snel moest komen! Zoiets vergeet je je leven lang niet. Ik moest ook ingeleid worden, bij mij was het diezelfde avond op 9-03-2016 nog achter de rug gelukkig! Maar dit zijn dingen wat je je niet kan voorstellen als je besloten hebt om samen voor een kindje te gaan en je zoiets overkomt! En ik begrijp helemaal wat je bedoeld met dat je alle steun van je man krijgt en waarschijnlijk ook familie en vrienden maar dat je je toch alleen erin voelt! Ik heb dat precies hetzelfde en weet niet goed hoe ik daarmee om moet gaan. Het is nu 10 weken geleden gebeurd nog zo vers! Al je toekomst plannen vallen in duigen, je zou samen een kindje krijgen, het is in je buik gaan groeien, je eigen kindje. En nu is er niks meer.. Ontzettend moeilijk om dat te moeten accepteren. Ik hoop dat jij hier wat aan hebt en we er samen over kunnen praten. Veel liefs.
Laatst gewijzigd door Sass88 op 21 mei 2016, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Hope83
Berichten: 122
Lid geworden op: 1 juli 2014, 22:20

Re: Stilte

Bericht door Hope83 » 21 mei 2016, 12:45

Lieve meid, hier zijn geen woorden voor... Kom gerust langs op het forum voor een luisterend oor of een virtuele knuffel zolang je dit nodig hebt. Ik hoop dat je toch wat steun vindt bij je man, want je staat zeker niet alleen in je verdriet. Wel uiten onze mannen dit anders of minder...

Knuf,
V.
32 jaar, sedert begin 2013 in MMM : 4x IUI en 5x IVF : zonder zwangerschap. 09/2015: ECD IVF Spain --- TP 2 blasto's : negatief. -- 02/2016 TP 2 cryo's : positief! 25/10 : welkom kleine lieverd!

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Stilte

Bericht door Muse » 22 mei 2016, 23:14

Hallo Orchideetje,

In de eerste plaats wil ik je mijn oprechte medeleven betuigen in deze onwaarschijnlijk harde tijd. Ikzelf heb het geluk dat ik zoiets als jullie nog nooit zelf heb meegemaakt. Helaas heb ik twee vriendinnen die allebei hun kindje verloren hebben.
Ik weet dat zij allebei veel steun hebben gevonden bij de organisatie 'met lege handen', waar je denk ik ook al wel van zal gehoord hebben. Hier op het forum ben je natuurlijk ook van harte welkom!

Ik wens je zeker heel heel veel sterkte.

pluimke
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 18:31

Re: Stilte

Bericht door pluimke » 24 mei 2016, 22:00

Beste mama orchideetje,

Heel veel sterkte met je verlies. De gevoelens die je beschrijft zijn helaas heel herkenbaar voor mij. In 2013 ben ik een meisje verloren 2 dagen na de geboorte. Ik heb haar nooit mogen vastnemen, ook niet toen ze overleden was. Ze was misvormd maar dat wisten we niet op voorhand. In ons geval was het mijn man die mij het slechte nieuws moest brengen dat ze gestorven was.

"Stilte", de titel van je post. Het huis voelt zo leeg en stil zonder je baby, het lege bedje en de kleertjes die ze nooit zal dragen. Een paar vrienden zijn ons wiegje komen ophalen zodat ik het niet moest zien. Het staat nog steeds ergens te wachten. Ik hoop dat jij ook mensen hebt op wie je kan rekenen, die luisteren naar je verhaal en blijven luisteren, die jouw dochtertje mee levend helpen houden door haar naam te noemen.

Ik leef heel erg met je mee...

Heel veel sterkte
pluimke
Wachten op een wonder sinds 2010. Juni 2012: start MMM.
2013: IVF/ICSI 1 - zwanger maar dochtertje overleden 2 dagen na de geboorte
2014: start ICSI/PGS
2015: ICSI/PGS 3: miskraam
ICSI/PGS poging 7: zwanger, dochtertje geboren in juni 2017. Een wonder!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Stilte

Bericht door Duupje » 25 mei 2016, 9:55

Orchideetje

Ik word helemaal stil van jouw verhaal...
Ik ben op zoek naar woorden die jou kunnen troosten, maar vind ze niet...

Veel sterkte
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

elisabethJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 juli 2016, 18:26

Re: Stilte

Bericht door elisabethJ » 4 juli 2016, 18:35

Hoi Orchidee,

Helaas bevind ik mij in hetzelfde schuitje. Na een goede zwangerschap is het hartje van onze zoon er zes weken geleden met 34 weken zwangerschap ineens mee opgehouden. 3 dagen later is hij geboren, prachtig, helemaal compleet en perfect.

Nu zit ik thuis met een compleet ingerichte babykamer, 100.000 dromen voor een toekomst met hem erbij maar geen baby in mijn buik of in een wiegje. Verschrikkelijk, mijn hart is gebroken, mijn wereld ingestort. Als je er met me over wil praten geef ik je graag mijn e-mailadres.

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Liefs

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Stilte

Bericht door Nessatje » 4 juli 2016, 19:55

elisabethJ schreef:Hoi Orchidee,

Helaas bevind ik mij in hetzelfde schuitje. Na een goede zwangerschap is het hartje van onze zoon er zes weken geleden met 34 weken zwangerschap ineens mee opgehouden. 3 dagen later is hij geboren, prachtig, helemaal compleet en perfect.

Nu zit ik thuis met een compleet ingerichte babykamer, 100.000 dromen voor een toekomst met hem erbij maar geen baby in mijn buik of in een wiegje. Verschrikkelijk, mijn hart is gebroken, mijn wereld ingestort. Als je er met me over wil praten geef ik je graag mijn e-mailadres.

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Liefs
Lieve ElisabethJ,

Zoals het onderwerp zegt: stilte. Stil word ik ervan om je berichtje te lezen. Stil iedere keer als ik ergens lees dat een klein wondertje een sterretje geworden is. Augustus vorig jaar is ons zoontje Mats* stil geboren, na 30 weken zwangerschap. Net zoals jullie zoontje: helemaal af!
Ik lees door je woorden de liefde en trots voor jullie zoontje. Maar ook de hartverscheurende pijn, de leegte die je breekt en de stilte die moordend is. Zoveel dromen die in één ruk worden weg geveegd...
Ik wens je heel veel sterkte om dit verlies te beleven, om een manier te zoeken om verder te gaan met jullie zoontje voor altijd in jullie hart.

Zo oneerlijke, niet te begrijpen of met woorden te omschrijven...
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten