al tweemaal misgegaan, wat nu?

Plaats reactie
Grietjeuuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 augustus 2016, 21:38

al tweemaal misgegaan, wat nu?

Bericht door Grietjeuuh » 16 augustus 2016, 22:05

Goeienavond

Ik wil hier mijn verhaal eens kwijt... Vorig jaar in december werd ik zwanger na 9 'natuurlijke' pogingen.
Ik mocht naar de gynaecoloog op 6weken, want ik was een beetje bloed verloren. Ze zag een grote vruchtzak met (bloed?)slierten ofzo... Ik weet het niet meer goed. Als men dit zag, was er meer kans op een miskraam dan normaal.
De groei was ook niet optimaal, men zag wel een hartje kloppen. Dit zag er dus niet goed uit.
We kregen de raad de week erop terug te komen. Wat we vrezen werd toen waar..., het hartje klopte niet meer en de ontwikkeling was niet verder gegaan. Ik was toen 7weken en een paar dagen zwanger. Op 8weken werd ik geopereerd en werd alles uitgehaald. Allé ja alles... op een controleonderzoek zag ze dat nog niet alles weg was. Ik had toen de pech nog eens een curettage te moeten ondergaan. We waren toen weer een paar maanden verder, want ik moest na iedere operatie terug een maand aan de pil....*zucht* :roll: .

Ik dacht na de eerste poging na de pil dat ik zwanger was. Uiteindelijk waren het alleen maar 'ontpilling'symptomen. Daarna had ik ook tweemaal ovulatietesten gebruikt, maar er was geen eisprong te bespeuren.
Komt dit door die curettage, waardoor nog niet alles was hersteld? Geen idee?
Maar dus bij die vijfde poging (met behulp van ovulatietest die wel aangaf dat er een eisprong was) deze maand had ik het gevoel nog voor ik overtijd was, dat ik zwanger was. Eerst nog geen positieve test in mijn handen, maar wel op dag 33. Maar op dag 34 (4weken en 4 dagen) mocht het dus niet zijn, ik had bloedverlies.

Nu vraag ik me af wat ik moet doen?
-Bel ik naar de gynaecologe om een afspraak te maken om te checken of het na een paar weken allemaal weg is? Ik heb wel een afspraak eind september, maar vind dit wel nog lang...
-Zijn er hier vrouwen die ook twee miskramen hebben gehad? Gaat men dan verder met onderzoeken? Of zeggen ze gewoon dat het brute pech is? Ik zou graag verder gaan met onderzoeken, want word volgend jaar 35.

Bij mijn volgende zwangerschap zal ik zoiezo terug bang zijn en niet blij kunnen zijn totdat ik weet dat alles in orde is...

Alvast bedankt voor de reacties.
groeten
Grietjeuuh**

Kate8777
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 augustus 2016, 21:47

Re: al tweemaal misgegaan, wat nu?

Bericht door Kate8777 » 17 augustus 2016, 8:48

Hallo Grietje,

Ik heb ook 2 miskramen gehad. De eerste miskraam was op 6 weken. Ik heb toen eerst bloedverlies gehad. De tweede keer hadden we geen hartslag bij de eerste afspraak op 8 weken. Toen heb ik gekozen voor een curretage. Bij de laatste miskraam vertelde de gynaecoloog mij dat ze normaalgezien pas testen doen na 3 opeenvolgende miskramen. Meestal komt er uit deze testen weinig resultaat vertelde ze mij. Ik heb wel al een dochter van 19 maanden. Deze zwangerschap is prima gegaan. Het is nu we voor een tweede kindje willen gaan dat het niet lukt.

Bij ons was de reden dat het vruchtje waarschijnlijk niet levensvatbaar was en een afwijking had. We hadden pech dat het bij ons 2 keer na mekaar gebeurde. Meer uitleg is daar bij ons niet aan gegeven.

Ik begrijp dat je ongerust bent en als je ongerust bent, zou ik zeker naar de gynaecoloog bellen om te kijken of je je afspraak kan verzetten.

Groetjes

Grietjeuuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 augustus 2016, 21:38

Re: al tweemaal misgegaan, wat nu?

Bericht door Grietjeuuh » 18 augustus 2016, 0:00

Dag Kate!
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb je raad opgevolgd.
Ik heb gebeld en mocht vanavond al naar de gynaecologe. Ze heeft een uitgebreide bloedonderzoek voorgeschreven en voor mijn man en ik ook nog een genetisch onderzoek.
Ik heb het vergeten te vragen, maar vraag me af wat zo'n genetisch onderzoek inhoudt...Dan bedoel ik eigenlijk als ze zien dat we niet 'matchen', of er daar iets aan gedaan kan worden. Als ik er zo aan denk, lijkt het me een rare gedachte...Het is wel eng om te denken dat je geen "match" kan maken en dus nooit samen kinderen kan krijgen...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zoek op internet maar vind hierover niks concreets.

groeten
Grietjeuhh**

ps: Kate, hou je ons op de hoogte van jouw verhaal/updates? :)

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: al tweemaal misgegaan, wat nu?

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 6 november 2016, 6:16

Hoi..

Hier 2 mk gehad, erna na een perfecte zwangerschap mijn zoontje verloren na 38 wkn vlak voor zijn geboorte en erna in 2015 terug 2 mk gehad.. Hir werd enkel eens bloed genomen na de 4 de mk bij mijn man en ik en naar Gent gestuurd..
Niets van gehoord uiteindelijk.. Voor de rest is er bij ons niets van onderzoeken gebeurd geweest (wel een traject van 7 jaar ivf opzitten)
Bij ons zoontje is gewoon bij de bevalling van hem gebleken dat zijn navelstreng (al vanaf 22 wkn zichtbaar maar niets aan gedaan want was normaal volgens gyn) rond zijn nekje zat en zo zou zijn gestikt.. Dus hier ook niets laten onderzoeken (dit was wel onze eigen keuze)

Dus hier bij 4 mk en stilgeboorte enkel een bn gehad, t'is al..

Sterkte
Afbeelding

Afbeelding

Edna
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 april 2013, 16:23

Re: al tweemaal misgegaan, wat nu?

Bericht door Edna » 20 december 2016, 22:14

Dag Grietjeuuh,

Bij mij hebben ze na 2 miskramen extra onderzoeken gedaan. Omdat wij in een vruchtbaarheidstraject zitten hebben ze wel snel gehandeld. Doorgaans krijg je verder onderzoek na 3 miskramen.
Heel vaak levert onderzoek echter niets op. Bij ons was het verdict alleszins dat alles perfect in orde was.

Positief nieuws. Na 2 miskramen hebben we een perfect gezonde dochter gekregen.
De pogingen voor een brusje lopen weer niet van een leien dakje (opnieuw 2 miskramen achter de rug). Maar ik probeer positief te blijven. Het is ons al gelukt om een gezond kindje op de wereld te zetten.

Groetjes
Edna

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten