2 miskramen en nu?

Plaats reactie
Tiara
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2017, 4:52

2 miskramen en nu?

Bericht door Tiara » 29 mei 2017, 5:41

Hoi iedereen,
Ik ben sinds enkele jaar samen met een man die 2 kinderen heeft. Hij is 2 keer verrast door zijn ex iedere keer hij uit elkaar wou was ze zwanger. Nu heeft ze deze per ongeluk zwanger zijn verder gezet bij haar vriend wat ze op het moment heeft. Ze was na 3 maanden samen zwanger en op 3 maanden wou ze abortus plegen omdat het weer een jongen was. Nu is ze voor de 4de keer weer met haar uitleg "per ongeluk" zwanger. Toevallig nadat ze via mn stiefkinderen te horen kreeg dat ik zwanger was. Als ik mn curretage na een miskraam nog maar net 2 dagen achter de rug had kwamen zemet de blijde boodchap: mama is terug zwanger, ze zegt dat het per ongeluk was..
Mijn man en ik zijn reeds 2 jaar bezig met ivf. Er is namelijk door mijn schoonmoeder ontdekt geweest dat ze met het BRCA gen zitten. We hebben samen de keuze gemaakt om via ivf gezonde kinderen te maken. Ondertussenhebben we er een mislukte poging, een miskraam op 5 weken en een miskraam op 13 weken en 4 dagen achter de rug. De laatste miskraam kan ik nog altijd niet verwerken. Ik twijfel zelfs zo hard als ik wel nog kinderen wil.. mijn man probeert zijn uiterste best te doen om mij te begrijpen maar het is moeilijk te aanvaarden hij heeft zijn uiteindelijke kinderwens al.. al wou hij het niet met die vrouw of op die manier. Ik heb het gevoel dat ik niet weet hoe ik het moet verwerken. Ik ween nog vaak als ik alleen ben, ik droom over het eerste hartslag en daarop volgend de echo van ons levenloze baby. Ik kan geen zwangere vrouwen zien of pasgeboren baby's. Al gun ik het iedereen ik draai mezelf iedere keer om. Onbewust maar toch ben ik er mezelf bewust van.. ik ben ook enorm aangekomen met alle hormonen. Welgeteld 13kg. Mijn man wil absoluut kinderen met mij. Ik weet niet waar ik mijn motivatie moet terug vinden. Ik weet niet hoeveel miskramen ik wel aankan. Ik heb al van hoe tiener ik was gezegd 'ik wil een jonge mama worden nog voor mijn 25ste' ik word er nu 29. Al is dit nog jong, het voelt voor mij alsof het hier stopt. Ik weet niet als ik, als plusmama of als de vrouw die voor haar man zijn kinderen zorgt, verder kan. Onze relatie is goed en heel sterk en ik kan me geen betere man voorstellen. Maar deze gemenge gevoelens blijven aan mij vreten. Het maakt me ongelukkig. We wonen voorlopig bij mijn ouders en de babykamer is al geïnstalleerd in onze kamer, langs mij.. ik heb al laten vallen dat mijn man alles moet verkopen.

Iemand met dezelfde gevoelens of iemand raad?

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: 2 miskramen en nu?

Bericht door tengeltje » 10 juli 2017, 17:52

ik kan je enkel een hart onder de riem steken en zeggen dat je niet nu al mag opgeven!
zat mensen hebben 1-2-.... miskramen.
veel meer dan je denkt.
maar meestal wordt daar niet over gesproken,wat ik doodzonde vindt,als erover gesproken zou worden,zouden heel wat mensen het beter kunnen plaatsen,om bv te weten dat buurvrouw a ook 2 miskramen had alvoor hun eerste kindje er was,en kennis b er eentje had en tussen de kinderen nog een.
zo'n dingen geven hoop en helpe om het te plaatsen.

hier is het lijstje als volgt:
-1 pril miskraam(5 weken)
-gezonde zoon(is nu bijna 5)
-miskraam op 16 weken
-gezonde dochter(is nu 2.5j)
-miskraam op 6 weken
-miskraam op 7 weken
-miskraam op 5 weken
-miskraam op 12 weken
-miskraam op 16 weken
en nu durf ik heel voorzichtig zeggen dat ik een week over tijd ben.
heel bewust wil ik geen test of eender wat meer doen voor ik 11 weken ben.
ik weet nu bv wel heel zeker dat ik terug pril zwanger ben(ben altijd enorm ziek,dus dan snap je heel vlug dat je lichaam weer zwanger is,als je overtijd bent).

natuurlijk hoop ik nu op een gezond kindje.
maar ik hou er nog steeds rekening mee dat het nog eens fout kan gaan.
de gyn vertelde bv laatst tegen me dat een mevrouw 2 gezonde zoontjes had,ze wilden nog een 3de kindje.
heeft 3 miskramen na elkaar gehad op 16 weken.
helemaal binnenstebuiten gekeerd,niets gevonden die de oorzaak kon zijn hiervoor.
na die 3 late miskramen,uiteindelijk een gezond 3de kindje gehad.

een op de 5 zwangerschappen lopen mis.
dat is enorm veel eingelijk.

dus laat je daardoor niet ontmoedigen!
de aanhouder wint!
daar moet je ingeloven!
daar moeten we allemaal in geloven!
want de meeste mensen op dit forum lopen tegen geen makkelijke kinderwens aan.
ik veronderstel dat je sowieso ook wel een kinderwens hebt?
uiteindelijk heb je dan geen opties.
enkel je wens voor ogen houden en ervoor gaan.
bij de pakken blijven neerzitten is gewoon geen optie,daar win je niets mee,want anders ga je jezelf altijd blijven verwijten dat je niet vol nieuwe moed verder geprobeerd hebt.

je bent al 2x zwanger geworden,dus dat lukt.
de natuur is soms raar(bv bij mijn miskramen is ook nooit een reden gevonden),maar toch geloof ik erin dat er een reden is waarom het fout loopt.
dus sta je op en ga je verder.
en ook jou zal het geluk uiteindelijk wel gegund worden!blijf erin geloven!

Shirley30
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 februari 2018, 18:29

Re: 2 miskramen en nu?

Bericht door Shirley30 » 20 februari 2018, 19:42

Ik ben hier nieuw
Hier ook kans op miskraam ik ben bloedverlies niet veel maar toch ben zes weken zwanger en ben al twee maanden zeker bloedverlies soms bruinverlies soms roze soms ook weer niets ale voor paar uur niets en ben ook pijn aan mijn onderbuik net of mijn maandstonden gaan door komen en dat is al twee maand zo sorry Dak het vraag maar hoe meer je dan je een miskraam bent of zal krijgen hoop dat er mij iemand kan helpen

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: 2 miskramen en nu?

Bericht door Deborah88 » 24 februari 2018, 11:15

Shirley30 schreef:
20 februari 2018, 19:42
Ik ben hier nieuw
Hier ook kans op miskraam ik ben bloedverlies niet veel maar toch ben zes weken zwanger en ben al twee maanden zeker bloedverlies soms bruinverlies soms roze soms ook weer niets ale voor paar uur niets en ben ook pijn aan mijn onderbuik net of mijn maandstonden gaan door komen en dat is al twee maand zo sorry Dak het vraag maar hoe meer je dan je een miskraam bent of zal krijgen hoop dat er mij iemand kan helpen

Hey weet je al iets meer? Ik duim voor je.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten