20 weken en zwangerschap moeten afbreken...

Plaats reactie
K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

20 weken en zwangerschap moeten afbreken...

Bericht door K'tje » 20 juni 2009, 8:11

Komende woensdag ben ik 20 weken zwanger, dit na bijna 2 jaar en 3x ICSI.

Donderdag had ik, op 19 weken en 1 dag, de 20-weken-echo.

Helaas werd gezien dat ons kindje een serieuze lichamelijke afwijking heeft. (in mensentaal: een open buikje, komt ongeveer 10x per jaar voor in Vlaanderen... Er bestaan verschillende vormen, maar wij hebben natuurlijk één van de zwaardere voor...)
De kans dat het een volledig normaal leven zal hebben (als het de geboorte al zou halen) is heel klein.

Zijn al in GHB geweest bij Prof. De Catte, om te weten "hoe erg" het probleem is, maar net als mijn gyn en zijn collega was hij redelijk duidelijk: zwangerschap afbreken is het beste, voor ons kindje en voor ons.

Maar het zo moeilijk, ons verstand weet dat ondertussen wel, maar we hebben hier zo lang naar uitgekeken... We doen niet anders dan wenen, want wat kan je doen?

Het geslacht weten we gelukkig niet, zo blijft er een afstand, want het klinkt misschien cru, maar voor ons zou het nog zwaarder zijn moesten we al weten of we een zoontje of dochtertje zouden krijgen...

Het is gewoon verschrikkelijk, ik leef precies al de hele tijd in een heel slechte droom, maar helaas word ik maar niet wakker... :cry:

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 20 juni 2009, 8:32

Amai K'tje, ik krijg er kippenvel van. Ik wens jou en je man heel veel sterkte.

Hele dikke knuffel meid.

Véro.

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 20 juni 2009, 8:51

Lieve K'tje,
Wat een droevig nieuws, wat een droeve dag. Ik huil vandaag een beetje met jullie mee, als dat mag.
Ik zou willen dat ik de woorden had om je te troosten, maar ik weet niet eens zeker of ze wel bestaan. Sommige zaken zijn zelfs sterker dan de pen...
Wees sterk in deze donkere dagen. Neem de moeilijkste beslissing uit je leven, wetende dat het de enige juiste is. Huil. Rouw. Troost elkaar. Wees boos, wees droevig. En wanneer jullie er klaar voor zijn, kijk opnieuw naar de toekomst. Zoek de zon, recht je rug, kijk omhoog.
"At the end, everything will be ok. If it's not ok, it's not the end."

liefs, marb

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 20 juni 2009, 9:17

K'tje

Dit moet echt de ergste dag uit jullie leven zijn! Woorden schieten op zo'n momenten te kort! Ik wens jullie veel sterkte en moed toe!

Snolleke

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 20 juni 2009, 9:29

Oh K'tje, een beslissing die je nooit zou moeten nemen.
Mijn gedachten zijn vandaag bij jouw en je gezin...
Heb er geen woorden voor...
Heel veel sterkte!

alanis
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 november 2008, 13:30

Bericht door alanis » 20 juni 2009, 9:38

K'tje

vaak kijk ik op dit forum en hoop niemand tegen te komen die dit moet mee maken
het moet vreselijk zijn
ondraaglijk, onvergetelijk
tranen schieten mij onmiddellijk in de ogen
dit wensen we niemand toe
ik hoop dat jullie steun vinden bij elkaar

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 20 juni 2009, 11:07

K'tje,

Ik heb eind vorig jaar ook mijn zwangerschap moeten afbreken op 24 weken. Ik weet hoe moeilijk het is, hoe onmenselijk hard. Neem de tijd voor je beslissing en de tijd voor je afscheid. Ik heb op het einde 10 dagen genomen om bewust nog met mijn dochtertje samen te zijn, naar de zoo te gaan, de zee, om haar afscheid voor te bereiden. neem je tijd, volg je gevoel. En laat je niks aanpraten door de buitenwereld.

Ik heb heel veel gehad aan het forum www.metlegehanden.be. Een deel van mijn verhaal staat hier ook op de site (afscheid van Renéetje en dan nog een andere topic van MA). Als je wil stuur gerust een PB'tje.

dikke knuffel Audrey

camille
Berichten: 403
Lid geworden op: 22 juli 2008, 20:48

Bericht door camille » 20 juni 2009, 12:50

Hallo K'tje,

Wat verschrikkelijk erg voor jullie,dat verdien je nu echt niet.Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Een dikke knuffel,
Camille

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 juni 2009, 15:35

K'tje wat verschrikkelijk!!! :cry:

Er zijn inderdaad geen woorden voor, dus laten we niet doen alsof... Audrey's raad lijkt me erg goed, 't enige dat je kan doen is afscheid nemen, langzaam, in je eigen tempo... Tis zo verschrikkelijk oneerlijk.

Veel knuffels meid, we denken aan je!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 juni 2009, 9:34

K'tje
Na het lezen van jouw post moest ik even enkele minuten tot mezelf terug komen.
Dit is een van de ergste dingen die ons momenteel kunnen overkomen.
Als ik bedenk dat wij ongeveer gelijk lopen, krijg ik kippevel en tranen in mijn ogen.
Ik zou zo veel willen zeggen, en toch weet ik niet wat en hoe er aan te beginnen.
Ik denk dat hier al veel troostende woorden neergepend zijn. Ik hoop dat je er kracht en troost uit weet te putten en dat je rustig afscheid gaat kunnen nemen van jullie baby.
Heel veel sterkte en virutele knuffels

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 juni 2009, 9:57

K'tje,

Gisteren heb ik reeds jouw bericht gelezen. Het spijt me maar ik kon het niet gisteren te reageren. Ik werd er echt stil van: echt het teken dat woorden tekort schieten. Ik vind het echt vreselijk. Ik kan me nauwelijks voorstellen wat dit voor je betekent, maar als ik bedenk dat ik mijn kindje nu zou moeten afgeven, dan krijg ik het koud.
Ik weet nog dat ik naar de 20-wkn echo ging. En ik weet dat ik er niet bij stilstond dat er iets verkeerd ging. Misschien wel een hartafwijking of zo, daar heb ik wel over nagedacht, maar zeker niet dat ik het zou moeten laten weghalen. Ik vind het echt vreselijk. Je kindje heeft een aandoening dat zo zelden voorkomt, waarom moet dat dat bij mensen die zo moeilijk zwanger kunnen worden? Het is voor anderen ook erg, laat dat duidelijk zijn. Maar waarom jij dan precies?
Momenteel kan ik je weinig meer troostend bieden. Jammer genoeg. Echt troosten kunnen we toch niet. Maar we zijn er voor je!

Een knuffel schiet te kort. Maar toch bij deze een super megagrote knuffel!!!!!

Liefs,

Bokje

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 21 juni 2009, 19:05

K'tje, lieve meid, ... woorden schieten me tekort...
Dit verdient niemand... zo een zware beslissing, die de enige "juiste" blijkt te zijn... tis zo oneerlijk... :cry:

Ik hoop dat jullie veel steun, begrip, liefde en troost bij elkaar vinden. Jullie zitten nu in een ongelooflijk moeilijke periode, en die zal nog lange tijd, om niet te zeggen altijd blijven nazinderen.

Ik voel me zo machteloos, ...

ik wens jullie echt heel veel sterkte en hoop van harte dat jullie er samen sterk uit komen en dat jullie toch een beetje in schoonheid afscheid kunnen nemen van jullie kleine wonder.

Heel veel liefs
X

girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Bericht door girl » 21 juni 2009, 23:46

Ik vind het heel erg voor deze ouders,wens hun veel sterkte. Hoe moeilijk en zwaar situatie ook is, ik persoonlijk zou zw absoluut niet afbreken, want t gaat om een mensje dat ook recht op leven heeft. en wie weet, is er genezing op komst. ik hoop het voor jullie.

Gr

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 22 juni 2009, 1:05

Hey K'tje,

Wat vreselijk nieuws... Weet ook echt niet wat ik moet zeggen, dit verdient niemand.
En ik heb heel veel respect voor jullie beslissing, jullie hebben nu verschillende meningen gehad van je eigen gyn en van de gyn in GHB, jullie vertrouwen de artsen en jullie nemen volgens mij de enige juiste beslissing. Jullie hebben het nu al zo zwaar, daarom vraag ik hier dat iedereen jullie beslissing respecteert!

Heel veel liefs en een megaknuffel!
Natheke xxx

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 22 juni 2009, 8:42

Wat kan ik nog zeggen ... als alles toch al bijna gezegd is.
Ik wens jullie allebei heel veel moed en kracht om de komende periode door te gaan.
Ik wens jullie een heel klein lichtje dat toch wat warmte en sterkte geeft op die momenten dat je het nodig hebt.
En ik wens jullie elkaar: zodat je elkaar kan steunen doorheen alles.

Veel sterkte en weet we heel erg aan jullie en je kindje denken!
Dikke knuffel, Nele

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten