2x Miskraam ????

MmeEva
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 januari 2013, 14:43

Bericht door MmeEva » 26 juni 2013, 10:30

Ikzelf heb ook 2 miskramen gehad en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met spoedoperatie tot gevolg.

Chromosonentest bleek helemaal in orde te zijn, maar bij mij hebben ze (na lang aandringen van mijn kant en testen op eigen houtje) een zeldzame stollingsstoornis ontdekt: tekort aan proteïne S. Ben ondertussen opnieuw zwanger en dit keer loopt het (hout vasthouden - zit op 15 weken ondertussen) wel goed. Krijg wel een resem geneesmiddelen ter ondersteuning en moet in verband met die stollingsstoornis mezelf elke dag inspuiten met clexane en een cardio-aspirine nemen. Wordt ook opgevolgd door een hematoloog.

Dus soms loont het wel van jezelf te informeren over verschillende mogelijke oorzaken van een miskraam en aan te dringen om bepaalde testen toch te laten doen. Heb heel goeie informatie gevonden over de mogelijke lichamelijke mechanismen achter een miskraam (voor zover ze die momenteel kennen) en de psychische aspecten die erbij komen kijken in een boek dat ik alleen maar warm kan aanbevelen: omgaan met het verlies van een prille zwangerschap, auteur: Manu Keirse. Het was mijn huisarts die hem mij uitleende, dus denk dat de info die je er in terug vindt wel correct en betrouwbaar is. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan.

Wil iedereen die hier door moet heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit immense verdriet. Heb het er zelf ongelofelijk moeilijk mee gehad. En moet zeggen dat ik zelfs bij deze zwangerschap er nog de impact van voel. Wil jullie verder ook moed geven: bij mij lukte het wel, nadat het 3 keer na elkaar misging. Veel succes allemaal!

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 27 juni 2013, 22:25

Bedankt voor de boekentip MmeEva. Ik heb hem meteen besteld bij Standaard. Ik ben nogal een lezer en zou graag goed voorbereid naar mijn gesprek met de gyn gaan.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 28 juni 2013, 12:48

Fien,

Ik heb het boek(je) vn manu keirse ook verslonden na Matéo*, heel mooi, net zoals de rest vn zijn boeken (en cursus wnt heb nog les gehad vn hem), ik heb het uitgeleend aan Mies die het doorgegeven heeft aan bokje, denk ik. ik vraag ht na, misschien kan ze het opsturen nr jou:)

Heb hier nog veel boekjes over verliesverwerking, dingen die je ws niet onbekend zijn. moest je interesse hebben...

denk a je,

Liesje

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 28 juni 2013, 22:03

Ik wil hier toch ook wel even reageren.
Na een spontane mk na 7 weken (vorige zomer) heb ik er nu terug 1 na 9 weken.Deze keer met curettage (eergisteren)
Het was ICSI5 dus we hebben nog 1 poging (meestal gn cryo's). Ik ben zo bang dat het weer mis gaat :(
Sowieso tot eind aug wachten op de resultaten ivm chromosomen maar dan e...
We twijfelen nu ook om over te stappen nr Jette. Ik weet niet of het er zoveel beter is, maar zou willen dat ze nu echt alles onderzoeken wat maar kan.
Ik vind het zo erg dat we al gans die MMM moeten meemaken, zijn we dan eindelijk zwanger en dan zijn we nooit meer gerust...

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 29 juni 2013, 10:53

Buffalogirltje: ik heb het met mijn huisarts ook over gehad. Zij zei dat Jette echt de top is qua fertiliteit, maar dat we in het UZA zeer goed zaten qua genetica. Zij adviseerde dus om voorlopig even in het UZA te blijven om te kijken wat er nog onderzocht kan/gaat worden en eventueel sowieso ook langs genetica te gaan om een familiestamboom en dergelijke op te maken om genetische aandoeningen uit te sluiten. Ik heb voor mezelf beslist dat als er vanuit het UZA geen antwoorden komen, ik de overstap naar Jette maak. Stel dat zij effectief met een plan van aanpak komen doe ik nog één verse poging daar (als ik er ooit terug klaar voor ben) en indien ook dat geen resultaat heeft maak ik de overstap. In jullie geval zou ik het zeker doen! Desnoods maak je gewoon al eens een afspraak om te horen wat zij voorstellen en dan kan je nog beslissen hé. Veel sterkte hoor meid!

@Liezeke: Mercikes! Ik heb het boek net besteld dus. Je mag me gerust een pb'tje sturen met wat je nog hebt liggen hoor. Ben op dit moment vooral op zoek naar begrijpbare medische uitleg over wat er mogelijks aan de hand is en wat we verder kunnen doen.

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 29 juni 2013, 17:58

Ja ik denk dat ik idd eens nr Jette ga bellen vr een gesprek... Maar in de vakantie wil ik eerst alles wat laten rusten

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 30 juni 2013, 10:03

Groot gelijk Buffalogirl! Ik heb nu inderdaad ook gewoon nood aan mentale en fysieke rust voor ik überhaupt beslis om verder te gaan. Op een bepaald moment is het gewoon even tijd om even te stoppen hé. Het leeftijdsverschil tussen F. en haar eventuele brusje is sowieso nu toch al groter dan ik ooit gehoopt/gepland had dus nu doet het er precies niet meer zo veel toe... Geniet van de deugddoende vakantie en hopelijk kunnen ze in Jette jouw vragen beantwoorden en kunnen ze ook effectief iets voor jou betekenen hé!

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 30 juni 2013, 20:10

Ja t is da. Ons zoontje wordt in oktober al 3 dus als t nog eens lukt zal hij ver 4 zijn zeker :s Goh ja, dat doet er vr mij nu ook efkes ni toe. Hopelijk mogen we ooit nog eens samen aftellen en dit 9 maanden lang he... We horen elkaar nog xxx

lauraw27
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2011, 8:23

Bericht door lauraw27 » 3 juli 2013, 15:29

Hallo Buffalogirltje,

Sterkte meid

Liefs Laura

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 3 juli 2013, 21:49

Bedankt! x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten