1% kans om zwanger te geraken

Plaats reactie
Yoke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 augustus 2022, 17:10

1% kans om zwanger te geraken

Bericht door Yoke » 3 september 2022, 11:42

Hey iedereen,

Tijdens het vervolggesprek heb ik gehoord van mijn gynaecoloog dat ze me 1% kans geeft om zwanger te geraken. Dat was nadat dat ik het nieuws gekregen had dat er geen enkele eicel goed genoeg was om te herplaatsen of te bewaren tot een volgende cyclus.
Ik ben een beetje ten einde raad, dat is bedroevend laag, maar de enige uitleg dat ik krijg is "Dat zal je leeftijd zijn". Klopt, ik ben niet meer van de jongste. Ik ben nu 45 jaar, maar hoor van nog andere vrouwen die wel zwanger zijn geraakt die ouder zijn dan mij.
Aan de ene kant denk ik; ik heb het geprobeerd en het is me niet gegund. Maar aan de andere kant, heb ik zoiets van ... Nee, ik wil een kind! Nu heb ik uiteindelijk een partner waar ik dit gevoel bij heb en wil de strijd nog niet opgeven.
Wat zouden jullie doen? Zouden jullie die 1% willen waarmaken? Of ben ik compleet naïef?

Dikke knuffel

Yoke

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 1% kans om zwanger te geraken

Bericht door mich75 » 3 september 2022, 14:34

Beste Yoke,

Dit is natuurlijk niet het nieuws dat je wil horen, maar de kansen op een zwangerschap als je 45 bent zijn sowieso al laag en gebeuren eerder bij dames die al kinderen hebben.
Als er bij jou al geen goede embryo's ontstaan dan krijg je zelfs geen kans om zwanger te geraken.

Je kan uiteraard nog een poging doen en hopen dat er wel een terugplaatsing mogelijk is.

In België moet een punctie gebeuren voor je 46e verjaardag, dus heel veel tijd heb je niet meer.

Zelf hebben we beslist om op eiceldonatie over te stappen op aanraden van mijn fertiliteitsarts. Ik was toen 43 en al mijn terugbetaalde pogingen waren opgebruikt en had toen nog 5-10% kans op een zwangerschap.

Voor mij was proberen niet voldoende, ik wou een 2e kindje en ecd was hopelijk de oplossing. Ook hier kan een punctie maar tot de dag voor je 46 wordt, een terugplaatsing kan tot de dag voor je 48 wordt.

Ik ben mama geworden op mijn 41, ik ben er nu 47, heb 4 kindjes en wil graag volgend jaar nog voor nummertje 5 proberen.

Veel succes en hopelijk krijg je een kindje waar je zo naar verlangt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten