vruchtbaarheidsproblemen en sterrenkindje

Plaats reactie
ponytje
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 februari 2013, 19:30

vruchtbaarheidsproblemen en sterrenkindje

Bericht door ponytje » 17 december 2018, 20:05

hallo,

In 2011 beslissen we als koppel dat we klaar zijn voor een nieuw hoofdstuk, een baby! Wat we niet wisten is dat dit voor ons een ganse weg zou zijn om af te leggen.
Ik stop dus met de pil en natuurlijk blijven de maandstonden uit, Wat ben ik zwanger??? ons eerste gedacht...NIET DUS...
Na een bezoek aan de gynaecoloog, start met clomid enzo, dit eindigt al snel met inseminaties en zelfs veranderen van gynaecoloog omdat mijn eerste gynaecoloog mij voorbereide voor IUI en dan leuk vertelde dat hij dat weekend niet werkte, wij nog maar eens gewoon moesten proberen, maar de week ervoor had hij wel gezegd dat we nooit op gewone manier zwanger zouden geraken....TRAANTJES

Bij andere gynaecoloog deden we verder met IUI, maar wel met wat andere medicatie, hup ik was zwanger...JOEPIE het kan toch, tot 3x toe was ik zwanger, maar eindigde dit in een vroeg miskraam. 1x moest ik hiervan curretage ondergaan. Tot de overgang naar IVF er kwam. Eerste poging helft IVF en helft ICSI, was niet zo succesvol, 1 eitje teruggeplaatst en geen resultaat. Poging 2 volledig ICSI (3 eitjes over) en met de eerste terugplaatsing werden we beloond met een prachtige zoon: MARCEL! Dit na 4jaar proberen!

De andere twee eitjes werden in de vriezer gestoken om die na 2jaar te ontdooien voor een brusje voor Marcel, eitje 1 overleefde de ontdooiing niet, eitje twee was geen succes. Op naar de 3e poging ICSI, deze was een succes! 19 eitjes, dus wat overgestimuleerd, geen terugplaatsing, maar wel 14 eitjes voor de diepvriezer!!! Na 3 terugplaatsingen van deze nieuwe ICSI (en 1.5jaar verder) een nieuwe beloning, een zwangerschap, na 37w redelijk op ons gemak te zijn en een goede zwangerschap plots het nieuws: jullie baby is gestorven in de buik, Maurice zal stil geboren worden....waar hebben we dit aan verdiend???
Hoe is dit kunnen gebeuren? Na wat onderzoeken zagen ze dat er een te grote waarde foetaal bloed in mijn bloed aanwezig was, wat wil dit zeggen? Maurice is waarschijnlijk doodgebloed in mij, door een klein scheurtje van een adertje nabij de placenta. Hoe is dit kunnen gebeuren? Zoiets gebeurd vaak bij een accident of een hevige stoot of klap in de buik, maar dit heb ik niet gehad. Het kan, heel uitzonderlijk, spontaan voorvallen, net zoals bij mij dus...Anders was Maurice een gezonde baby, we wachten nu wel nog enkele genetische testen af, maar uit andere testen is nog niets gebleken. Onze gynaecoloog en huisarts heeft dit nog nooit in haar carrière meegemaakt, ik vroeg mij nu af of er hier toch mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt? Want natuurlijk is de wens er nog en die wens is groter dan de angst voor een 6e zwangerschap en een 3e levende baby. Zou ik een vergrote kans hebben om dit opnieuw mee te maken? De gynaecoloog zegt, niet meer of een andere vrouw. Maar de huisarts begon nu toch van een soort placentaloslating, maar als je kijkt naar placentaloslating hoor je meestal vaginale bloedingen (dit had ik niet) en inderdaad verhoogde kans bij een volgende zwangerschap. Mijn stolling werd vroeger al getest en was goed, maar met deze situatie wil de gynaecoloog dit toch nog eens opnieuw testen. Al denkt ze dat dit hetzelfde resultaat zal geven aangezien we al een gezonde zoon hebben rondlopen.

Is er iemand die mij kan helpen of die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt?

Alvast bedankt...

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: vruchtbaarheidsproblemen en sterrenkindje

Bericht door tengeltje » 23 maart 2019, 20:24

hallo,

jammer dat er nog niemand reageerde en je topic is ook al niet meer de jongste.

vreselijk lijkt het me,zo dicht bij het einde,toch nog je hoop en droom op die baby op te moeten geven.....

gelijkaardig is veel gezegd,maar hier ook met moed in de schoenen en niet wetende of ik nogmaals moet proberen voor een kindje of mijn hoop en droom beter opberg en tevreden moet zijn met wat we wel hebben...

hier 3 gezonde kindjes, en gisteren is mijn 11de zwangerschap opnieuw geëindigd in een miskraam(19 weken).

ook hier vind men geen reden.
telkens opnieuw stopt plots het hartje met kloppen,totaal onverklaarbaar en geen oorzaak te vinden.
toch is er dus wel kans dat het lukt,want we hebben een prachtige zoon en twee dito dochters rondlopen(ze zijn 6, 4.5 en 1j).

maar toch vraagt het op alle vlak zoveel energie om terug aan het hele traject te beginnen,en als je dan weet dat het al zo vaak misging en de kans ook gewoon reeel is dat het nog eens fout gaat,dan is het vooruitzicht alles behalve de roze wolk waar je 9 maand kan opzitten,maar eer een donkere wolk die 9m vol onzekerheid en angst met zich meedraagt en dat is verdorie een stresserende en moeilijke pil waar je door heen moet als je toch beslist om het terug een kans te geven.

dus op dat vlak snap ik volledig wat je doormaakt,welk onzeker en moeilijk gevoel je erbij hebt.

zelf ben ik er nu totaal niet uit of ik het voor bekeken hou,ergens zou me dat mss rust geven,maar aan de andere kant ook mss spijt dat ik de hoop op de 4de kindje opgegeven heb....

veel sterkte en wijsheid gewenst en als je beslist om er terug voor te gaan,dan hoop ik dat je vlug zwanger raakt en het deze keer opnieuw goed mag aflopen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten