Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Plaats reactie
LientjeD
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 april 2018, 10:21

Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door LientjeD » 11 april 2018, 10:37

Mijn erg lange verhaal, in 2008 werd ik spontaan zwanger van een tweeling. Hier kwam ik met ongeveer 6 weken achter. Met 7 weken kreeg ik krampen en steken en mocht dus meteen naar het ziekenhuis voor een echo. Daar zagen ze dus dat het een tweeling was maar dat de vruchtzakjes 5 weken waren en geen 7. Moest de week erop terug komen en daar werd helaas bevestigd dat ze met 5 weken waren gestopt met groeien. Nog 2 weken gewacht maar ze kwamen niet vanzelf dus heb met bijna 10 weken een curettage gehad.

Daarna lukte het niet meer om zwanger te worden. In 2010 2x een IUI gehad die beide op niks uit liepen.

in 2012 hebben we 2x ICSI gedaan die 2 keer geslaagd waren maar uiteindelijk in miskramen eindigde 1x met 6.5 week en 1x met 7 weken. Daarna hadden we eigenlijk de moed opgegeven.

Tot vorige week ik er eigenlijk per toeval achter kwam dat ik weer spontaan zwanger ben.
Urine test 10 iu/L positief een dag later bloedtest gedaan, erg lage waarde van 18 hcg. Dokter zei me al dat het niet in orde was. Nu heb ik een vrij lange cyclus en als ik uitga van wanneer ik mijn eisprong gevoeld heb had ik een cyclus van 33 dagen. Ik was op dat moment dus nog geen 4 weken.

Afgelopen maandag opnieuw laten meten en toen was de waarde 19 hcg. Mijn huisarts vertelde me dat dit echt geen goede waardes zijn en dat ik deze week een miskraam kan verwachten. Ik heb die middag nog wel een test gedaan van 25 iu/L en die gaf positief :?

Nu is het zo dat ondanks die lage waarde ik nog steeds dezelfde symptomen heb, erg pijnlijke tepels , kleine steekje in de baarmoeder, soms een beetje ongi gevoel, vlaagjes van misselijkheid. Ik begin nu toch erg te twijfelen.
Als ik mijn eigen berekening erop los laat...

6 maart begon mijn laatste menstruatie
24ste heb ik mijn eisprong gevoeld

Ik zit dus nu pas op ongeveer 16 dagen na mijn eisprong is zoiets als 2 dagen overtijd.
Ik begin echt te twijfelen of de dokter het misschien fout heeft, geen bloed gehad niks en alle symptonen zijn nog aanwezig. Onzekerheid is killing op het moment.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door Yvonne1983 » 11 april 2018, 10:40

LientjeD je HcG waarde zou moeten verdubbelen elke 2 a 3 dagen, dus ik vrees ervoor dat het inderdaad mis zal gaan, maar mijn duimen zal ik overuren laten draaien voor je. Heel veel sterkte met de onzekerheid en hopelijk gaat alles goedkomen.

LientjeD
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 april 2018, 10:21

Re: Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door LientjeD » 27 april 2018, 10:24

16 april heb ik dus opnieuw bloed laten trekken en kreeg de uitslag HCG 280 wat volgens mijn huisarts prima zou passen bij een zwangerschap van 5 weken. Inmiddels heb ik dus nog steeds geen bloeding gehad en heb nog steeds symptomen. Aanstaande maandag heb ik een echo. Dan zou ik 7w1d moeten zijn. Hopelijk zien we dan een kloppend hartje.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door irisbloem » 3 mei 2018, 18:11

LientjeD schreef:
1 januari 1970, 1:00
16 april heb ik dus opnieuw bloed laten trekken en kreeg de uitslag HCG 280 wat volgens mijn huisarts prima zou passen bij een zwangerschap van 5 weken. Inmiddels heb ik dus nog steeds geen bloeding gehad en heb nog steeds symptomen. Aanstaande maandag heb ik een echo. Dan zou ik 7w1d moeten zijn. Hopelijk zien we dan een kloppend hartje.
Ik hoop dat alles positief is uitgedraaid voor jou en je goed zwanger bent.

LientjeD
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 april 2018, 10:21

Re: Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door LientjeD » 6 mei 2018, 11:22

Afgelopen maandag eerste echo gehad. Het hartje klopte :D op de echo was ik 6w4d. Terug gerekend hebben ze dus op 3 weken het eerste bloed getrokken. Ik ben nu 7w3d. 17 mei 2de echo.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door Yvonne1983 » 6 mei 2018, 13:59

Oooh wat een goed nieuws. Zo vroeg bloed trekken verklaart natuurlijk waarom er nauwelijks stijging was ik wens je een fijne zwangerschap en een gezond kindje!!

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door Jido » 9 mei 2018, 13:27

Wauw LientjeD, dit maakt me nu eens zo gelukkig om te verhaal lezen. :D
Na zo'n lijdensweg is het u echt wel super hard gegund!!
Geniet met volle teugen van dit immense geluk!! :D :D :D
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

LientjeD
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 april 2018, 10:21

Re: Dokter zegt aankomende miskraam, ik twijfel

Bericht door LientjeD » 11 mei 2018, 20:46

Dank jullie wel. Ik ben ook inmens gelukkig. Ben nu 8w1d. Aankomende donderdag weer een echo dan ben ik 9weken.

Zo zie je maar weer dat je naar je lichaam moet luisteren. Ik voelde van binnen dat de dokter het fout had. Ik heb het afgehouden om een miskraam op te wekken met medicatie. Ik heb nog een bloedtest gevraagd en heb hem gekregen met een goed resultaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten