omgaan met feestdagen

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 december 2009, 13:19

Ctje, dat zal inderdaad zeer moeilijk worden...te hopen dat het niet heel de avond daarover gaat. weet niet of je een goeie relatie met je ouders of zo hebt, dat je het misschien op voorhand even kan aankaarten en zij een beteke kunnen helpen sturen ?

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 17 december 2009, 16:55

Ctje ik hoop dat het bespreekbaar is in de familie. Ik zou voldoende signalen geven dat je het moeilijk vind. En vooral omdat je het haar 'niet gunt' maar omdat je kleine Basiel mist. Toen m'n schoonzus beviel (er zou 2 maanden verschil gezeten hebben tussen de kindjes) ben ik buiten bezoekuren gegaan. Om tijd en ruimte te krijgen en om onszelf te zijn. Dat heeft heel veel goeds gedaan, maar al die kleine meid van m'n broer alleen ergens staat, beeld ik me in dat er een ander meisje bij haar staat ... dat zal onvermijdelijk blijven.
Knuffel meid.

Lin
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 juli 2009, 15:48

Bericht door Lin » 18 december 2009, 15:54

Hoi Kathleen,

ik weet nog niet wat de feestdagen in petto zullen hebben. Ik heb ook niet zo'n binding met Kerstmis omdat mijn moeder op jonge leeftijd haar vader is verloren rond kersttijd. Mijn grootmoeder (na meer dan 40 jaar) beleeft alles terug en is enorm verdrietig.

Met Mauro probeer ik die sfeer wel in huis te brengen. We hebben samen de kerstboom versierd en de lichtjes aangedaan. De paktjes eronder trekken meer zijn aandacht dan de kerstboom zelf.

Met kerst gaan we bij mijn moeder eten. Misschien ga ik haar dan wel eens vragen waarom ze niet over Luisa praat. Het zal sowieso een geladen dag worden. Ik had me deze feestdagen met ons Luisa voorgesteld. Mijn leven was al gepland als gezin van 4, maar...

Mt nieuwjaar gaan we naar de familie van mijn man. Dat zal wel gezellig worden. Daar kan ik wel over Luisa praten. Pedro's familie zijn echt lieve mensen.

Voor ons wordt dit jaar ook het jaar van Luisa afgesloten. Maar dat wil niet zeggen dat ze in mindere mate deel zal uitmaken van ons leven. Ze hooort bij ons, voor altijd!

Dikke knuffel
Lin

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten