Miskraam

Plaats reactie
Joyce1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2020, 18:27

Miskraam

Bericht door Joyce1987 » 24 mei 2020, 18:34

Hey iedereen,
Ik heb een curettage gehad van een tweeling op 4/05. De hartjes klopten niet meer. Volgens gynae mag ik nog niet zwanger worden, moet wachten op de volgende menstruatie en dan pas terug beginnen.
Ik heb dit weekend een zwangerschapstest gedaan en ben volgens m’n lichaam nog volop zwanger. Volgens mij kan ik dan niet zwanger worden zolang dat hormoon zo hoog is of ben ik hierin mis?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Miskraam

Bericht door mich75 » 24 mei 2020, 22:13

Na een miskraam of curretage moet het hcg nog zakken, soms gaat dit snel, bij anderen kan dit weken duren.
De meeste zwangerschapstesten zijn positief vanaf 25, dus je kan nog heel lang positief testen omdat je van een hoge waarde komt en bij een tweeling is die doorgaans nog hoger.

Aan de andere kant zou men sneller zwanger geraken vlak na een miskraam, dus het kan wel, maar het is beter om je lichaam even rust te geven.

Het beste wat je kan doen is een bloedafname om je hcg te bepalen en een week later nog eentje en dan zal je wel weten hoe het zit.

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: Miskraam

Bericht door Fie1992 » 25 mei 2020, 8:55

Hey Joyce,

Het klopt dat je inderdaad moet wachten tot het hcg-level weer op nul staat...

Ik wou je vooral veel sterkte toewensen bij het verlies van jouw kindjes. Het moet ongelooflijk veel pijn doen :( . Zoek troost en ventileer hier op het forum als je daar nood aan hebt! Je bent niet alleen!

Groeten,
Fie
❤ feb 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten