ervaringen curretage?

Plaats reactie
Oliviake82
Berichten: 16
Lid geworden op: 7 januari 2016, 13:09

ervaringen curretage?

Bericht door Oliviake82 » 16 juli 2016, 9:41

Hey allemaal
ben bij de eerste iui ronde zwanger geworden maar helaas tussen de 9 en 10 weken is het hartje gestopt met kloppen, deze week al een eerste maal 6 pilletjes cytotec opgestoken maar vruchtzakje was gisteren nog aanwezig, gisterenmiddag dan 4 en 2 uur later terug 2 pilletjes cytotec opgestoken, wel wat krampen gehad en wat bloedverlies maar weer niet overdreven dus vruchtje is er nog steeds, moet nu maandagochtend om 8u opnieuw op controle en men heeft me gisteren al gezegd dat als het er dan nog is dat men dag curretage gaat doen, ben in behandeling in crg jette, iemand hier ervaring mee? als ik op internet zoek, kom ik op een formulier waar je dan al medicatie van de avond voordien moet nemen en het blijkbaar gewoon lichte verdoving is, de ingreep en terug naar huis, eerlijk gezegd zou ik dit liever via een dagopname zien gebeuren maar ja het is weekend en weet dus totaal van niets, komt er nog eens bij dat het onmogelijk is door partner zn werk dat hij met me meegaat dus ga er alleen naartoe, het zo van niets weten maakt me eigenlijk bang :(

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: ervaringen curretage?

Bericht door HappySnoopy » 16 juli 2016, 12:11

Hey Oliviake, ik heb bij mijn tweede miskraam een curettage laten doen omdat ik snel wilde gaan werken. Ik wou niet zoals de eerste keer afwachten. De eerste keer wou ik ook liever curettage, maar moest dan de dag zelf naar huis en dat vond ik geen optie. Nu ja, bij die tweede miskraam was het ook ochtend opname, namiddag naar huis. Ik wil je niet bang maken maar vond het een verschrikkelijke ervaring. Vooral omdat verpleegkundigen er niet mee om konden en het onderwerp ontvluchtten. Totaal geen emotionele opvang. Ik heb dan naar fertiliteit gebeld en de vroedvrouw daar heeft voor de nodige steun gezorgd. Bij mij was het wel in Gent. Als ik het nog via curettage had laten doen, zou ik vooraf psycholoog of zo vragen zodat er indien nodig toch ondersteuning is.

Bij mijn derde miskraam kon ik twee dagen in het ziekenhuis blijven en is het gelukkig helemaal met cytotec verdwenen. Ik had toen echt de nodige ondersteuning. De gynaecoloog had wel aangegeven dat hij in dien nodig wel curettage zou doen. Ik denk dat het niet goed is als het te lang blijft zitten. Alhoewel, bij mij waren de eerste tekenen dat het mis ging er op week 11 terwijl het vruchtje waarschijnlijk al op week 9 gestorven was.

Ik zou zeker naar ondersteuning vragen.

Beluma
Berichten: 29
Lid geworden op: 3 april 2016, 17:48

Re: ervaringen curretage?

Bericht door Beluma » 18 juli 2016, 17:02

Dag Oliviake,

Spijtig te moeten lezen dat je zwangerschap niet is gelopen zoals je had gehoopt.
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt.
Morgen is het 3 weken geleden dat wij kregen te horen dat ons kindje met 8 weken zwangerschap geen hartactiviteit meer had. We hadden ook nog eens de pech dat we het van een assistent gynaecologe vernamen die alles behalve het nieuws subtiel aanbracht maar op een zeer botte en vervelende manier.

Donderdag is het 3 weken dat ik een curretage heb ondergaan. Omwille van mijn werk wilde ik niet afwachten tot het er op natuurlijke wijze zou uitkomen en de medicatie op vaginale wijze sprak mij niet aan omdat mij werd verteld dat bij deze methode nog geregeld alsnog curretage zou moeten volgen.

De curretage is goed verlopen en een week later bleek tijdens de na-controle dat er gelukkig geen resten zijn overgebleven.
Op de dag van de curretage ben ik heel goed in het zkh opgevangen. Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik hiervoor had gekozen. Mijn man is de hele dag bij mij geweest in het zkh. Als dit voor je man niet haalbaar is, is het mss een idee om je te laten bijstaan door je moeder of iemand anders waar je een goede band mee hebt?
Zelf vond ik het namelijk wel heel fijn dat er iemand bij me was. Natuurlijk niet tijdens de ingreep zelf maar ervoor en erna om je op te vangen. Ik heb volledige narcose gehad wat ik zelf toch wel fijn vond want het is niet iets dat ik bewust zou willen meemaken. Kun je niet vragen aan je gynaecoloog om het via algehele narcose te laten uitvoeren voor moest het nodig zijn?

Tip: neem iets mee voor te lezen, een boek of een tijdschrift. Zorgt voor wat afleiding en vond ik zelf ook fijn om de tijd wat te stillen.

Heel veel sterkte!
* Kinderwens sinds 2014
* 2016 3x IUI. Laatste poging zwanger maar een miskraam met 8 weken
* Rustpauze
* 2018 3x IUI zonder resultaat
* Oktober 2018: IVF/ICSI 1 - wachtweken

Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Re: ervaringen curretage?

Bericht door Lotje1981 » 20 juli 2016, 11:01

Oliviake,

zo jammer dat het niet goed is gegaan :'(
Heb zelf verschillende miskramen en een stilgeboorte gehad en daardoor ook verschillende keren een curettage. Dit was elke keer onder volledige narcose, hoefde niet op voorhand medicatie in te nemen. Enkel nuchter binnenkomen.
Lichamelijk viel het mij allemaal best wel mee.
Heel veel sterkte en dikke knuffel
2013:ICSI 1: mk twins 1.1 Hesse*
2014:ICSI1.2 neg.1.3 ann. 2 mk 2.1 neg 2.2 neg
2015:ICSI 3 neg, 3.1 neg, 3.2 mk 3.3 ann 3.4 mk
2016: ICSI4: zwanger
Afbeelding
https://titato.wordpress.com/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten