7 miskramen

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 8 november 2009, 20:31

Hey allemaal
Moesten jullie bij volgende pogingen extra rusten om een volgend miskraam te voorkomen of mochten jullie gewoon doen? En heeft er iemand valium of andere rustgevende medicatie voorgeschreven gekregen?
Ik maak me nl zorgen omdat ik bij mn vorige gyn moest rusten na de TP (hij schreef altijd ziekenverlof) en ik bovendien valium kreeg om rustig te blijven. In Jette zeggen ze dat dat allemaal niet nodig is, maar mn acupuncturist zegt ook dat ik best zo kalm mogelijk doe omdat ik al mn energie nodig heb om de zwsch te dragen. Het feit dat ik ga werken vergt volgens hem al meer dan genoeg energie, hoewel ik een kantoorjob heb.
Ik overweeg evt ook om valeriaan in te nemen (kan je kopen in de supermarkt). Dat zou relaxerend zijn, maakt niet suf en geeft geen gewenning. Ik ben normaal gezien niet voor zo'n medicatie maar op den duur wil je alles proberen ...Ik neem wel al chinese kruiden ook.
Wat denken jullie?

Audrey, zou je dat eens willen navragen van die baxters, dan kan ik het volgende keer mss eens navragen bij mn gyn.

groetjes

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 8 november 2009, 20:46

Ik moest 2 dagen rustig aandoen na TP maar meer niet. Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat je daar valium voor moet krijgen of iets anders. Ik moet nu sinds 14de week zwangerschap stilzitten (intussen 10 weken) maar nog niemand heeft gesproken over medicatie om rustig te blijven. Moet je trouwens vanaf TP geen utrogestan nemen ? Daar ben je sowieso al wat suf van.Ik zo niet al die andere dingen nemen. Valium is trouwens een zwaar en verslavend geneesmiddel...Gek..

Ik hoor eens achter die baxters

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 10 november 2009, 14:05

Bedankt voor de reactie MA. Ik heb ondertussen ook al een berichtje gekregen ivm die baxters.

Mijn vorige gyn gaf valium aan al zn IVF patiënten omdat stress vaak een oorzaak is van niet slagen.
Ik moest idd ook Utrogestan innemen en in combinatie met de valium was ik sowieso niet meer in staat om te gaan werken. Maar ik moest toch zo veel mogelijk rusten (= platliggen), dus dat kwam goed uit ;-)
Dat waren geen hoge dosissen hoor en voor mij alleszins niet verslavend, ik heb geen afkickverschijnselen gehad toen ik er mee stopte ;-)
Ik moet toegeven dat ik ook geschrokken was hoor, toen hij er de eerste keer over begon, ik dacht echt dat hij een grapje maakte, niet dus.

Valeriaan zou een natuurlijk product zijn maar ik weet het toch niet.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 10 november 2009, 16:53

Ah dan moet ik niet meer horen achter die baxters ?

Valeriaan is inderdaad rustgevend. Alleen moet je met al die natuurproducten ook checken of ze niet vocht en eventueel dus vruchtafdrijvend zijn.

Tja gyn zal het wel weten maar ik blijf het raar vinden.

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 11 november 2009, 21:57

Hallo,

Ik heb geen 'ervaring' in vroege miskramen, maar natuurproducten, homeopatische middelen etc ... zou enkel nemen als het voorgeschreven of voorgesteld wordt door de arts. Ze zijn niet allemaal zo 'onschuldig'. Steek het vooral niet in je hoofd dat je 'zelf' 'schuldig' bent aan die miskramen. Natuurlijk stress heeft invloed op de innesteling, maar als je zelf wat rust kan inlassen in je job, thuis ... denk ik dat het sowieso al beter is, niet?
Het is maar mijn mening hoor, maar wees voorzichtig met 'onschadelijke' producten, ze zijn meestel onschadelijk voor niet-zwangere vrouwen. Maar desalniettemin wil ik je supper veel moed wensen ...

Een hele warme knuffel !!!

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 16 november 2009, 11:09

@ katleenchris
ja, die bedenking heb ik me ook al gemaakt. Normaal gezien zou ik dat nooit op eigen initiatief innemen maar op den duur wil je alles proberen. Bedankt om me weer tot rede te brengen :wink:

@ MA
je moet niet meer horen voor die baxters. Ik heb de nodige uitleg al gekregen. bedankt.

Ik tel nu volop af naar onze startdatum maar ik voel dat ik een beetje begin te paniekeren omdat het al onze 4e poging is. Mijn man zegt dan weer dat we nog maar halverwege zitten ... 'k wou dat ik zijn optimisme kon delen :?

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 16 november 2009, 13:15

Hei Freken,

er is ook al veel door mijn gedachten gegaan, en soms is het logische ver te zoeken.
Is normaal zeker?
Heel veel succes meid !!!

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 17 november 2009, 21:53

Nu zit ik nog te piekeren of ik me zou laten inenten voor de mexicaanse griep.
Ik heb nl gelezen dat er bij zw vrouwen die het krijgen tot 5 maal meer complicaties optreden.
Aangezien wij eind deze maand starten en ik wrschl toch weer zwanger zal zijn (laatste keren altijd zo geweest)... Vraag is natuurlijk hoelang het dit keer zal duren en of het dus echt de moeite loont. Ik wil ook niet egoïstisch zijn want er zijn wrschl mensen die het meer nodig hebben dan ik, zeker als ik dan toch weer een miskraam zou krijgen.
Langs de andere kant, als het wel lukt en ik word dan ziek ... pfff waarom pieker ik altijd zoveel.
Wat zouden jullie doen/aanraden?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 november 2009, 22:08

Aan jezelf denken...
Ik dacht dat diegene met vruchtbaarheidsbehandling sowieso ingeënt werden. Als je zwanger bent, moet je wel wachten tot de 2de trimester.

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 18 november 2009, 8:31

Er is heel wat verwarring rond het inenten. Ik zou het zeker navragen bij je gyn, maar normaal gezien raden ze het inenten af tijdens een actieve vruchtbaarheidsbehandeling (lees wanneer je in een vruuchtbare periode zit) en tijdens de eerste trimester vand e zwangerschap. Je kan ziek worden van de inenting en koorts heeft invloed op innesteling etc ... Zeker eens navragen.

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 26 november 2009, 12:51

Ik heb dit WE mijn inenting gehad, op aanraden van het ziekenhuis. Toch al één ding waar ik niet meer over moet piekeren :?
Eergisteren begonnen met Puregon voor onze 4e poging. Vanaf zondag ook Orgalutran en maandag echo + bloed.
Ik ben zo bang en pieker over vanalles en nog wat...dat het opnieuw gaat mislukken, dat er dan nog maar 2 pogingen overblijven, dat ik te gestresseerd ga zijn, wat als er nooit kinderen komen, zijn die acupunctuur en chinese kruiden wel goed (je hoort soms tegenstrijdige verhalen), zou ik eens naar een therapeut gaan? ....pffff en dat terwijl ik nu juist ontspannen zou moeten zijn, het lukt me echt niet :cry:

pippie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 februari 2011, 13:18

Bericht door pippie » 15 februari 2011, 13:55

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, kort mijn verhaal bij PCO en miskraam geschreven (oud topic van hier). Maar tjonge wat hebben jullie al veel meegemaakt, 4,5,6,7 miskramen... slik!

Ik ben nu 5 keer zwanger geweest en daarvan 4 miskramen. Ik vraag me af of iemand van jullie progesteron heeft gekregen ter ondersteuning hiervan, of andere vormen van medicatie?

En bij wie van jullie er iets uit de onderzoeken is gekomen? Bij ons zijn de onderzoeken pas na de laatste mk (begin jan) gedaan, dus de uitslagen zijn nog niet binnen.

Ook ben ik heel bneieuwd hoe het met jullie is afgelopen, het is ruim een jaar na de laatste reactie, en ik ben benieuwd of er meiden zijn die toch zwanger zijn geworden en gebleven?

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 21 februari 2011, 15:04

Hallo Pippie,

Ik heb eigenlijk niet echt miskramen gehad maar ben zeer moeilijk zwanger geraakt. Bij onze laatste poging heb ik 600mg Proginova gekregen tot 10 weken en 600mg Uterogestan tot 12 weken. Momenteel zijn wij 19 weken zwanger en alles gaat goed. Hopelijk heb je hier iets aan.

Liefs,
Els D.

pippie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 februari 2011, 13:18

Bericht door pippie » 24 februari 2011, 21:52

Hoi Els,

Heb je de utrogestan na die 12 weken afgebouwd (en zo ja, hoe snel?)? of mocht je er per direct mee stoppen?

Bedankt!

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 25 februari 2011, 9:49

Hallo Pippie,

Ik heb op 12 weken een echo gehad of alles OK was en ben dan beginnen afbouwen. Gedurende 3 dagen 400mg ( 2 's morgens en '2 's avonds). Dan gedurende 3 dagen 200mg ( 1 's morgens en 1 's avonds) en dan nog eens 3 dagen 100mg ( 1 's avonds). Dan most ik op 14 weken terug op controle gaan.

Groetjes,
Els

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten