dit hadden we niet verwacht 2mk

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 15 november 2016, 16:40

We zijn nu ongeveer 2 jaar aan het lopen naar een fertiliteitskliniek
eerste 6 pogingen iui, deze hebben geen resultaat opgebracht dan
2 pick-ups en 3 terugplaatsingen. (ivf/icsi)

De laatste 2 terug plaastingen waren we eindelijk zwanger maar deze zijn alle twee uitgelopen op een miskraam
de eerste was het vruchtzakje veel te groot en is de zwangerschap gestopt op 7 weken, het 2de had een groeiachterstand en is gestopt op 8weken (dit was vorige week). Bij de terugplaatsing zeggen ze telkens de embryo's zijn van prima kwaliteit! en toch loopt het fout. enige uitleg is de leeftijd. tja de klok terugdraaien gaat niet he

We hebben nog 7 bevruchte eicellen (of noemt het cryo's) liggen. echter weten we op dit moment niet of we dit nog eens willen meemaken. en soms denken we dan weer, we laten er volgende keer 2 terugzetten...met risico op een tweeling.

We hebben alleszinds besloten om voor het eindejaar niks meer te ondernemen en na nieuwjaar pas te beslissen of we er nog eens voor gaan. met de feestdagen gaan we een weekje weg om onze zinnen even te verzetten.

Ik zie hoe mijn echtgenote van dit alles afziet en ik kan niks doen, ik kan alleen maar steunen en er trachten er te zijn voor haar, dit is echt hartverscheurend

Het forum brengt wel een beetje troost, in de zin dat ik sommige verhalen lees en denk...wat klagen wij....

thx

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Emmy2 » 17 november 2016, 21:08

.

Edna
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 april 2013, 16:23

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Edna » 20 december 2016, 22:00

Dag Dovil,

Het is inderdaad heel zwaar om miskramen te krijgen na een vruchtbaarheidsbehandeling. Van vreugde en hoop, naar teleurstelling en wanhoop.
Maar blijf erin geloven! Na 2 miskramen (na icsi) hebben wij een gezonde dochter gekregen.

Edna

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 13 januari 2017, 11:41

Dank je Edna voor de bemoedigende woorden

Na de 2de miskraam, november met icsi, hadden we besloten even een rustpauze in te lassen en de feestdagen te genieten van even wat rust en geen geloop naar...

sinds enkel dagen hebben we de volgende poging opgestart, normaal terugplaating ergens rond volgend weekend..

dus we leven weer op hoop :lol:

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 14 april 2017, 10:06

na nog enkele pogingen ivf, die op niets hebben uitgedraaid, zijn we nu 5 weken zwanger, we zijn heel ongerust maar ook weer heel blij, we leven op hoop....

morgen terug bloedcontrole ...

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 26 april 2017, 16:53

Gisteren zijn we voor een eeste inwendige echo geweest en alles ziet er prima uit, vandaag hadden we de uitslag van het bloed en alles loopt goed deze keer...nu hopen dat het zo blijft, we leven allesinds op hoop :P

mss moet deze topic verplaatst worden want nu na 6 inseminaties en 6 ivf pogingen (waarvan 2 mikramen) zijn we hoopvol en op de goeie weg... gaat het dan toch lukken !!!

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Angelika » 4 mei 2017, 16:13

Een voorzichtige proficiat met de zwangerschap!

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 17 mei 2017, 12:57

maandag zijn we bij onze Eigen gynaecoloog geweest ipv in de fertiliteitskliniek, een eerst echo op 10 weken. armjes en beentjes allemaal in orde, de nekplooi was voor dat ogenblik goed (dit kan nog veranderen maar waarschijnlijk niet)

nu de nipt test nog...het gaat dus de goede richting uit ! hopen dat deze goed is

ik blijf nog even schrijven in de hoop dat ik toch iemand hiermee een hart onder de riem kan steken

zelf dachten we na onze 2de miskraam dat het nooit zou lukken en nu.... :D

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 6 juni 2017, 10:15

vrijdag zijn we terug naar de gyne geweest en hebben te horen gekregen dat de nipt test positief is, we zijn alle twee gebroken en radeloos, 14/6 vruchtwaterpunctie, ook al is het een heel Klein kansje toch blijven we hopen,..
schedeltje, neusje, rug, nekplooi, alles is perfect behalve die verdomde nipttest :(

Edna
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 april 2013, 16:23

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Edna » 28 juni 2017, 15:34

Wat een verschrikkelijk nieuws :-(
Veel sterkte!

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 3 juli 2017, 16:56

inmiddels is het bevestigd, ons kindje had het syndroom van Down en een zware hartafwijking. we hebben de moeilijkse keuze van ons leven moeten maken . op 22/6 is de zwangerschap afgebroken :( ik weet niet of we nu nog terug pogingen gaan ondernemen...tijd brengt raad.... dit is hartverscheurend. :( :( :(

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Sloebertje » 3 juli 2017, 20:22

Dovil, ik lees net jullie verhaal. Wat vreselijk.
Neem nu nog geen beslissingen hé, jullie zijn volop aan het rouwen. Maar ik kan me voorstellen dat jullie gebroken zijn.
Ik wens jullie veel sterkte toe.
Dikke knuffel.

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 5 juli 2017, 12:57

dank u voor het medeleven Sloebertje

we hebben ons voorgenomen om voorlopig geen beslissingen te nemen aangaande terug opnieuw proberen of niet. nu even alles proberen te plaatsen en tijdens de zomer even proberen te genieten

nadien zien we weer wel, dit najaar of einde van het jaar ....

Dovil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 november 2016, 14:58

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Dovil » 13 juli 2018, 15:46

Om iedereen even een hart onder de riem te steken wil ik toch nog even iets toevoegen

Na 2 miskramen en een zwangerschapsonderbreken op 15 weken omdat het kindje ziek was, hebben we een tijdjes een rustpauze en bezinningsmoment ingelast met het idee dat we mss nooit meer zouden er terug aan beginnen

Enkele weken geleden dan toch de behandeling terug aangevat met de moet in de schoenen en vandaag kunnen we zeggen dat we 15 weken zwanger zijn van een 'gezonde' dochter.

En nu hopen dat de rest van de zwangerschap goed verloopt

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: dit hadden we niet verwacht 2mk

Bericht door Yvonne1983 » 15 juli 2018, 11:04

Gefeliciteerd Dovil nog 2 maanden en je dochter is levensvatbaar. En dan wilje haar vast nog wel wat langer in je buik houden maar een hele dikke proficiat!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten