Miskraam?

Plaats reactie
Nieke88
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 december 2016, 23:53

Miskraam?

Bericht door Nieke88 » 15 december 2016, 0:25

Na een ICSI traject van bijna 2 jaar eindelijk een bevruchte eicel kunnen terugplaatsen. Tot onze grote vreugde ook zwanger, op 21/11 eerste bloedname, hcg = 300.
Volgende afspraak was pas bij 7 weken zwangerschap voor een eerste echo. 12/12 de langverwachte echo, maar deze draaide helemaal niet uit zoals verwacht... Het embryo had maar de grootte van een zwangerschap van 6 weken, perfect mogelijk zei de verloskundige, aan uw bloed zien we voldoende. Bloed genomen, deze namiddag bellen we.
Nog geen 15 minuten later waren we al onderweg naar huis, niet goed beseffen wat er juist allemaal gezegd is...
Pas in de late avond telefoon gehad dat de analyse niet goed was uitgevoerd dat we morgen meer nieuws zouden krijgen.
Volgende dag lieten ze dan weten dat hcg = 11.000 was, mijn vraag was "is dit dan goed?", kunnen we niet zeggen mevrouw, kom morgen voor echo nog eens langs.
Na nog een slapeloze nacht, echo. Na nog geen 10 min waren we weer buiten, echo was nog hetzelfde dan 2 dagen terug. Ik moest gewoon stoppen met de ustrogestan en wachten tot ik een bloeding kreeg. Als de bloeding gedaan was kon ik terug komen voor een echo.

Nu voelen we ons toch wat aan ons lot overgelaten... Wanneer zal de bloeding beginnen? Wat als die niet begint?
Ik heb maar naar mijn gynaecoloog gebeld maar die krijgt jammer genoeg geen info door van het ziekenhuis. Met die info wist hij niet veel, hij vroeg echo's maar die heb ik niet gekregen dus hij stelde ook voor om week of 2 te wachten.

Dus nu moet ik gewoon wachten tot een miskraam? Maar ondertussen wel nog met de nodige zwangetschapskwaaltjes. Echt een vreselijk tijd staat ons te wachten en dit met de feestdagen...

Nog iemand die heeft moeten wachten op een spontaan miskraam? Want via het ziekenhuis krijg ik geen info :( ...

Veel liefs,

Nieke

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: Miskraam?

Bericht door Angelika » 15 december 2016, 10:57

Hier gisteren het bericht gekregen dat hcg aan het dalen is en nu dus ook aan het wachten op spontaan miskraam :(

Nieke88
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 december 2016, 23:53

Re: Miskraam?

Bericht door Nieke88 » 15 december 2016, 20:54

Alvast heel veel sterkte! :(
Mijn hcg is maar 1 keer getest dus geen idee of die gedaald is.
Ik vraag mij af hoelang dat kan duren, dat wachten.. Wij vertrekken met de feestdagen 2 weken naar mijn man zijn familie in Wallonië en heb niet veel zin, moest er iets zijn om daar naar de dokter te gaan :(
Het wachten valt mij het zwaarste..

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Miskraam?

Bericht door Kimmie01 » 16 december 2016, 11:38

Nieke, waarom ga je niet gewoon bij je huisdokter voor nog een bloedafname? Dan weet je of het stijgt of niet. Normaal moet HCG waardes om de 2 dagen verdubbeld zijn.
Als je weinig info krijgt van gynaecoloog of ziekenhuis zou ik het zo proberen om toch al iets meer teweten te komen.
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Nieke88
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 december 2016, 23:53

Re: Miskraam?

Bericht door Nieke88 » 16 december 2016, 14:24

Kimmie01 schreef:Nieke, waarom ga je niet gewoon bij je huisdokter voor nog een bloedafname? Dan weet je of het stijgt of niet. Normaal moet HCG waardes om de 2 dagen verdubbeld zijn.
Als je weinig info krijgt van gynaecoloog of ziekenhuis zou ik het zo proberen om toch al iets meer teweten te komen.
Heb je tip opgevolgd en de dokter stuurt mij door naar het Medina labo voor een test. Mijn huisdokter is wel wat op zijn tenen getrapt omdat hij mijn dossier niet mag inzien van de fertiliteitsziekenhuis... We veranderen van fertiliteitsziekenhuis wegens veel problemen maar blijkt niet zo simpel als er ingevroren embryo's zijn...

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Miskraam?

Bericht door Kimmie01 » 21 december 2016, 20:02

En? Weet je al iets meer ondertussen?
Bij welke fertiliteitskliniek zit je juist? Snap niet wwaarom je eigen huisdokter je dossier niet mag inzien.
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Nieke88
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 december 2016, 23:53

Re: Miskraam?

Bericht door Nieke88 » 26 december 2016, 10:02

Kimmie01 schreef:En? Weet je al iets meer ondertussen?
Bij welke fertiliteitskliniek zit je juist? Snap niet wwaarom je eigen huisdokter je dossier niet mag inzien.
Na lang aandringen heb ik een voorlopig verslag gekregen van de echo's zodat ik wat informatie kon krijgen bij mijn gynaecoloog. (Als ik mijn dossier wil inkijken moet dit via mail met handtekeningen van beide partners e.d.). Het viel wel op dat het een "voorlopig verslag" was, het stond vol fouten, datums waren niet correct, duur zwangerschap was compleet fout, echo 1 was er embryo, echo 2 was die plots verdwenen... Met de brief wist de gynaecoloog niets meer dus heeft die zelf een echo gedaan: lege vruchtzak. Momenteel aan het wachten op spontaan miskraam. Indien het wachten (mentaal) te zwaar werd, heb ik medicatie gekregen voor het op te wekken. Niet zo leuk tijdens de feestdagen, maar we proberen positief te blijven :)

Ctje14
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 december 2016, 14:18

Re: Miskraam?

Bericht door Ctje14 » 29 december 2016, 14:35

Hallo, eerst en vooral veel sterkte. Ik volg al efkes mee maar nog niet de moed gehad om te reageren. Mss helpt dit wat om te verwerken. Wij zijn al efkes bezig eindelijk zwanger via ivf bloedwaarden goed. Super gelukkig en dan komt het verdict bij de volgende bloedafname bloedwaarden niet goed meer er is een miskraam op komst. Het wachten leek een eeuwigheid te duren maar is dan toch van zelf op gang gekomen. Dan probeer je uiteindelijk terug positief te bekijken. Dan komt me vriendin vertellen dat ze al 3 maanden zwanger is maar het niet durfde zeggen. Wereld stort terug in. Idd niet leuk tijdens de feestdagen. Grtz
2014 gestopt pil
Dec 2015 start IUI 4 mislukte pogingen
Jan 2016 start IVF 1ste poging mislukt
Nov 2016 cryo, zwanger, miskraam
Feb 2017 2de poging mislukt, geen cryo
Mei 2017 3de poging, 2tp: ZWANGER
Zoontje ❤ geboren 10 januari 2018

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Miskraam?

Bericht door Kimmie01 » 3 januari 2017, 11:31

Nieke88 schreef:
Kimmie01 schreef:En? Weet je al iets meer ondertussen?
Bij welke fertiliteitskliniek zit je juist? Snap niet wwaarom je eigen huisdokter je dossier niet mag inzien.
Na lang aandringen heb ik een voorlopig verslag gekregen van de echo's zodat ik wat informatie kon krijgen bij mijn gynaecoloog. (Als ik mijn dossier wil inkijken moet dit via mail met handtekeningen van beide partners e.d.). Het viel wel op dat het een "voorlopig verslag" was, het stond vol fouten, datums waren niet correct, duur zwangerschap was compleet fout, echo 1 was er embryo, echo 2 was die plots verdwenen... Met de brief wist de gynaecoloog niets meer dus heeft die zelf een echo gedaan: lege vruchtzak. Momenteel aan het wachten op spontaan miskraam. Indien het wachten (mentaal) te zwaar werd, heb ik medicatie gekregen voor het op te wekken. Niet zo leuk tijdens de feestdagen, maar we proberen positief te blijven :)
Veel sterkte!! :( Ik hoop voor jou dat het nieuwe jaar je meer geluk mag brengen!
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten