Eindelijk zwanger en dan een miskraam

K&T
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 januari 2009, 13:10

Bericht door K&T » 20 januari 2009, 13:34

Hier net hetzelfde verhaal;
Na 2 jaar natuurlijk proberen eindelijk zwanger.
Heel lang gewacht met het kopen van een test omdat mijn vriendin wel meermaals lang overtijd kan zijn en dan plots die zaterdagnamiddag ZWANGER. Je begint al zelf eens te tellen en plannen te maken.
Zo snel mogelijk naar de gynaecoloog en ja een 2 a 3 maanden zwanger maar voor de zekerheid een bloedstaal die dag en 1 na het weekend zodat ze precies konden zien hoe oud het vruchtje was.
2de bloedstaal wees op een miskraam...
Dat is nu 6 maanden geleden wat wil zeggen dat we misschien nu ouders geweest waren of bijna waren.
Sindsdien nog enkele testen ondergaan (endocrinoloog)
maar niets wees tot nu toe op een probleem.
Bang afwachten dus op het volgende bezoek/gesprek met de gynaecoloog.

K&T
Laatst gewijzigd door K&T op 4 februari 2009, 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.

stekeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 januari 2009, 21:41

miskraam dec 2008

Bericht door stekeltje » 20 januari 2009, 22:02

hallo
ook wij hebben een zware periode achter de rug na 5 jaar en 9 ivf behanelingen
waren we in nov zwanger via eiceldonatie maar na 7 weken ging het mis .
nu na een gesprek met de gyno werd ons verteld dat we beter konden gaan voor embryodonatie
omdat ik een spierziekte heb gehad in mijn jeugd en medicatie heb gehad wat invloed had op mijn vruchtbaarheid .
blijkt dat het zaad van mijn man door zijn diabetisch
ook niet echt super is in een later stadium
we moeten proberen het een plaatsje tegeven maar het is best zwaar
gr stekeltje

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Miskraam op 12 weken.. vruchtje 10 weken oud..

Bericht door moppie 1974 » 9 april 2010, 21:54

he allemaal,

na 3 jaar proberen zwanger te geraken (6 x iui en 1e ivf) waren we zwanger.. gisteren gingen we op 12 weken echo en kregen een serieuze klap.. ons kindje was blijkbaar gestopt met groeien op 10 weken.. onze wereld stortte in elkaar..vorige echo was het nog zo fel aan het bewegen en nu niets meer.. wat heb ik fout gedaan? je zoekt naar zoveel oplossingen van je vragen maar ze blijven onopgelost..
Vandaag al naar ziekenhuis moeten komen voor curretage.. nu voel ik me zo verloren zo leeg.. nu is er echt niets meer.. wilde dit precies niet afgeven.. wilde het bij me houden.. wat nu? ik wil echt nog hopen maar kan het op de moment echt niet.. voel me precies een mislukkeling.. allemaal zo onrechtvaardig precies..
Ons kindje is ook weggedaan voor genetisch onderzoek.. zat een vliesje rond en daar zat vlocht tussen.. wil ook wel weten wat er fout is gelopen.. Mss is het goed dat moeder natuur deze keuze heeft gemaakt.. wat moet je nog denken??

hoop hier mijn hartje een beetje te kunnen luchten en iets terug te horen van iemand...

Liefs moppie

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 9 april 2010, 22:54

Lieve moppie,

Ik heb de hele dag aan je gedacht...
Je weet me wel te vinden he, ik ben er voor je als je dat wil.

Knuf,

Noa09

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 10 april 2010, 11:03

he lieve noa,

ja we weten mekander wel te vinden he.. je zit soms nog met zoveel vragen en er komt geen antwoord. voel me zo raar.. heb schrik om ooit helemaal opnieuw te moeten beginnen maar als je dan de verhalen leest van vele meisjes hier wat die al hebben meegemaakt dan geeft je dat terug een beetje hoop.. maar op de moment kan ik dit allemaal nog niet plaatsen.. zoals het zoontje van mijn ventje gisteren nog zei.. waarom? waarom moet dat ons nu gebeuren? het manneke is 9 jaar en zit ook al met zoveel vragen.. en je weet als volwassene met jezelf geen blijf..

dike knuffel moppie xxx

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 10 april 2010, 11:15

Lieve Moppie,
ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is en wat je nu moet doormaken! Ik begrijp helemaal dat je dit kleintje niet wil afgeven. Je hebt er nu gewoon recht op om te rouwen, verdriet te hebben, boos te zijn, bang te zijn voor de toekomst, zoveel vragen te hebben, ... Laat je emoties er maar zijn, ze dienen tot iets. En als het wat gezakt is, zal je je vragen kunnen stellen.
Een antwoord dat ik je al wel kan geven: jij hebt helemaal niets verkeerd gedaan! De natuur besliste er anders over en dat had jij niet in de hand.
Ik wens je heel veel sterkte en mensen om je heen die je een beetje mee kunnen dragen in dit verdriet!
En als je het nodig hebt om over eender wat iets te vertellen, kom maar af!

Dikke knuffel,
Kimzie

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 15 april 2010, 7:57

weet je..

het leven gaat gewoon verder, iedereen gaat gewoon naar zijn werk, de wereld draait gewoon verder en dat kan precies sosm niet..
Wij hebben wel verdriet hoor.. maar aan de andere kant is het goed dat je er niet steeds bij moet stil staan want dan werd ik gek denk..

heb wel verschrikkelijk veel last van mijn buik.. buikpijn.. nam eerst dafalgan maar ben overgestapt naar ibuprofen..

Sommige momenten komt alles weer op en dan komen ook de traantjes heel fel.. zal dat kleine ding toch altijd blijven missen terwijl je er totaal nog geen beeld van hebt maar toch..
Gisteren was ik met mijn zusje naar de winkel(jbc) stond er in de winkel een oma met een heel klein babietje rond te uppelen.. het kleintje huilde verschrikkelijk.. en waar ik ook ging in de winkel die stond precies altijd daar waar ik ging.. de tranen stonden in mij ogen.. oooh ik kon dit precies niet verdragen.. ik zei nog tegen mijn zus.. dit wil ik dus ook he.. en we hadden een kleintje. zo confronterend dan..

elke dag kijk ik naar de echo en dan denk ik, ik mag niet opgeven dat had ons kleine ding ook niet gewillen..

dikke knuffel xxx moppie xxx

camille
Berichten: 403
Lid geworden op: 22 juli 2008, 20:48

Bericht door camille » 17 april 2010, 23:05

Na 5 icsi pogingen eindelijk zwanger en dan maandag (7 weken)een slag in je gezicht een miskraam,ik was er kapot van en voel mij nog niet optimaal,vandaag hevige buikpijn hopelijk komt het vruchtje snel mee met de maandstonden!Maandag terug voor bloedafname om te kijken als hcg mooi zakt.

Moppie voor jou ook veel sterkte!

Camille

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 20 april 2010, 14:21

he camille,

hoe gaat het met je meid? doet pijn om iets te verliezen wat je zo graag in je handen zou willen houden he.. weet het meid.. en vele mensen zeggen allemaal wel wat troostende woorden maar de pijn binnen in je hartje voel jijzelf alleen.. heb het nog steeds wel eens moeilijk hoor maar we moeten door maar vergeten doe je en mag je ook niet.. probeer het een plaatsje te geven en heel veel met je partner praten..
en die traantjes laat die maar vloeien hoor.. niet opkroppen..
doen ze bij jou geen curretage..
meid héél veel sterkte
dikke knuffel moppie

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 20 april 2010, 17:20

Dikke knuffel allemaal !!

Het is soms zo oneerlijk. Even mogen dromen en dan moeten afgeven. Het was zo kort en de buitenwereld heeft het nooit echt geweten.
En ja soms moet ik echt eens slikken, beseffen dat ik normaal gezien nu ook met een mooi rond buikje had moeten rondlopen. Het lijkt zo onreëel, zo onwerkelijk ... en toch mis ik m'n schatten, de gemiste kansen en het is fysiek terug uit een dal kruipen. De wereld draait wel terug met ons hoor, maar door de voorbije jaren is het toch niet meer zoals vroeger.

Heel veel liefs
Kathleen

camille
Berichten: 403
Lid geworden op: 22 juli 2008, 20:48

Bericht door camille » 23 april 2010, 9:06

Hey Moppie en Kathleen,

Bedankt voor jullie lieve en steunende woordjes,het doet deugd dat je even je hartje kan luchten bij mensen die je begrijpen want sommige mensen zouden beter eens 2 maal nadenken voor ze iets zeggen bv.ik heb ook een miskraam gehad,is toch niet zo erg heb nu 2 gezonde kinderen(op natuurlijke wijze).
Maandag terug voor bloedafname,hcg toch al gezakt naar 1309 hopelijk staat het snel terug op nul!
Heb nog veel lichamelijke klachten,hoofdpijn ,rugpijn en slaap toch zo onrustig!
Moppie gaat het een beetje met jou?
Groetjes,
Camille

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 23 april 2010, 10:34

he meiden,

ja het gaat.. op en af he.. de ene dag al beter dan de andere.. ook nog vaak traantjes maar dat zal nog wel lang zo zijn denk.. je blijft toch iets heel sterks missen he..
gisteren terug geweest nr gynocoloog voor echo (controle) en dat deed toch raar om daar zo te liggen en nr het scherm te kijken en niets te zien.. had nog last van de buik en dachten mss een infectie.. maar alles is in orde maar moet wel de antibiotica waar ik mee gestart was opnemen.. nu wachten op de ms he.. is allemaal zo kl*te..

hb gisteren ook bij de gynocoloog de laatste echo gevraagd die genoemen is toen eze zag dat ons kindje niet meer leefde.. doet zo raar om deze echo te bekijken he.. hoe raar het ook klinkt en het kan ook niet maar ik zie er echt een mooi lachend snuitje in en dat heeft me echt een mooi zacht gevoel gegeven.. mss een beetje rust?? weet het niet..

we blijven hopen he.. ooit zal onze tijd ook wel eens komen zeker he meiden.. we moeten elkaar blijven steunen op positieve berichten.. samen zijn we sterk..

allemaal veel sterkte en tot hoors
liefs moppie
xxx

Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

Bericht door Prins22 » 27 april 2010, 18:08

Dag Moppie, ik ken jou nog van op het najaar-forum en moet helaas ook aansluiten bij dit trieste onderwerp.
Mijn verhaal is gelijkaardig, vanmorgen 13 weken-echo en ik zag meteen dat het vruchtje niet meer bewoog. Blijkbaar is het op 9w gestopt met groeien en daarna gestorven. Heb nog geen bloedingen gehad, moet vanavond medicatie nemen die het afdrijven zal versnellen.
Het lijkt me akelig, maar ik zag een curettage niet direct zitten.
Volgende week moet ik op controle en als alles dan nog niet weg is, volgt er toch nog een curettage.

Het leven is niet altijd mild...

Heb vandaag wel al telefoon gehad van een meelevende collega en ik moet zeggen dat het deugd deed te weten dat er aan je gedacht wordt.

Sterkte voor iedereen die mee in een rouwprocesje zit...

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 27 april 2010, 21:11

he prins22

ja wat zijn de juiste woorden he meid.. dit is een oh zo grote pijn die je nu voelt.. zo een grote klap in je gezicht.. voel zo met je mee.. verschrikkelijk is het.. ik heb nog geregeld de echootjes vast van ons sterretje.. zie er echt een gezichtje in en het lacht naar me en dat doet me telkens weer goed.. het enige dat ons nu een beetje recht houdt is dat de natuur dit niet zomaar beslist.. branden ook altijd een kaarsje bij ons sterretje.. had ook hier op dvo een meisje leren kennen en heeft me heel veel steun gegeven..

als ik jou verhaal hier lees zou ik je echt een knuffel willen geven.. laat de traantjes maar hard vloeien hoor. heb ook heel veel gehuild en erover gebabbeld.. was voor ons echt al ons kindje, voor vele is dit raar en onbegrijpelijk maar het is wel zo.. geef jezelf genoeg tijd om dit een beetje te plaatsen meid..

weet dat je steeds hier terecht kan.. héél veel sterkte!!!
knuffel moppie

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 27 april 2010, 21:41

Ook hier een dikke knuffel ...
Soms niet eerlijk !

Liefs
Kathleen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten