Lage HCG waarde

Plaats reactie
Test
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 september 2020, 10:32

Lage HCG waarde

Bericht door Test » 3 september 2020, 10:48

Hoi hoi,

Ik had een voorgevoel vorige week en teste donderdag met een vroege test en jawel een zeer licht streepje.
Ik was nog niet super blij want ik weet dat veel van die vroege detecties nog mis kunnen lopen. Ik ben dan ook iemand die het niet los kan laten en ik teste de zaterdag en zondag nog eens. Dan met een gewone test, maar nog steeds een zeer dun streepje.

Ik ben beginnen opzoeken en las dat een lage hcg waarde niet per se een slecht teken is. Ik begon blijer te worden.
Maandag was mijn NOD (denk ik want ik heb onregelmatige cycli, maar dat was 2 weken na ovulatie) en toen had ik via een digitale test de uitslag "zwanger 1-2 weken". Dat kon kloppen want ik was op de kop 4w toen. De volgende dag kon ik al bloed laten trekken en gisteren belde de huisarts met het nieuws dat ik zwanger ben maar dat ik wel een heel lage waarde heb, namelijk hcg 22. Ik vroeg of dat kwaad kon en ze zei dat we het misschien best over een week nog eens controleren. Maandag is mijn vervolgafspraak, maandagavond weet ik het resultaat.

Gisteren nog eens een test gedaan en het bleef een licht streepje. Er ondertussen ook veel over gelezen en ik vrees dat mijn waarde niet aan het stijgen is.
Geen idee wat ik hiermee wil bereiken. Ik voel me mentaal gebroken, ik weet niet of ik mag hopen of me moet voorbereiden op het ergste.. Maar die onzekerheid kan ik niet mee overweg.
Heeft iemand een gelijkaardig verhaal? Die ofwel positief ofwel negatief afliep?

Vorige vrijdag had ik het idee dat ik meer moest plassen en ik heb ook het gevoel dat mijn borstel weer iets voller zijn. Maar voor de rest heb ik niets van symptomen, ook het plassen is niet meer van toepassing. Maar ik heb ook geen bloedverlies.

Groetjes,
een overbezorgde overdenkende tester..

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Lage HCG waarde

Bericht door irisbloem » 5 september 2020, 12:01

Beste,

Ik heb reeds 2 keer zo'n lage beginwaarde gehad en beide keren is dit rond de 6 weken uitgedraaid op een miskraam, helaas. De eerste keer spontaan, de tweede keer beslisten de dokters dat ik met mijn medicatie moest stoppen (want zwangerschap in kunstmatige cyclus) omdat mijn hcg waarde niet voldoende steeg. Het kan goed komen maar de kansen zijn erg klein. Ik hoop voor jou dat het anders is dan bij mij maar wil jou toch voorbereiden op negatief nieuws. Ik ben er 2 keer het hart van in geweest, ik weet hoe moeilijk het is en hoe pijnlijk. Veel sterkte!

Poppetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 oktober 2020, 11:57

Re: Lage HCG waarde

Bericht door Poppetje » 3 oktober 2020, 17:23

Hallo

Wie is er na 3 miskukte pogingen van een embryo toch zwanger geworden?
Ik heb 2 diepvries en 1 vers.
Ik slik nu vitamine dus hopelijk gaat het nu lukken
Duimen maae

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten