HCG sterk gedaald maar geen groeiachterstand

Plaats reactie
nathaliejonas
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 november 2019, 12:53

HCG sterk gedaald maar geen groeiachterstand

Bericht door nathaliejonas » 16 november 2019, 13:02

Hoi,
Ben hier nieuw en zit al onmiddelijk met een vraag.
Ik ben momenteel 7w4d zwanger, wegens al 7 miskramen en molazwangerschap gehad te hebben volgt huisarts mij wekelijks op tot ik bij de gyneacoloog terecht kan voor mijn eerste termijnecho op 25 november. Nu gisteren weer bloed laten prikken en mijn hcgc is gezakt van 19600 naar 11000. Meestal wil dit zeggen aankomende miskraam. Gyneacoloog van wacht opgebeld en mocht vanmorgen langs voor controle omdat ik geen bloedverlies heb en ook geen buikpijn.
Op de echo was alles normaal, foetus is 7w4d dus geen groei achterstand en hartje klopt mooi. Nergens geen afwijkingen te zien. Ze kan geen verklaring geven voor de sterk gedaalde hcg waarden maar ze kan ook niet garanderen dat volgende week de zwangerschap ook nog goed zit. Wie heeft dit al meegemaakt?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: HCG sterk gedaald maar geen groeiachterstand

Bericht door mich75 » 16 november 2019, 13:34

Zelf nog niet meegemaakt, maar wel al enkele keren gelezen van een hcg daling na bloeding. Is wel goed gekomen en het vermoeden was dat er 2 vruchtjes waren waarvan eentje verloren is en daardoor het hcg gezakt is.

Misschien had jij ook 2 vruchtjes en is er sprake van een vanishing twin. Ik weet niet of het mogelijk is dat de waarde fout is, moest het 110000 ipv 11000 dan is het perfect normaal.

Als het niet 1 van bovenstaande dingen is dan is het jammer genoeg waarschijnlijk een mk. Best nog eens een bn om te zien welke richting het uitgaat.

Succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten