Trage hcg stijging en hevige menstruatiekrampen

Plaats reactie
Lau22
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juni 2018, 16:30

Trage hcg stijging en hevige menstruatiekrampen

Bericht door Lau22 » 26 juni 2018, 16:35

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje(althans dat hoop ik toch). Kleine schets van mijn verhaal:
Paar weken terug clearblue: positief 1-2weken. Super gelukkig! Dit was de vrijdag. De maandag bloedverlies (het was veel voor klein beetje te noemen) daarna controlz bij gynae die zei dat mijn lichaam het vanzelf aan het oplossen was. Dat als ik niet had getest dit nooit ging geweten hebben. Ik moest mijn hcg waarden opvolgen zodat die niet meer zouden stijgen. Toen 29. Nu zijn gingen de waarden als volgt met min 2-3 dagen tussen
29-98-142-262-360 ik zou ongeveer 6 weken zijn. Wat dus veel te weinig is. Maar toch geven ze niet op en is de kans op positieve afloop. De gynae denkt eerder aan bbz. Maar zelf heb ik er geen goede hoop meer op. Nu heb ik zelfs zodanig veel last van hevige menstruatie pijn. Maar geen bloedverlies. Ik kom zot van ongeduld. Pieker heel de nacht en onzekerheid. Ik hoop gewoon op een verhaal zoals mij... Hopelijk is er iemand met hetzelfde verhaal of gelijkaardig, want ik weet het niet meer.

Lau22
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juni 2018, 16:30

Re: Trage hcg stijging en hevige menstruatiekrampen

Bericht door Lau22 » 26 juni 2018, 17:26

Hopelijk iemand die meer weet? :( positief nieuws of negatief maakt niet uit...

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Trage hcg stijging en hevige menstruatiekrampen

Bericht door Yvonne1983 » 27 juni 2018, 8:02

Lau ik kan je alleen mijn verhaal zeggen ik begon met hcg van in de 60 (4w) en die steeg goed (meestal willen ze het niet zeggen), maar sinds 3w5 had ik licht bloedverlies zoals je schrijft niet veel maar toch wel bloed. Ze zeiden mij bloed is meestal geen goed teken, maar toch ging het tot en met de echo van 9 weken goed. Bij 11w3 had ik opeens veel meer bloedverlies en bleek het vruchtje geen hartslag meer te hebben. Ik heb geen last van krampen gehad en het vruchtje is bij mij vanzelf gekomen dat geeft de grootste kans om daarna weer zwanger te raken als het misgaat.
Ik hoop van harte dat het bij jou goed blijft gaan, maar als je bloedverlies hebt is de kans dat het goed blijft gaan toch 50% dus het kan echt wel goed gaan. Sterkte met het bange afwachten wanneer heb je een eerste echo?

Amberle
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juni 2018, 15:43

Re: Trage hcg stijging en hevige menstruatiekrampen

Bericht door Amberle » 27 juni 2018, 8:12

Dag Lau,

Het kan ind twee richtingen opgaan.

ik ben in totaal 4x zwanger geweest:
- de eerste had ik nergens last van geen bloedverlies geen krampen,.. niks.. toch bleek op 16 weken dat er geen hartslag meer was
- de tweede zwangerschap ging al mis op 6 weken. Ineens uit het niks hevig bloedverlies. Het was te vroeg om iets te zien op de echo, maar na een week via een bloedtest vastgesteld dat het effectief een MK was.
- de derde zwangerschap was dramatisch op 6 weken bloedverlies (elke dag een beetje) gepaard met hevige krampen. Ik vertrok toen net voor 4 weken op vakantie en had echt geen zin om in het buitenland naar een ziekenhuis te gaan. Dus ik besloot de MK maar gewoon af te wachten. 4 weken van bloedverlies, een keer zelf zo erg dat het langs mijn benen naar beneden liep en zware krampen en pijn. Toen ik terug kwam van vakantie toch maar op op controle om te zien of de MK volledig was geweest en wat bleek, ik was nog steeds zwanger. Ik heb toen tot week 20 bloed verloren en zware krampen gehad en toch ben ik bevallen van een gezonde zoon.
- de vierde zwangerschap was ok tot 8 weken. Toen ineens licht bloedverlies gedurende een aantal dagen. Na 5 dagen zwaar bloedverlies en naar spoed gegaan. Daar bleek er een grote bloedprop te zitten, maar met het vruchtje was alles nog ok. Een week later was er geen hartslag meer.

Ik wil maar aangeven dat het echt twee richtingen op kan. Het menselijk lichaam is echt iets heel bizar. Ik hoop echt met je mee dat het goed komt! En wens je veel goede moed met het (lange) wachten. Probeer zeker om het rustig aan te doen en geen zware dingen te heffen. Best ook geen gemeenschap als je bloed verliest, want dat verhoogt de kans op infecties...(maar ik veronderstel dat je arts je dat wel heeft verteld)

Mijn gynaecoloog zei me de laatste keer dat ze steeds proberen om een uitleg te geven, maar ze gaf ook toe dat het vaak gokken is. Dat ze "zo vaak" geen antwoord hebben en maar iets zeggen omdat de patient zo graag een uitleg wil.
Sommige zwangerschappen lijken echt fout te gaan en eindigen in een wondertje andere gaan volgens het boekje en lopen toch fout af...
  • 04/15: kinderwens
    11/15: MK na 16 weken
    04/16: MK na 6 weken
    03/17: geboorte van mijn zoontje
    06/18: MK na 9 weken

    Huidig: herstel na curettage, wachten op eerste keer ongesteld...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten